Reklama

Reklama

TRON: LEGACY je 3D high-tech dobrodružství zasazené do digitálního světa, který je úplně odlišný od čehokoli, co jste již na velkém plátně viděli. Sama Flynna, 27letého rebela, pronásleduje záhadné zmizení jeho otce Kevina Flynna, muže, který byl kdysi známý jako největší světový tvůrce videoher. Když Sam objeví záhadný signál poslaný ze staré Flynnovy arkády – signál, který mohl být jenom od jeho otce – zjišťuje, že se ocitl v digitálním světě, kde byl Kevin uvězněn po 20 let. S pomocí nebojácné válečnice jménem Quorra, se otec a syn vydávají na cestu, která jim může přinést život nebo smrt, cestují po vizuálně fantastickém cyber vesmíru – vesmíru, který stvořil sám Kevin, a který se stává modernějším s vozidly, zbraněmi a krajinami, které si nikdy před tím nedokázal představit a nelítostným zloduchem, který se nezastaví před ničím, jen aby znemožnil jejich útěk. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (59)

Trailer 2

Recenze (1 691)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $170miliónovTržby USA $172,062,763Tržby Celosvetovo $400,062,763Tržby za predaj Blu-ray v USA $35,880,073Tržby za predaj DVD v USA $27,513,437║ Vizuálne obžerstvo a burácajúca hudba pripomínajúca tú z filmu Počiatok, pekné dievčence, slušná akcia, triky sú ozdbou filmu ale rozpačitý príbeh a chladné znejúce postavy trošku podtrhávajú zázemie filmu, osobne viac mi zapasoval staručký TRON(1982). /80%/ ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Vysoká míra sebereflexivity (stavění na odiv neomezených možností digitální kinematografie, tematizace procesu tvorby fikčních světů, deformace obrazu a zmnožení rámů jako zdůraznění iluzivnosti digitálního světa i filmu samotného), 3D sloužící vyprávění, opozice pevné, stálé hmoty (klasického umění) a tvárnosti, nestálosti a proměnlivosti forem (moderního umění), opojný tanec barev, světel a tvarů připomínající avantgardní, futuristické filmy, hra a divák-hráč (či lépe uživatel), videoherní principy, které však nenarušují soudržnost filmu, harmonie v nedokonalosti, mýtus o stvoření a vyhnání z ráje, vzpoura proti Bohu, pozitivní poselství (vítězství reality, skutečného světa a žitého prostoru nad simulací a simulakry), Daft Punk, rytmizace střihu na jejich geniální hudbu a otázka nebývalé autonomie hudby a zvuku jako taková, vtahující, nesmírně originálně pojaté akční scény, které se mnohdy odehrávají na několika úrovních prolínajících se prostorů, kde se navíc neočekávaně mění gravitace, důmyslná a mnohovrstevnatá práce s odkazem prvního dílu (do jisté míry naznačená již v podtitulu "Legacy"), která zachází daleko za pouhé odkazování na konkrétní scény, situace, rekvizity a vizuální prvky, ačkoli i to je přítomno v míře více než vrchovaté (konkrétní příklad: podoba/grafika kyberprostoru v původním TRONovi odrážela tehdejší strop možností digitálních triků, který vylučoval snahy o fotorealističnost, stejně tak podoba současného TRONa ukazuje soudobé technické maximum, které již fotorealističnost, ba hyperrealističnost umožňuje, což mezi oběma filmy vytváří jednak silnou vazbu uplynulého, prožitého času, ale vypovídá i o proměně filmového média se vstupem do digitální éry, vývoji techniky, filmových vyjadřovacích prostředků atd. V tomto zrcadlení se zároveň zjevuje i zmnožování a tvárnost, které v novém TRONovi charakterizují nejen budování prostoru a přecházení mezi jeho jednotlivými vrstvami, ale především celkové uchopení dědictví předchůdce)... Ve výsledku úchvatná fúze videoherního a filmového světa, jejíž jediný výrazný problém spočívá v nechutně stereotypním zobrazení a postavení ženy, které mi pilo krev od začátku do konce. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Trona Legacy jsem viděl v televizi v klasickém 2D provedení, ale umím si živě představit, jak působivé by to bylo ve velkém kinosále se 3D rozměrem. Nicméně ta druhá hvězdička je vlastně za onu představu, protože to, co Tronovi vytýkám, by nespasilo ani 5D provedení. Tron je totiž jednorozměrná akční podívaná s vizuálně přitažlivým ksichtíkem, ale absolutně bezemoční, sterilní a navíc mířící na úplně jiné cílové publikum. Svět počítačových her mě nikdy neuchvátil, takže pro mě tenhle filmík nemá kouzlo. Nefunguje ani jako thriller, ani jako sci-fi. Hrozně rád bych viděl zfilmovanou temnou dobrodružnou kyberpunkovou jízdu, ale s tou Tron: Legacy nemá nic společného. Celkový dojem: 40 %. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Totální audiovizuální nářez! A třidé fungovalo na výbornou. Je to neskutečnej upgrade původního Trona a když tam byly bitky s diskama, kde všichni dělali namakaný saltíčka, nebo závody na motorkách, nebo prostě jakákoli akce, tak jsem se blaženě usmíval. Hrozně důležitá je hudba, bez které by film byl div ne poloviční. Ale není to pouze o efektech páč to hlavní herecké trio je fakt hodně fajn. Výtky na slabej scénář neberu. Mě přišel na film o panáčcích ve svítících kostýmech víc, než dostačující a ten film mě fakt naprosto pohltil, megapobavil a přenes do jinýho světa. Což je přesně to, co od filmu chci. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně nádherný svět plný plastických obrazů. Snímek o umění, který je sám o sobě uměním. Nejde o klasický typ rodinného filmu i když tak byl koncipován. To vlastně jde ruku v ruce s tím, že druhý TRON jako věc vytvořená pro masy zůstal těmito masami nepochopen. A sám na sebe nevydělal. Zůstal "jen" experimentálním dílem spojujícím dva světy a to na obou úrovních. Možná mohl dosáhnout obojího, i přes režisérovu zručnost jde v určitých místech hlavně o jeho selhání, ale nepodařilo se. Škoda (digitální Jeff nebude vypadat digitální až za pár let, technologicky jsme blízko, ale přímo tam ještě ne). I tak ve mě ale zanechal něco co už dlouho žádný film nedokázal. Úžas, čistý zážitek (ale jiný než Cameronův AVATAR) ve světě, který se z roku 1982 přetransformoval od současné podoby. 3D má v tomhle případě smysl. ()

Galerie (281)

Zajímavosti (51)

  • Nokia N8, kterou na začátku filmu používá Sam Flynn (Garrett Hedlund) pro otevření "velkých dveří", nedisponuje NFC technologií, která by teoreticky umožňovala bezdotykovou konektivitu s rozhraním dveří. Touto technologií se pyšní až její nástupci nebo „kolega“ Nokia C7. Dveře by pravděpodobně nebylo možné otevřít ani s "rozšířením", které je ve filmu použito, protože v části telefonu, kde se nachází, jsou pouze konektory HDMI a 3,5 mm jack. (necisty)
  • Jedním ze sponzorů filmu byla Nokia. Veškeré aplikace, kterou jsou na počítačích k vidění, vytvořila právě tato společnost a její tehdejší vlajková loď Nokia N8 byla distribuována s nahranými trailery a úryvky z natáčení filmu coby prezentacemi přehrávání HD videa. (necisty)

Související novinky

Jeff Bridges míří zpět k Tronovi

Jeff Bridges míří zpět k Tronovi

03.05.2024

Jeff Bridges se vrací do barvitého digitálního světa počítačových obvodů. V chystaném snímku Tron: Ares od studia Walt Disney Pictures by totiž opět měl ztvárnit postavu tvůrce videoher Kevina Flynna… (více)

Nový Tron nabírá obsazení

Nový Tron nabírá obsazení

01.07.2023

Studio Disney už nějakou dobu pracuje na novém filmovém Tronovi, v němž si podle všeho zahrají hlavní role Jared Leto (Morbius) a Evan Peters (Monstrum). Snímek má také režiséra v podobě Joachima… (více)

Jared Leto naznačil, že třetí Tron se blíží

Jared Leto naznačil, že třetí Tron se blíží

24.03.2022

Obecně vzato se nevyplatí dávat PR řečem herců během promování jejich současných projektů jakoukoli váhu, poněvadž jak se v minulosti ukázalo, často nešlo o nic víc než o snahu zviditelnit sebe a… (více)

Olivia Wilde natočí spin-off Spider-Mana

Olivia Wilde natočí spin-off Spider-Mana

20.08.2020

Olivia Wilde se poslední roky věnuje spíše režii než hraní, a po úspěchu s filmem Šprtky to chtěj taky se z ní v Hollywoodu stalo horké zboží. Není divu, že si jí tak vyhlédlo studio Sony, jež se jí… (více)

Reklama

Reklama