Reklama

Reklama

Hon na čarodějnice

  • USA Season of the Witch (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Výpravný film vypráví příběh hrdinného křižáka Behmana (Nicolas Cage) a jeho nejbližšího přítele Felsona (Ron Perlman). Po desetiletích boje se vracejí do vlasti, kterou nacházejí zdevastovanou morem. Církevní hodnostáři jsou přesvědčeni, že za katastrofu je odpovědná dívka obviněná z čarodějnictví, a proto dvojici hrdinů rozkáží, aby ji dopravili do vzdáleného kláštera. Zde se má údajná čarodějnice podrobit prastarému rituálu vymítání ďábla. Vydávají se tedy na strastiplnou cestu, která je zkouškou jejich sil a kuráže a během ní odhalí dívčino temné tajemství... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (1 060)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Proboha .... Těšil jsem se nepolíben komentáři na drama ze středověku z dob čarodějnických procesů (jako nestředověké Kladivo na čarodějnice). Místo toho jsem byl zděšen. Monstrózností soundtracku, kýčovitých záběrů na krajinu a neskutečně přiblblého scénáře s množstvím klišé namíchali tvůrci divákovi hodně jedovatý koktejl. Varováním měla být již první scéna s popravami čarodějnic, leč nebral jsem jej vážně. Uchlácholen náhledy na boje ve Svaté zemi až po návrat rytířů domů se na snímek celkem dalo koukat. Pak už to šlo z kopce a u závěrečné scény s čertem či co to bylo jsem čekal, že se na scéně objeví ještě Sindibád a Xena... Už mne unavuje i neustálé obsazování Rona Perlmana do rádoby historických filmů. Zde po delším čase nehraje nějakou zrůdu, ale jednoho ze dvou hlavních hrdinů. U Cage musím smutně konstatovat, že od Města andělů jsem s ním neviděl žádný dobrý film... Kdo chce vidět středověk ať jde o dům dále, tento snímek si na něj jen hraje stejně tak jako Xena na Staré řecké báje a pověsti. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Při úvodní digitální křižácké bitvě jsem si říkal, že to bude ještě větší béčko, než jsem čekal. Jenže to je jen nutný prolog a pak mě to fakt začalo bavit. Má to atmosféru a Cage, když zrovna nemá na hlavě nepadnoucí helmu, tak se do toho fakt hodí. Provařená scéna s vratkým mostem byla super a i to tajemství kolem čarodějnice mě bavilo. A jelikož mi to prostě takhle sedlo, tak mě nerozhodil ani ten digitální konec a fandil jsem Cageovi ať nakope zlu prdel. Je to lepší, než Solomon Kane i Ironclad. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

"Čo tu robia s dezertérmi? Upália? Obesia?" - "Asi oboje." Zbožňujem toto béčko. Na prvý raz to bol priemer, ale slovenské televízie ho veľmi rady reprízujú (netuším prečo) a vždy, keď sa tak deje a mám čas, minimálne kúsok z neho si znova vždy s chuťou pozriem a zakaždým sa mi to zdá pôsobivejšie a pôsobivejšie. Skvele temná atmosféra brutálneho stredoveku, kedy ste v lepšom prípade zomreli v tridsiatke na mor, v horšom vás zaživa upálili (smrť udupaním koňa počas idylického nedeľňajšieho nákupu na trhovisku sa dala na tie pomery chápať ako veľmi romantická). Nečakané spojenie Cage/Perlman je také vydarené a funkčné (veľmi pekne spracovaná drsná buddy chémia), že ani príliš nevadí, že zvyšok kastingu je matný, biedny a krajne nezaujímavý (Christopher Lee má len cameo). V tomto smere každopádne tvorcovia zlyhali; kebyže Cagea a majestátneho Perlmana na ich strastiplnej ceste sprevádzajú silnejšie charaktery a kvalitní (pokojne i úplne neznámi) herci, bol by výsledok určite impozantnejší. Najhoršie bolo, že inak vydarený film vo finále drasticky mení štýl a stáva sa z neho schwarzeneggerovka Koniec dní (čo skutočne nemyslím ako pochvalu). Prvá hodina je ale skvelá. Sena tlačí na pílu pochmúrneho sychravého stredoveku viac, než azda až príliš realistická Čierna smrť so Seanom Beanom. Vízia morovej doby má bližšie skôr k Menu ruže (odpustite rúhanie), mimochodom náhodou (?) tiež s Ronom. Škoda mizerného vyvrcholenia a logických blbostí (po deravom moste ledva prejde chlap s koňom, ale železný voz vážiaci asi 2 tony nemá problém). Otázne sú logické bizáry typu hrdinovia sa boja, že ich niekto v meste spozná podľa tváre ako keby boli superhviezdy z kapely Aerosmith.  Celosvetová tržba 91 miliónov je veľmi sympatická, aj keď pri rozpočte 40 miliónov to zas až taký zázrak nebol. ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Indikátor guilty pleasure nezablikal ani jednou. Tohle je prostě jen všeobjímací, smrtící béčková nuda, která nefunguje v žádném směru. Na Cage (vnítřními démony pronásledovaný křižák potřistapadesáté?), Perlmana (rádoby vtipný středověký sidekick, to jako vážně?) a trikaře mor! (nebo aspoň zlaté maliny) 30% ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Nad očekávání slušný film, jemuž, jak tady spousta lidí správně podotýká, chybí hlavně peníze a s nimi spojená epičnost. Herci dobří (pořád vám to říkám, neodepisujte Cage), hudba dobrá, některé scény (úvod, vlci) takřka perfektní, závěrečné digi vypadalo lépe než třeba u Solomona Kanea a potěšila mě i "jeho" podoba, která jako by vypadla z dobových kreseb. Scénář příjemně těžil ze souhry Cage a Perlmana, jimž nadělil ty správné chlapsko-parťácké hlášky, jinak to ale byla taková neobyčejně obyčejná fantasy road movie, které ke konci docházel dech. Tři a půl hvězdy dávám i za štěk Christophera Lee. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (30)

  • Náklady na výrobu byly zhruba 40 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • Necelou tisícovku trikových záběrů, tedy bezmála půlku ze všech ve filmu, měli na starosti trikaři z pražského studia Universal Production Partners (UPP). Osmdesátka odborníků v čele s Viktorem Müllerem pracovala rok na vytváření digitálních herců pro bojové sekvence, 3D modelech šelem a na dalších vizuálních efektech, díky nimž se hrdinové brání vlkům, bojují s démony či přebíhají provazový most nad propastí. (ČSFD)
  • Vo filme vystupujú postavy s maskami v tvare zobáka. Tieto masky používali lekári počas morovej epidémie v 17. storočí, no dej filmu je zasadený do obdobia križiackych výprav v 14. storočí, kedy sa navyše čarodejnice neupaľovali - prvé čarodejnícke procesy začali cca 1450. (Arsenal83)

Související novinky

Nicolas Cage a mor

Nicolas Cage a mor

23.09.2008

Všimněte si, prosím, že jsme se zachovali taktně a nenapsali jsme „Nicolas Cage JE mor“. A že bychom si to vzhledem k jeho momentální aktivitě a celkové kvalitě jeho filmů z poslední doby mohli… (více)

Reklama

Reklama