Reklama

Reklama

Loopeři jsou nájemní zabijáci, kteří pracují pro zločineckou organizaci. Jejich úkol je tradiční: osoby, které jsou pro sdružení nějakým způsobem nepohodlné, zastřelí a zbaví se těla. Odměnu za vykonanou práci pak vždy najdou přímo u své oběti. A za svou krvavou práci jsou placeni opravdu velice dobře. Existuje pro ně pouze jediné pravidlo – za žádnou cenu nikdy nesmí nechat svůj cíl utéct. Joe (Joseph Gordon-Levitt) patří mezi loopery, spolehlivě vykonává svou práci a užívá si luxusního, bezstarostného života. A to platí až do chvíle, kdy dostane další zakázku. K jeho velkému překvapení se totiž před jeho připravenou zbraní objeví on sám, jen o něco starší (Bruce Willis). Tato situace se mohla přihodit jedině díky další zvláštnosti této práce – organizace looperům totiž jejich „klienty“ posílá z budoucnosti. Popravované oběti jsou transportovány zpět v čase a to přímo před hlaveň určeného loopera. A Joeovi zbývá jen zlomek vteřiny k zásadnímu rozhodnutí – má zastřelit sám sebe? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (26)

Trailer 1

Recenze (1 504)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Konečně pořádná sci-fi. Vyživný příběh těží z tématu cestování v čase snad všechno co nabízí. Rian Johnson s přehledem načrtává základní premisu, aby ji pak obohatil ještě o další přidané hodnoty a zvládá neztratit směr. Bruce se předvádí v nejlepší formě (po akční i herecké stránce) a Joe jen potvrzuje pozici jednoho z nejlepších mladých herců současnosti a to prosím i pod tučnou vrstvou makeupu. A navíc tu máme neskutečně dobře obsazené děcko, které je otravné, tak trochu psychouš, ale stejně mu aspoň trochu fandíte. Nízký rozpočet změnil budoucnost roku 2044 v hnusnou městskou žumpu nebo prázdné pole v Kansasu. To dodává snímku správnou atmosféru, kde je všechno tak nějak... šedé. Kdo srovnává s Terminátorem se jen hloupě soustředil na Willisovu linii, přitom to o něm to skoro vůbec nebylo a od 12ti opicích taky moc neuvažujte, k nim taky Looperovi pořádný kus chybí. Na každý pád to chci brzy vidět znovu. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to vydarená akčná sci-fi dráma. Má dosť dobrý príbeh odohrávajúci sa v blízkej budúcnosti o nájomnom zabijakovi, looperovi, ktorý má za úlohu popravovať nepohodlných ľudí z budúcnosti, ktorí sú poslaní v čase späť na istú smrť, ale zároveň každý looper musí zabiť aj svoju staršiu verziu z budúcnosti, ktorá si žije ešte tridsať rokov príjemným životom za peniaze, ktoré si počas vražednej kariéry zarobili a potom z dôvodov odstránenia všetkých dôkazov musí byť odstránená, s čím sú všetci zmierení. Ale keď jeden z najlepších z nich nedokáže zabiť svoju staršiu verziu a tá utečie, ide po ňom celá organizácia a tak chce svoju chybu čo najskôr napraviť, lenže aj jeho staršia verzia má dôvod žiť a len tak sa nenechá. So spracovaním som dosť spokojný, rozhodne sa nejedná o nejaký klasický akčný sci-fi blockbuster, v ktorom ide len o efekty, toto je omnoho komornejšie ladené a to mi aj omnoho viac vyhovuje. Síce sa film nesie v pomalšom tempe a hlavne v strednej časti sa nájde aj viacero priemernejších situácií, ale pozerá sa na to veľmi dobre, dej je zaujímavý, výborne prepracovaný, riešenie viacerých situácií je originálne a nápadité, nájde sa tu plno výborných dialógov a síce kvôli tématike cestovania časom je viacero prvkov predvídateľných, ale aj tak je radosť sledovať na to, ako s viacerými výraznými prvkami z budúcnosti súvisia tie zo súčasnosti. Spokojný som aj so záverom. A veľkým plusom tohto filmu je tá nekompromisnosť, aká je v amerických filmoch prakticky nevídaná, skutočne si nespomínam na americký film, v ktorom hlavná postava zabíja aj nevinné deti a vrcholom filmu je pre mňa mimoriadne surovo pôsobiaca situácia s brutálnym mučením mladšej verzie, čo sa samozrejme prejavuje aj na tej staršej stratami jednotlivých častí tiel, niečo takéto by som v americkom filme nikdy nečakal. Čo sa týka akcie, tak v tomto filme o ňu prakticky vôbec nejde, väčšinou je len prirodzenou súčasťou deja, takže pár výstrelov a koniec a tak potom aj trochu zamrzí, že niektoré situácie zase pôsobia až príliš samoúčelne, hlavne vystrieľanie sídla organizácie, síce to vyzerá efektne, ale vôbec sa to sem nehodilo. Herecké obsadenie nie je zlé, ale považujem ho za hlavnú slabinu tohto filmu. Joseph Gordon-Levitt to síce zahral dobre, ale kvôli snahe vyzerať ako Willis mi skôr vadil, Bruce Willis mi sem vôbec nesadol, práve kvôli nemu film často prechádza k výraznej komercii, hlavne kvôli jeho zbytočnej preakčnenosti, takže aj keď mám oboch celkom rád, v tomto prípade by som toto hlavné duo uvítal vymeniť za nejakých málo známych hercov, čo by do tohto filmu sedelo viac, ale bavila ma Emily Blunt, Jeff Daniels a perfektný Pierce Gagnon, ktorý tu skvelo zahral jednu z najlepších detských postáv vôbec. Réžia a technická stránka sú vydarené, realisticky pôsobiaca vízia budúcnosti, zaujímavý vizuál, niekoľko výborných kamerových nápadov, tu nemám problém. Stále sa z toho dalo získať aj viac, hlavne by som ocenil ešte výraznejšie oddialenie od komercie, čo by tomuto filmu prospelo, ale aj tak som dosť spokojný, keby sa v podobnom duchu niesli všetky súčasné americké sci-fi filmy, bol by som len rád. 77% () (méně) (více)

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Looper je solidně vymyšlené a dobře natočené i odvyprávěné "polo-indie" scífko, které ale vlastně jen bere osvědčený základ a nic nového k němu nedodává. Takže pokud jste viděli "time travel" klasiky jako Donnie Darko či 12 opic (event. i Butterfly Effect a další), začne vám být zhruba v polovině filmu jasné, že ten, kdo se vrací z budoucnosti, aby napravil minulost, musí nutně zjistit, že jeho činy jsou součástí událostí, kterým se snaží předejít. A bohužel po těchto kolejích film jede bez překvapení a nějakého výrazného vzruchu. Po docela svěžím úvodu přijde ve druhé polovině až příliš ospalá pasáž, která se snaží motivovat přerod hrdinova mladšího já. Dává to smysl, neuráží to, ale zároveň to není žádná velká pecka - spíš solidně napsaná konverzačka. Johnson pracuje hodně s postavami, méně se světem, který je zase spíš tak načrtnutý (člověka by celkem zajímalo, proč je plný socek, proč jsou na sebe lidé tak hnusní a proč na druhé polovině glóbu existuje zenová oáza). Willisova linie přináší více adrenalinu, ale také mělkých póz, tuctové akce a láskyplných klišé. Dvě já se střetnou ve výtečné scéně v bistru, ale pak už si každý jede svou vlastní linii, dokud se smyčka neuzavře. Looper potvrzuje trend "inteligentních žánrovek s nižším rozpočtem" (Zdrojový kód, Správci osudu, Moon, Vyměřený čas), které svou ambiciózností i autorskou vizí překonávají mainstream. Ale skoro vždy jim k dokonalosti podstatný kus chybí. Nejspíš právě ten kus, který by výrazně narušil známá žánrová pravidla - nejlíp to vystihne Willis, který při zmínce o složitém časovém paradoxu utrousí ke svému mladšímu já něco ve smyslu: "To bychom tu museli sedět přes noc a pokreslit hromady ubrouskům. Prostě věř tomu, že to tak je." Nakonec tedy past ne nepodobná té, ve které visí jejich dražší kamarádi. [75%] ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Unikátny námet pretavený do nie veľmi nápaditej formy. Z tohto hľadiska mi Looper pripomenul podobné, príliš ľahkomyselné scifíčko "In Time", ktoré tiež nevyužilo svoj bohatý obsahový potenciál. Looper sa snaží byť sviežim, chytrým, hollywoodskym trhákom, no na to mu chýba pevnejšia dejová kostra a zomknutejšie vzťahy medzi ústrednými hrdinami. Po hodine film stráca dynamiku a tempo a dialógové pasáže nedokážu nadchnúť. Musím však vyzdvihnúť Gordon-Levitta, ktorý si okrem zmeny vizáže celkom prirodzene osvojil Willisove spôsoby a výraz tváre. Willis v kondičke ako vždy. Keď si predstavím, že v rukách Chrisa Nolana by bol Looper monštruóznym, do najmenšieho detailu premysleným projektom. Škoda plytvať takými skvelými námetmi pre povrchné žánrovky. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Už v prehistorických dobách, když jsem coby kluk četl Andersonovy Strážce času, jsem uvažoval, jak obtížné je psát (či točit) sci-fi s tématikou cestování časem a neupadnout přitom do pasti časového paradoxu, který má schopnost z příběhu udělat absurdní frašku. Problém časového paradoxu ale ve skutečnosti není tím, co Loopera v mých očích činí nestravitelným. Johnsonův film je typická výplachová letní popkornovka, která si neláme hlavu s nelogickými přešlapy ve scénáři ani s překotným a prapodivným budováním vztahů. Nabízí sice potenciálně zajímavá témata, ale zpracovává je nebo letmo naťukává povrchním způsobem. Režie je rutinní a do té rutiny spadá i výkon Bruce Willise, který funguje jako opotřebovaná šablona na akční hrdiny. Dvanáct opic kdysi prokázalo, že lze zatočit chytrou, kultivovanou a přitom zábavnou žánrovku o tak nesnadno uchopitelném fenoménu, jako je cesta časem. Looper v souboji s Gilliamovým kouskem prohrává rozdílem několika tříd. Celkový dojem: 40 %. ()

Galerie (148)

Zajímavosti (34)

  • Na filme sa podieľal aj Shane Carruth, pre ktorého to nie je prvá skúsenosť s témou o cestovaní časom, totižto stojí za snímkou Primer (2004). (ambron)
  • Pro Emily Blunt (Sara) byl tři týdny před začátkem natáčení dovezen před dům pařez, aby si natrénovala scénu s jeho sekáním. (adam9)
  • Scéna, kde mladý Joe (Joseph Gordon-Levitt) spadne na požiarnom schodisku, sa natáčala v deň hercových 30. narodenín. (harryy)

Související novinky

Sci-fi detektivek není nikdy dost

Sci-fi detektivek není nikdy dost

21.05.2015

Obzvlášť těch ambiciózních, mezi něž se bude chtít zařadit i Genus. Co si pod tímhle slůvkem máte představit? Hodně depresivní příběh z futuristického Londýna, v němž si můžete předem koupit… (více)

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

21.06.2014

... Rian Johnson. Kdo že to je, ptáte se? Za nepříliš známým jménem se skrývá jeden z nejtalentovanějších mladých režisérů, jenž prorazil středoškolským noirem Zmizení, bavil podvodnickou komedií… (více)

Fincher si prolistuje prorocký komiks

Fincher si prolistuje prorocký komiks

10.07.2013

Americký remake britského seriálu House of Cards s famózním Kevinem Spaceym v hlavní roli patří k tomu nejlepšímu, co se letos na obrazovkách objevilo. Není divu – za projektem stál jako producent a… (více)

Reklama

Reklama