Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Keď hraje matka s dvomi dcérami vo filme matku s dcérami, tak to môže byť veľmi autentické. Bohužiaľ autentické sú aj hádky o všetkom možnom aj nemožnom, ktorých je príliš aj na takúto road-movie. Alice Nellis sa svojimi filmami často triafa do môjho vkusu, ale tu to bolo mierne vedľa. Niekoľko záverečných obratov bolo zaujímavých, tie pozdvihli film o jednu hviezdu. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ze uz u nas vzniklo priemernych filmov, ktore mozeme lopatami prehadzovat. Nie je to vyslovene spatny film, ale chyba hlavna dejova linia. Za dejovu liniu rozhodne nepovazujem cestu z A do B, riesenie medziludskych vztahov a pripadne lacne zmykanie emocii pocas cesty. Allice Nellis proste NIECO vyrazne chyba, tazko presne napisat co. Zas dalsi krasny dokaz toho, ze o natoceni kultov typu Spalovac ..... alebo novodobe Kladivo ..... mozeme aj s reziserkou Alice Nellis len snivat : 52 % ()

Reklama

Maynard. 

všechny recenze uživatele

Před začátkem sem dostal varování :"Tohle se ti určitě líbit nebude". A byla to prauda :o). Bohužel sem neměl sílu pustit si něco jinýho, navíc v TV v pondělí to není žádná hit paráda. Tak sem to dokoukal celý. No, byl to můj 2.filmy od týhle režisérky a oproti parádně zabavnýmu Revivalu je tohle hroznej šit. Porád samý kecy, kecy a problémy, který by se daly krájet komoušovskou nebroušenou rybičkou. Je ale vidět, že v režisérký hlavě je spousta kvalitních nápadů. Ale ty nápady se týkaj jen záběrů... Scénář stojí za starou belu. A to si to všecko píše Nellis sama. No, 1*, za to, že sem to dokoukal dokonce, což se mi teď zpětně zdá neuvěřitelný. No a druhou * za supr víkend na Orlici :o) ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Už to bude dávno, co tenhle film dávali v televizi a já jsem se dívala. Zdálo se mi to místy hektické a chaotické, ale ještě si většinu pamatuju, takže to svědčí o kvalitě. Alici Nelis jako mladé režisérce fandím a paní Janžurová tu byla opět dokonalá. Tohle je takový normální příběh o dost nenormální rodince, místy celkem vtipný, moc se nenudíte... ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Hlavná zápletka bola celkom fajn, ale všetko okolo bolo fádne až hrôza. Navyše sa film ku koncu preklopil do totálne uletenej a umelo vykonštruovanej zlátaniny s úmyslom byť čo najzaujímavejší. Dosiahlo sa však opaku. Nebyť dobrej réžie, prostredia, ktoré veľmi dobre poznám a hudby, tak by som ku koncu už od nudy asi upadol do kómatického stavu. 55/100 Videné v rámci projektu - Project 52 Films by Woman. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Iva Janžurová dlouho odmítala hrát v tomto filmu spolu se svými dcerami (Theodora Remundová, Sabina Remundová), protože se bála toho, že by její dcery byly nařčený z toho, že si je jejich matka prosadila do filmu. S rolí souhlasila až poté, co ji režisérka Alice Nellis přemluvila s tím, že ve filmu potřebuje využít jejich reálného rodiného vztahu. (Chevees)
  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)

Reklama

Reklama