Reklama

Reklama

Zapálený policista Mike (John Cusack) je na stopě vraha řádícího v ulicích Buffala. Po té co Mikovi zmizí dcera, se tento případ stává osobním. Mike je ochoten udělat vše pro nalezení své dcery a ví, že pokud svou dceru nenajde do 48 hodin, tak už ji pravděpodobně nikdy neuvidí. (Intersonic)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

"Old-schoolový" kriminální thriller, jehož největším lákadlem pro mě byla přítomnost Johna Cusacka, mého oblíbence, kteréhož jsem v nějakém tom lepším filmu už dlouho neviděl (The Frozen Ground vyloženě zklamalo). The Factory je víceméně tuctový film, se kterými jsem měl tu čest už hafo mockrát, ale nedá se mu upřít řemeslně zvládnutá atmosféra (čemuž dopomáhají krásně zasněžené noci), celkem zajímavý příběh a už zmiňované obsazení (kromě Cusacka tu byla fajn i Jennifer Carpenter a vlastně i Dallas Roberts v roli úchyláka). Jediná větší výtka tak míří na ten závěrečný "šokující" twist, když jsem i já, kdož má sílu dedukce nula, odhadl co, kdo, jak a proč už někdy před půlkou filmu. Ale tak aspoň jsem se zas jednou mohl poplácat po rameni, jaké že to mám silné detektivní schopnosti... :-) 3,5* ()

Charlie84 

všechny recenze uživatele

Cusacka mám rád, takže pokud mají jeho filmy aspoň minimálně snesitelné recenze, většinou jim dám šanci. Cusack nicméně asi nemá rád kinematografii obecně, a likvidaci filmového průmyslu si snad vzal za osobní zodpovědnost, protože jinak si výběr projektů, kterých se účastní, zkrátka vysvětlit nedovedu. The Factory (minimálně podle první béčkové zcény) přesně zapadá do šablonovitých, nesmyslných thrillerů, kterých se tak rád účastní, ale už po pár dalších minutách mi svitla naděje. Prakticky vše co následuje je prudce koukatelné, některé scénky a rozvinutí příběhu bych se odvážil nazvat až originálními, otázkou samozřejmě zůstává, jak snesete závěrečnou pointu, protože ta je, řekněme...poněkud více originální...někdo to veme jako plus, někdo bude kroutit hlavou...já mám pocit de javu, způsobený nedávným promítáním Laguierova "Tall Mana", který je taky profesionální práce, taky se na něj hezky kouká a taky se na konci štípete do zátylku, jestli se vám to náhodou nezdá. Ve světle Cusackovy filmografie tedy jednoznačný nadprůměr, na poli mírně béčkových pátraček po sériových magorech taktéž, ve srovnání se seriózní kinematografií typu Fincherových "Seven" už bych byl rozhodně opatrnější...ale za vidění to stojí, to bez debat... ()

Reklama

Martpod 

všechny recenze uživatele

Od začátku taková klasická detektivka založená na ještě klasičtějším krimi klišé, obsazení nepotěší neurazí, Cusack je šedý průměr, Robertsovi sedne role úchyláka jak prdel na hrnec a díky Jennifer Carpenter z toho mám pocit, že tam každou chvíli musí objevit Dexter. Atmosféře hezky nahrává setmělé zasněžené ulice. Drobný plus za ujetý, ale zajímavý závěr. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Zkušený policejní detektiv Mike Fletcher (John Cusack) pracuje již třetím rokem se svojí kolegyní Kelsey (Jennifer Carpenter) na velmi složitém případu. Muž neznámého popisu unáší prostitutky. Je pouze známo, že oběti si odváží ve tmavém sedanu. Pachatel již dlouho uniká a počet pohřešovaných dívek se vrší. Pro detektiva se však vyšetřování rázem změni na velmi osobní. Jedné noci, přesněji o Díkuvzdání, je unesena jeho sedmnáctiletá dcera Abby (Mae Whitman). Zvrhlík má s unesenými ženami svoje vlastní plány, některých se navždy zbaví a některé drží v zajetí, stará se o ně, nechává si od nich říkat "Tatínek", a ony mu za to plodí děti. Proč a za jakým účelem, to je součástí pointy, kterou si, s dovolením, nechám pro sebe, abych potencionální diváky o mnohé neochudil. Jedná se o poměrně velmi temný thriller, který režisér Morgan O´Neill zrežíroval, jak nejlépe uměl. S ohledem na nepříjemné až drastické scény, je vhodný spíše pro otrlé diváky, vycházející údajně ze skutečných událostí, v němž je divák o několik kroků napřed před detektivem. Tedy zná totožnost pachatele, ví, co je zač, zatímco vyšetřovatel se s jeho identifikací lopotí. Tohle dojem rozhodně nijak nekazí. Právě naopak. To, co se děje kolem zvrhlíka pracujícího v nemocniční kantýně, je zajímavější a hlavně originálnější, než poněkud "vyšisované" až sterilní vyšetřování, které jeho totožnost odhalí víceméně náhodně, respektive geniální dedukcí zapáleného detektiva. Překvapením filmu je velmi dobrý výkon unesené dcery detektiva Mae Whitman, kterou si lze z filmu asi nejvíce zapamatovat, ale tím nechci tvrdit, že by ostatní výkony nebyly nijak dobré. Dobré jsou. John Cusack a spol. měli jen smůlu, že Mae Whitman byla nejlepší. Film ke konci gradoval, ale postupně také trpěl neduhem zvaným nelogičnost. A to jak u jednání postav, tak i s ohledem na děj. Chyb v ději bylo najednou víc než unesených obětí a nešlo je příliš benevolentně přehlédnout. Ani tak nevadilo, že na perverzního a nebezpečného maniaka jdou vyšetřovatelé jen ve dvou, co předcházelo závěrečné třetině, bylo celkem v pořádku, dobře se na to koukalo, ale pak ten motiv s továrenskou "výrobou" dětí byl trochu nanicovatý, z části zbytečně překombinovaný v rámci závěrečné pointy a nepochopitelný byl s ohledem na unesené dívky, které se s maniakem sblížily, ale už nebylo jasné, co je k tomu vedlo a co s nimi případně bylo dál. Za překombinovaným závěrem je pochopitelně snaha tvůrců zmást všemi možnými dostupnými prostředky diváka, který už si byl téměř jist, že film má prokouknutý, i když se předvídatelnost držela na nižší úrovni. Závěr překvapí, ale někomu může připadat divně nalajnovaný i divně pořešený, ale každopádně od každého trochu. V tom hlavním, a sice v zaujetí pro věc, napětí, zvolené temnotě a hereckých výkonech si film vede opravdu dobře a zhoršil se až ve finále, kdy už si nevystačil jen s jedním, a připojil toho víc, čímž se do toho rozmotávajícího klubka tak nějak zamotal. Producentem byl legendární Joel Silver, a ačkoliv je film zasazený do současnosti, jako by z něj probleskovala "oldschoolová" atmosféra. Divák neprohloupí, když se nechá tímto thrillerem na necelé dvě hodinky unést. Na blízku bude John Cusack, který rád před nebezpečím ochrání. 80% () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,SPRÁVNÉ DĚTI JSOU STVOŘENY S LÁSKOU“..... /// Další nezvěstná štětka. A policajti maj píču (jasně jedna policajtka, ale …no dyť víte jak to myslím…). Sněžný lovec – sexuální deviant s variabilním symbolem uchyláků z podobnejch filmů, má však eso v rukávu (nebo ve sklepě?). Jo, jo. Svět je malej a o náhody v něm není nouze … Škoda, že Honza nemá na rozdíl vod devianta co nabídnout. Nějak se mi nechce koukat na zdrcenýho taťku (s mamkou), spíš sem čekal vodsejpající pátračku. Naštěstí (!!) finále jistou dávku zajímavosti přináší. Ti náročnější asi budou píčovat, že tam chybí víc policejní logiky, ale třeba je přesvědčí sevřenej svěrač z nečekanejch překvapení. Jo, trošku to vylepšili, ale stejně to mohlo bejt hustější a temnější. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Transky nešukám, ale přibíjím na zeď. 2.) Toužím po soukromý porodní klinice a smrdím korunou. 3.) Thx za titule ,,DoubleJo“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Galerie (8)

Zajímavosti (4)

  • Inšpirované sériovým vrahom Gary M. Heidnikom. (Real Tom Hardy)
  • Film sa natáčal v kanadskom meste Montreal, aj keď sa odohráva v americkom meste Buffalo. (Laslo)
  • Aj napriek tomu, že film bol natočený v roku 2008, k divákom sa dostal až v roku 2012. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama