Režie:
Matt ReevesKamera:
Greig FraserHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz, Elias Koteas, Richard Jenkins, Sasha Barrese, Cara Buono, Juliet Lopez, Dylan Kenin, Dylan Minnette, Chris Browning (více)Obsahy(4)
Osamělý, šikanovaný kluk se spřátelí s upíří dívkou, která žije v utajení se svým strážcem... Dvanáctiletý Owen (Kodi Smit-McPhee), kterého tři spolužáci ve škole terorizují, se cítí osamělý a vyděděný. Doma sní o těžko uskutečnitelné pomstě. Do sousedství se právě přistěhovala stejně stará Abby (Chloë Grace Moretz) spolu se starším mužem, možná otcem (Richard Jenkins). Abby, také osamělá a vyděděná, naváže přátelství s Owenem. Vídají se však jenom v noci a když ne, domlouvají se přes zeď za pomoci morseovky. Chlapec se jí svěří se svým problémem ve škole a Abby mu radí, aby se nenechal šikanovat a bojoval. Owen brzy zjistí, že Abby není obyčejná dívka, ale staletá bytost, udržovaná při životě lidskou krví. Tu jí obstarává její strážce a v jejich okolí přibývají záhadné vraždy. Policie má jisté podezření a Owen cítí k Abby střídavě lásku i strach... (JOJ Cinema)
(více)Videa (4)
Recenze (409)
Při kopírování REC do Quarantine se i přes zachování technických standardů někde vytratila skoro všechna atmosféra, kopírování Låt den rätte komma in dopadlo lépe. Původní švédský snímek nemám příliš v živé paměti, takže jsem se u sledování Let Me In nenudil a při hodnocení přehlédnu, že je to film zcela zbytečný, což je jednoznačně jeho největší zápor. Chloe Moretz není špatná, původní představitelka Abby / Eli se však k dané roli hodila víc. Matt Reeves se za odvedenou práci stydět nemusí, každopádně bych od něj býval raději viděl cokoli jiného, třeba druhý Cloverfield. ()
Matt Reeves by možno pozdvihol úroveň tejto upírskej série a mnoho divákov by mu bolo vďačných, ale dosiahnuť úroveň originálu bolo trošku mimo jeho dosah. Vo svojom debute síce predviedol obdivuhodný feeling pre efekty, vizuálne spracovanie a prácu kamery, čo nakoniec potvrdil aj tu, ale to rozhodne nestačí. To, čo preslávilo švédsku predlohu je neopakovateľná atmosféra príbehu, ktorej stredobodom je úprimná detská láska v horrorovom šate. Krehkosť a jednoduchosť detského sveta strieda mnoho krvilačných scén, ktorých vzájomné dopĺňanie vyvrcholí v nezabudnuteľnom závere. Jediný problém je, že stále hovorím o origináli, čo nakoniec aj dokazuje slabšie stránky tohto remakeu. Detskí herci v záporných roliach boli skvelí, ústredný dvojzáprach však trošku zaostával. Nečudujem sa vyšším hodnoteniam od divákov, ktorí nemali možnosť zhliadnuť švédsky skvost, ale takisto ani nehovorím, že tento film bol úplne zbytočný. Jednoducho je to remake a potvrdil už zaužívané pravidlo poklesu kvality remakeov oproti originálom. 65%. ()
Príbeh rovnaký ako v severskej verzii, ale tu vidno, ako sú drobnosti dôležité. Stačí pár trikových záberov naviac, niekoľko zbytočne hororových zvukov a už to nie je tá originálna artovka... Americké osemdesiate roky tiež nemajú čaro tých európskych. Čo ma potešilo, bolo dobré narabánie s atmosferickou hudbou. Škoda, že Hammer chcel vyžmýkať práve tú hororovú časť, ale to sme mohli čakať... ()
Šikana býva pomstená v takýchto filmoch a tak vlastne ničím neprekvapil, len zaujímavým dejom, tajomno bolo len desať minúť, keďže identita bola odhalená hneď, celkom zaujímavé krvavé scénky, ale dalo sa aj viac. Určite by viac šokovalo, keby film šiel odvážne podľa predlohy, nie švédskej, ale hlavne knižnej, kde upírka má genitálie tak trocha iné, než by pasovali do rámca tejto poloromantickej story. A pre dnešných dúhových popularizátorov mrzkania detí by to bol až balzam na dušu. ()
Amerika má svůj specifický filmový jazyk a pokouší–li se převyprávět příběhy zrozené v jiných koutech světa, většinou do nedopadne dobře. A to i v případech, kdy se opravdu hodně snaží a vaří přesně podle původní receptury. Platí to bohužel i pro Reeveseův remake. A že se snažil opravdu fest. Téměř z 90 procent zcela totožný děj, poskládaný ze zcela totožných scén a možná i úplně stejně pojatých záběrů. A přece to nefunguje. Americká verze zcela postrádá onu magickou atmosféru, která mě tak dostala u originálu. Místo dechberoucí, mrazivě melancholie, která je současně děsivá i dojímavá, vznikla jen uondaná nuda. A pokud je něco oproti originálu jinak, pak bohužel k horšímu. Pokud se někdo rozhoduje, kterou verzi nechat vejít, pak ve shodě s názvem filmu doporučím, ať nechá vejít tu pravou. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (26)
- Neprirodzené alebo až nadprirodzené pohyby Chloë Grace Moretz boli vytvorené rovnakou technikou, aká bola použitá vo filme Nočná mora v Elm Street (1984). (Arsenal83)
- Slovo "upír" je během filmu vyřčeno jen jednou. (Hal_Moore)
- K réžii anglickej verzii bol pôvodne prizvaný režisér pôvodnej švédskej verzie Tomas Alfredson, ale odmietol. (Arsenal83)
Reklama