Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (233)

easaque 

všechny recenze uživatele

nostalgické -4* ještě než si časem tento film rád zopakuju, tak chci k němu zatím napsat aspoň pář řádek ze vzpomínek. Jedná se o malý milý film, kde rodina vyrazí s urnou zemřelého otce přes celou republiku na Slovensko splnit poslední přání. Jak jinak se cesta neobejde bez různých peripetií, které jsou zdrojem lehkého humoru. Potěší přirozené herecké obsazení i slušný scénář. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle dílo je pro mě osobně docela zklamáním. Paní Janžurová (která podle mě patří k našim nejlepším současným herečkám) mě svým hraním zaujala až zhruba posledních 10 minut filmu, což mi nepřipadá jako moc vyrovnaný herecký výkon; zbytek filmu jsem si jí skoro nevšiml. Ostatní protagonisté, vyjma Kotršové jako babky, taky nic moc a zápletka s popelem mě téměř minula. Na filmu mě nejvíc zaujala ta partnerská krize, ta byla opravdu jako z reálného života. Docela zvláštní byla hudba; sice se mi docela líbila, ale chvílemi se sem vůbec nehodila. Nezlob te se na mě, ale ač se mi většina českejch filmů natočenejch po roce 1989 líbí a dokážu některé ohodnotit i 4 či 5*, tenhle mě prostě nějak nenadchnul a neoslovil, takže hodnotím jen průměrem. ()

Reklama

Radiq 

všechny recenze uživatele

Pěknej janžurovej návrat na plátna kin a docela solidní výtvor Alice Nellis. Nejvíce samozřejmě pobavila jemně černohumorná stránka filmu. Z těch drama věcí mi bylo spíš úzko, ale ženská režisérka vyloženě volá po tom, aby tam byly ty vztahové věci, které osloví právě hlavně ženské publikum. Za mě: ještě že tam byl ten Igor Bareš, protože jinak tam bylo docela dost přebabováno. Tohle je film, za kterej se česká kinematografie nemusí vůbec stydět. Přesto ale zůstane někde vzadu v mojí hlavě, protože v ní mám víc místa na jinej typ filmů. ()

dyfur 

všechny recenze uživatele

...vcelku nudné dielko,ktoré má v popise i komédia-ozaj neviem ako k tomu distribútor prišiel....také ako keď požiadate kamarátku režisérku,aby s vami (Iva Janžurová) a rodinkou natočil ...niečo...malo to len 100 minút,ale pocitovo 2,5 hodiny....po páde totality "janžurka" sa rozplynula a nič extra nenatočila...žiaľ ...podobne ako Jiři Menzel...a iní.... ()

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Typický divný český film. Nekonečná, nudná výprava, podkreslená příšernou hudbou. Kdyby byla aspoň v češtině, ale opravdu mi nesedne kombinace filmu z rádoby staré školy a někdy až hardrockovými skladbami v angličtině. Zbytek, jak jsem už říkal, nudná výprava, nudné postavy, nudné příběhy. Snaha o humor ve formě nekonečného kecání na mě osobně nefungovala. Ne, film mě prostě nebavil. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Film byl oceněn dvěma Českými lvy: Scénář (Alice Nellis) a Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli (Iva Janžurová). (M.B)
  • Iva Janžurová dlouho odmítala hrát v tomto filmu spolu se svými dcerami (Theodora Remundová, Sabina Remundová), protože se bála toho, že by její dcery byly nařčený z toho, že si je jejich matka prosadila do filmu. S rolí souhlasila až poté, co ji režisérka Alice Nellis přemluvila s tím, že ve filmu potřebuje využít jejich reálného rodiného vztahu. (Chevees)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)

Reklama

Reklama