Režie:
James LandisScénář:
James LandisKamera:
Vilmos ZsigmondHrají:
Arch Hall Jr., Richard Alden, Marilyn Manning, Don Russell, Helen Hovey, Joan Howard, Arch Hall Sr. (vypravěč)Obsahy(2)
Měla to být poklidná a příjemná cesta do Los Angeles, která se změnila v hrůzu a teror. Porucha automobilu donutí přátele zastavit na podivném místě, které nevěstí nic dobrého. Zanedlouho se totiž již setkají se sadistickými vrahy. (Chupacabre)
Videa (1)
Recenze (42)
90% užívateľov, mi tu prehovorilo z duše a je ťažké sa neopakovať. Arch Hall Jr. tu podal až oscarový výkon, keď zosobnil nekompromisného, mentálne nulového vražedného štváča, ktorému asistuje jeho nemenej podarená puťka. Príbehovo ide o klasickú exploatačnú béčkovinu, ale čo ho robí áčkovým, je popri skvelých hereckých výkonov vynikajúca kamera neskôr slávneho Vilmosa Zsigmonda ( BLŹSKE STRETNUTIA TRETIEHO DRUHU ), režisérska vymakanosť pri kompozícií záberov, čím sa vytvára na tento žáner až unikátna atmosféra. Snímok má síce niekoľko chybičiek, ale miera ponúkanej ´´zábavy´´ ich rozhodne zatieni. ()
Překvapivě opravdu povedené. Syrové drama o bitvě mezi šílencem a nevinnýma. Nečekal jsem že někdy řeknu že Arch Hall hrál opravdu dobře, v Eegahovy jsem z něj nemohl protože to bylo vážně strašné a o Wild guitars nemluvím a najednou čumím on tu hraje opravdu parádně, upocený slizský hovado který se s nikým nesere. Další věc která se mi líbila byla to že ti nevinní měly kolikrát šanci ale vždy se něco pokazilo(třeba když vrah neměl náboje a musel přebít). Původně jsem nevěděl že se film odehrává na jednom místě a tak jsem měl trošku obavy, ale ty nakonec opadly. Opravdu parádní záležitost. ()
Paráda. Na raná šedesátá léta až překvapivě brutální film (ok, spíš v psychické než fyzické rovině - ale přeci), něco jako předchůdce exploitation subžánru, jenž zažil svůj boom o dekádu později. Zpočátku je film docela nezáživný, jakmile se ale na scénu dostane to hovado zmíněné již v samotném názvu, je o zábavu postaráno. Tak odporného filmového záporáka jsem neviděl ani nepamatuju. Tady musíte obětem vyloženě fandit, aby se mu ubránily a na konci mu nepěkně ublížily (aneb překlopení do revenge filmu). Posledních dvacet minut je pak neuvěřitelně napínavá naháněčka. Opravdu veliké překvapení a další horor z mnou právě prozkoumávaných šedesátých let, který je třeba doporučit. Horror movie of the Year ()
Po proprstění se tímto obstarožním skoroexploitationem jsem upadl do dlouhého introspektivního rozjímání a po zabzučení bzučáku se mi z pravého ucha vykutálel následující verdikt: Hranice mezi napětím a nudou je tenká jako lasička po pikniku v hydraulickém lisu. Vskutku. Samozřejmě může kdejaký světaznalý mudrlant namítnout, že je to naprostá sračka a že já jsem kus amatérského krávošuka, co ví úplné hovno, ale věc se má tak, že... Pointa je, že... Ta zasraná pointa je, že všechno je o diváckém očekávání a diváckých potřebách a mé divácké potřeby jsou daleko za povrchním připínákem... teda, chci říct napínákem z arizonského buranova, kde blažka neteče, děj se vleče jako můj lamfas po chodníku při ranní procházce a mé divácké libido tak zůstává ve zklamaném polopozoru. Neříkám, že tento snímek není zrovna pro tebe, milý čtenáři, ale já filmu požaduji cosi víc než hoďku a půl impotentního napínání s prachbídným skorovýstřikem na konci. ()
Ach, ten venkov! Čerstvý vzduch, příroda, milí starousedlíci, pohoda. To si dozajista mysleli dva učitelé a jedna učitelka, když se vydali společně na sportovní zápas. Jenže zdání klame! Opuštěná čerpací stanice s vrakovištěm se jeví jako místo spásy, když se v autě rozbije čerpadlo. Jakmile se trojice snaží opravit auto sama, respektive učitel Ed, objeví se vyšinutý zabiják Charlie se svojí družkou Judy. Ta nezabíjí, jen se přihlouple směje a krade jako straka. Charlie drží pistolí trojici v šachu a nutí Eda, aby opravil auto, s nímž pak hodlá s Judy odjet. Jenže jak jde čas, magor se nudí, a tak se pustí pistole do práce. Možná pro současného akčního diváka bude film pomalejší, mně ale ty delší záběry skvělé černobílé kamery doprovázené tísnivou hudbou příjemně napínaly. Hlavní postavy marně přemýšlejí, jak se ze zoufalé situace dostat. Směrem k závěru děj graduje a vůbec není jisté, kdo přežije. Vlastně jsem se smiřoval s tím, že přežít, respektive zemřít může kdokoliv. „Ááá!" „To je jen hadí kůže. Tady jich žije spousta..." ()
Galerie (24)
Photo © Fairway International Films
![The Sadist - Fotosky](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/534/162534936_5a0097.jpg)
Zajímavosti (7)
- Životem Charlese Starkweathere a Caril Fugate byly inspirovány například také filmy Zapadákov (1973) či Takoví normální zabijáci (1994). (hladass)
- Strážníci ve filmu byli skuteční policisté policejního oddělení Los Angeles, kteří byli v tu chvíli mimo službu. (hladass)
- Postavy Charlieho (Arch Hall Jr.) a Judy (Marilyn Manning) byly inspirovány skutečnými sériovými vrahy Charlesem Starkweatherem a Caril Fugate. (hladass)
Reklama