Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dlouhé věky od dob, kdy Bohové vyhráli svůj mýtický zápas proti Titánům, se zjevuje nové zlo zmítající světem. Šílený touhou po moci, započal král Hyperion (Mickey Rourke) válku proti lidskosti. Hledá bájný luk Epirus, zbraň nepředstavitelné moci, kterou ukoval bůh Áres. Aby luk našel, shromažďuje krvežíznivou armádu vojáků znetvořených jeho vlastní rukou a začíná válečné běsnění a kruté drancování starého Řecka. Jen ten, kdo vlastní tento luk, je schopen vysvobodit Titány lačnící po pomstě, od úsvitu věků uvězněné hluboko v kameni hory Tartaros. V rukou krále Hyperiona znamená luk zkázu lidstva a pokoření moci bohů - ti totiž dle prastarého zákona nesmějí zasahovat do sporů smrtelníků. Jsou tedy bezmocní, ale jen do chvíle, kdy se objevuje jejich jediná naděje, venkovan Theseus (Henry Cavill). (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (90)

Trailer 3

Recenze (1 089)

juta 

všechny recenze uživatele

Zajimavé monology podtržené mystickou atmosférou. Pokud to je od producentů, kteří měli na starosti 300: Bitva u Thermopyl, tak tam teda byly souboje o poznání propracovanější. Neříkám že tady byly špatný, ale ve 300ce jsem si to víc užil a nechápu, proč tam režisér sázel indické prvky, když se to odehrává v Řecku. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Pre ľudí, ktorí sa niekedy zaoberali mytológiou a vedia niečo o výstavbe hrdinskej báje, veľká rozkoš. A vôbec nezáleží na tom, že to s gréckou mytológiou nemá absolútne nič spoločné (ani dejovo, ani povahou bohov, ničím...). Dobre vymyslený a precízne vystavaný príbeh s mocnou gradáciou v závere. Atmosféra super, akčné scény super, Rourke super, štylizácia super, Zeus Evans super, hudba vo filme funguje dokonale. Veľká spokojnosť. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

M. Rourke v slušnej úlohe záporáka a pochváliť treba vizuál - celkový look, ktorý pripomenie už legendárnu "300-ku". Krvou sa nešetrí, rúbe sa tu jedna radosť, ale chýbal mi hlbší rozbor, myšlienka, silnejšia väzba medzi postavami a realistickejšie podanie. Mnoho scén a kratších záberov nadchne, ale k filmu ako celku výhrady mám. Keď si spomeniem na Súboj Titanov z roku 1981..., to bola atmosféra. Jeho remake, pokračovanie i táto Vojna Bohov , to už sú dnešné plytké katovačky, ktoré sa začínajú podobať ako vajce vajcu Príbeh samotný je vedľajší a skôr tu ide o choreografiu a akčné scény, čo mne nestačí. Film na jedno pozretie. Ja radšej Braveheart...60%. ()

Ampi 

všechny recenze uživatele

Budu oponovat POMOvi, pokud podle tebe v Souboji titánů vypadají sídla bohů jako z laciného porna. Sice jsem neviděl možná tolik porna, co ty, ale mě to připomínají kostýmy spíš tady.. Plus nenápadný naběh na incest Zeus - Athena. A neměl být podle pověstí Theseus být synem Poseidona a Hyperion místo krále Kréty titánem a bratrem Promethea. Taky by už mohli tvůrci z Hollywoodu a v tomto připadě i osobou pana režiséra i z Bollywoodu nechát řecké báje a hlavně titány chvilku napokoji a nevydavat je napospas scénáristům. Proč třeba nevymyslí vlastní postavy? Ale druhou stranu projevila válka bohu invenci a kreativitu. A Michael Rourke exeloval. Atmosféru to nemá špatnou. I když ten naběh na druhý díl byl trochu podivný. Jsem zvědav na Hněv titánů. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Předem bych chtěl říct, že jako jeden z mála nepovažuju 300: Bitvu u Thermopyl za oslavu fašismu, ale naopak ji vnímám jako sofistikovanou a jemnou satiru fašistické propagandy. Ostatně, že jsou obvinění vznášená vůči Snyderovu filmu nespravedlivá, si například myslí i Slavoj Žižek. O roli stylistických prvků, o nichž se v závěru textu zmiňuje i slovinský filosof, a které často zcela dekontextualizují jednotlivé obrazy, se tady příliš rozepisovat nebudu (snad jinde) - při porovnání obou filmů (300 a Války Bohů) je ale z mého pohledu užitečné dívat se na 300 jako na značně zkreslenou, subjektivizovanou verzi určité konkrétní historické události. Jednoduše řečeno, místo toho, aby se tu vytvářela iluze nějaké uvěřitelné rekonstrukce dějin, kde by vše odpovídalo zjištěním historiků, se tu přiznaně pracuje s nepřesnostmi a fantastickými motivy, které zde ale mají svůj význam - odhalují pravou tvář propagandy. Singh chtěl podle svých slov původně koncipovat Válku Bohů trochu jinak a zasadit ji mimo rámec antické mytologie a natočit nějaký post-apokalyptický film, ale producenti mu to zatrhli s tím, že lidi se dnes prý rádi dívají na řecké bohy a kdesi cosi. Tímhle kompromisem tu ale dost možná nechtěně vzniklo něco docela pozoruhodného, kdy sice většina diváků bude opět Singhovi spílat za mytologické přešlapy a nepřesnosti, ale přitom se tu podle mě dost originálně ukazuje proces vzniku bájí a pověstí, a jak odtržené od reality můžou být. Úplně nejvýstižněji to můžeme ilustrovat na souboji Thesea s Minotaurem, který je ve skutečnosti jenom svalovcem s maskou býka. Dokážeme si pak představit, jak tahle šarvátka poté prošla lidovou slovesností, kdy každý z vypravěčů přidal něco svého, nebo událost zařadil do úplně jiného kontextu a pak z ní vzniklo to, co my známe třeba od Petišky. Film si tohle zkreslení uvědomuje, protože na konci vidíme všechny ty ikonické momenty předchozího příběhu jako do kamenného sloupu vyryté výjevy, kde už právě k takové mytizaci dochází - minotaurus tu už skutečně vypadá jako fantastické monstrum, ne jako trochu přerostlý voják. Další jsou samozřejmě ti nezvykle zranitelní bohové, jejichž bitka s titány je tady mimochodem naprosto dokonale choreograficky zvládnutá a v 3D vypadá skvěle. A možná vůbec nejvýstižněji se dá rozdíl mezi oběma filmy ukázat na tom, jak přistupují k Nesmrtelným/Immortals. Zatímco ve 300 je to obávaná speciální jednotka Peršanů, která je dehumanizujícím způsobem vykreslená jako hromada příšer, ve Válce Bohů jsou Nesmrtelnými ti, kteří se svými činy stanou součástí legend. Snyderovi jde víc o tu výslednou podobu mýtu, zatímco Singh se snaží spekulovat nad tím, co se asi stalo, než se událost takovým mýtem stala. Jo a Rourke je nejvíc badass záporák za hodně dlouhou dobu, bezkonkurenčně jeho nejlepší role od Wrestlera. ()

Galerie (107)

Zajímavosti (22)

  • Freida Pinto (Phaedra) nevystupuje ani v jedné scéně nahá, místo ní se svlékala dvojnice. (c.tucker)
  • Zatímco v traileru je luk Epirus zlatý, v samotném filmu má barvu černou. (Milan25)
  • Při dobývání velké hradby leze Theseus (Henry Cavill) po žebříku beze štítu a beze zbraně, ale v dalším záběru má v jedné ruce meč a ve druhé štít. (CrashONE)

Související novinky

Marco Polo – žhavé zboží?

Marco Polo – žhavé zboží?

31.05.2012

Vypadá to tak. V současnosti totiž existuje několik projektů, které chtějí mapovat život slavného benátského cestovatele z druhé poloviny třináctého století. Každý je úplně jiný – třeba seriál… (více)

Superman postaví Velkou čínskou zeď

Superman postaví Velkou čínskou zeď

11.02.2012

Uvidíme, co na to Čínská lidová republika :). Tak nebo tak, Edward Zwick pokračuje v přípravách svého nového historického eposu The Great Wall pro studio Warner Bros. a novou produkční společnost… (více)

Proyasův ráj ztracený?

Proyasův ráj ztracený?

14.12.2011

Studiu Warner Bros. se v posledních týdnech moc nedařilo. Zaručené „hity“ jako Happy Feet 2 a Šťastný Nový rok tvrdě narazily na nezájem publika i nepřízeň kritiků. A přestože Sherlock Holmes: Hra… (více)

Herkules kráčí ve stopách krále Leonida

Herkules kráčí ve stopách krále Leonida

01.05.2011

Ještě vás fráze „ve stylu 300“ neomrzela? Užili jste si seriál Spartacus a líbí se vám trailer na starořeckou fantasy Tarsema Singha Immortals? Připravte se na další projekt v podobném duchu. Tím… (více)

Reklama

Reklama