Režie:
Tarsem SinghKamera:
Brendan GalvinHudba:
Trevor MorrisHrají:
Henry Cavill, Freida Pinto, Mickey Rourke, Luke Evans, Stephen Dorff, Kellan Lutz, John Hurt, Isabel Lucas, Romano Orzari, Peter Stebbings, Stephen McHattie (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Dlouhé věky od dob, kdy Bohové vyhráli svůj mýtický zápas proti Titánům, se zjevuje nové zlo zmítající světem. Šílený touhou po moci, započal král Hyperion (Mickey Rourke) válku proti lidskosti. Hledá bájný luk Epirus, zbraň nepředstavitelné moci, kterou ukoval bůh Áres. Aby luk našel, shromažďuje krvežíznivou armádu vojáků znetvořených jeho vlastní rukou a začíná válečné běsnění a kruté drancování starého Řecka. Jen ten, kdo vlastní tento luk, je schopen vysvobodit Titány lačnící po pomstě, od úsvitu věků uvězněné hluboko v kameni hory Tartaros. V rukou krále Hyperiona znamená luk zkázu lidstva a pokoření moci bohů - ti totiž dle prastarého zákona nesmějí zasahovat do sporů smrtelníků. Jsou tedy bezmocní, ale jen do chvíle, kdy se objevuje jejich jediná naděje, venkovan Theseus (Henry Cavill). (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (90)
Recenze (1 089)
║Rozpočet $75miliónov║Tržby USA $83,504,017║Tržby Celosvetovo $226,904,017▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $25,991,843 //počet predaných kusov 1,053,906║ Tržby za predaj DVD v USA $20,127,001 //počet predaných kusov 1,075,302║ Vizuálne obžerstvo, skoro žiadny dej a úžasné bojové scény, vo veľa veciach je to porovnateľné s filmom 300, ja som si prišiel na svoje, konverzia do 3D skoro zbytočná, tak ako u Súboja Titánov. Henry Cavill moc, moc nádejný Superman. /videl v kine 3D verziu: 85%/ ()
Moc jsem si nesliboval, ale byl jsem nasycen. Tarsem Singh je génius, tam kde ostatní režiséři se svou vizuální představivostí končí, tam Singh teprve začíná. První polovina filmu je právě plná podobných výjevů, v té druhé se konečně něco začne dít i z hlediska akce. Ta je ale definitivně kulervoucí, jakmile se Titáni začnou rubat s Bohy začíná to pravé ořechové na co jsem celý film čekal. K hercům nemám žádných námitek. Těším se až se Henry Cavill jako Jor-El jr. nasouká do kombinézy s "S" na prsou. 60% ()
Klíč k tomuhle filmu se jmenuje Caravaggio, z něhož film čerpá co do stylu i co do postav. Jednak se tu očividně pracuje s velmi vysokým kontrastem mezi světlem a tmou, pro něhož se vžil termín šerosvit. Ten dává scénám dynamiku i určitý vznešený patos. Film jde ale místy mnohem dál, poněvadž v některých scénách žene šerosvit do extrému a nechává je docela bez osvětlení, jak je zřejmé třeba na začátku v táboře Hyperiona, kam zavítá zrádce Lysander, nebo při závěrečném rozhovoru Hyperiona a Thésea před bitvou, jimž není vidět vůbec do obličeje. Když si to srovnáme s prvním Kmotrem, kde kameraman Gordon Willis zhruba v deseti procentech času zajistil, že nevidíme Brandonovi do očí, a to tím, že eliminoval boční/doplňkové světlo, které tyto tmavá místa okolo očí vykrývá, tak je zřejmé, že Válka Bohů, kde je obraz místy ponořen do tmy úplně, představuje oproti Kmotrovi ještě radikálnější a drzejší porušení pravidel. Což samozřejmě nelze než kvitovat. Opakem tohoto přístupu nacházíme v televizi, kde je téměř povinnou normou, že každá plocha, byť zcela nevýznamná kdesi v odlehlém rohu, je zasvícená. Na druhou stranu je třeba přiznat, že u Kmotra šlo o záměrnou snahu ponoukat diváky k tomu, aby přemýšleli, co se odehrává Brandonovi zrovna v hlavě, kdežto zde máme co do činění hodně s efektem. Válka Bohů ale nenavazuje na Caravaggia jenom stylem, ale i postavami, jelikož italský mistr byl znám jako člověk, který maloval prosté lidi své doby bez jakéhokoliv přikrašlování, jednou mu třeba jako předobraz k obrazu Smrt Panny Marie posloužila děvka, a v tomhle filmu máme víceméně totéž, poněvadž ty postavy, ať bozi, polobozi či lidé, jsou nedokonalé, chybující a můžeme říct i trochu zabedněné. Třeba takový Théseus (-spoiler-) neodvrátí smrt matky, luk mu seberou přímo před nosem, nezabrání ani vypuštění titánů, a nebýt bohů, tak ho zavalí šutry. Vrcholem je pak jeho hrdinský proslov před bojem, který je spíše k smíchu a má daleko od podobných projevů z Troji nebo Třístovky, ovšem všechno to je záměr, jelikož hlavní myšlenka filmu spočívá zjevně v tom, že skutečnost za velkými legendami často velmi zaostává. Aby to Tarsem Singh patřičně ukázal a zdůraznil, naložil s antickou mytologii stejně jako Caravaggio s Biblí – po svým a dosti svévolně, ale ve výsledku o to lépe. Natočil boží film o polo/bozích, kteří nebyli tak docela božští. ()
No Wau.. Všichni na film Nadávali, JÁ ho budu Chválit! Neskutečná Bomba! Filmy s Mytologickou tématikou Hlavně Řeckou si vychutnávám většinou Všechny.. a tohle dílo jde na VRCHOL!.. Jakmile se na scéně objevili Bohové Proti Titánům. Já nedýchal.. MASAKR.. Zpomalené záběry zkombinovat s nespočetným počtem utržených HLav.. KRÁSA! ()
Posadnutosť bizarnou formou, v mene ktorej bol obsah obetovaný bohom. Obrazový gýč a všadeprítomná neznesiteľná vyčačkanosť otravovala. Príliš prehnaná štýlovosť, nezaujímavé postavy a dej. Akčné scény sú však natočené dobre a ku koncu majú potrebnú razantnosť a príjemnú brutalitu. Od mojej celkovej spokojnosti to má ale bohužiaľ ďaleko. ()
Galerie (107)
Zajímavosti (22)
- Freida Pinto (Phaedra) nevystupuje ani v jedné scéně nahá, místo ní se svlékala dvojnice. (c.tucker)
- Keď sa roľníci v úvode filmu pripravujú na odchod do bezpečia, Theseus (Henry Cavill) sa starca opýta, či ešte nie je pripravený na odchod. Starec mu odpovie, že takéto odysey sú pre mladých. Príbeh sa však odohráva v roku 1228 pred Kristom, zatiaľ čo Odysea, teda Odyseov návrat domov po dobytí Tróje, sa odohráva až o niekoľko desaťročí neskôr. Inými slovami, starec nemá odkiaľ toto slovo poznať. (ČSFD)
- V řecké mytologii není Hyperion (Mickey Rourke) člověk, nýbrž jeden ze dvanácti Titánů. (S.U.E.S.)
Reklama