Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

cross 

všechny recenze uživatele

Od Ene Bene určitě velký krok správným směrem, ale jinak standardně zábavná komedie s vynikajícími hereckými výkony a slušně pojatým stylem realizace (hudba, kamera..). Dal bych i vyšší hodnocení, ale na snímcích Alice Nellis mi něco hrozně vadí - možná styl vyprávění, možná drobnosti ve scénáři... Každopádně se tak pro mě stávají rutinní záležitostí, mezi žánry, nemastné neslané. A Výlet, který je sice mnohem chutnější než Ene Bene, se tohoto pravidla zatím striktně drží. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Poslední přání zesnulého otce je důvod, proč se jeho žena i s matkou, dvěma dospělými dcerami, zeťěm a vnukem vydávají na dlouho cestu z Rakovníka až na Slovensko, aby tam mohla být uložena urna s jeho popelem. Cestu, od které každý očekává něco jiného, nakonec umožní všem lépe poznat sama sebe i své nejbližší ... S Alicí Nellis je to jak na houpačce. Jednou se mi její film líbí, a moc, a podruhé je jeho sledování pro mne utrpením. Výlet naštěstí patří k těm zábavnějším, ať už samotným příběhem (i když zápletka sama o sobě moc veselá není), hereckým obsazením (Iva Janžurová a obě její skutečné dcery si skvěle padnou do noty) a spoustou menších či větších zábavných scének (slovenské hranice, pomoc s autem v bahně (a minirole Aňy Geislerové a Kryštova Hádka)). Nejvíce mne ale dostal samotný závěr filmu, i já, starý a protřelý cynik, jsem slzu uronil. Alici Nellis se tentokrát povedl zásah do černého... ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

Tahle cesta obyčejné české rodiny na mě působila velmi ubíjejícím dojmem, nebavila jsem se, o postavy jsem se nezajímala a dost mě iritovala nevhodně zvolená doprovodná hudba. Pochvalu si ovšem zaslouží jak bezvadná paní Janžurová, tak její dcery i "zeť" Igor Bareš. Celkově ale bohužel velké zklamání a důkaz, že mi více sedí Alicina pozdní mainstreamovější tvorba. ()

Violeta 

všechny recenze uživatele

Některý český filmy se fakt vyplatí, i mně, letitýmu odpůrci - třeba zrovna Výlet. Nevim, jestli je to Alicí Nellis nebo tím, že roadmovie mě prostě berou. Já bych na tenhle výlet strašně ráda vyrazila s nima, jako zúčastněnej pozorovatel bych se za nima táhla jak smrad a spokojeně se pásla na jejich radostech i starostech. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Výlet je film který mně už od začátku vůbec nebavil, ale pořád jsem doufám, že spatřím něco vyjímečného. Nestalo se. 100 minut sledovat jaké má jedna desně nepříjemná rodina děsné nezajímavé problémy, opravdu není moc záživné. Jako ze života mi to nepřipadalo. Ta druhá hvězda je především za Janžurovou, která to naštěstí trochu zachraňuje. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Iva Janžurová dlouho odmítala hrát v tomto filmu spolu se svými dcerami (Theodora Remundová, Sabina Remundová), protože se bála toho, že by její dcery byly nařčený z toho, že si je jejich matka prosadila do filmu. S rolí souhlasila až poté, co ji režisérka Alice Nellis přemluvila s tím, že ve filmu potřebuje využít jejich reálného rodiného vztahu. (Chevees)

Reklama

Reklama