Režie:
Matt ReevesKamera:
Greig FraserHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz, Elias Koteas, Richard Jenkins, Sasha Barrese, Cara Buono, Juliet Lopez, Dylan Kenin, Dylan Minnette, Chris Browning (více)Obsahy(4)
Osamělý, šikanovaný kluk se spřátelí s upíří dívkou, která žije v utajení se svým strážcem... Dvanáctiletý Owen (Kodi Smit-McPhee), kterého tři spolužáci ve škole terorizují, se cítí osamělý a vyděděný. Doma sní o těžko uskutečnitelné pomstě. Do sousedství se právě přistěhovala stejně stará Abby (Chloë Grace Moretz) spolu se starším mužem, možná otcem (Richard Jenkins). Abby, také osamělá a vyděděná, naváže přátelství s Owenem. Vídají se však jenom v noci a když ne, domlouvají se přes zeď za pomoci morseovky. Chlapec se jí svěří se svým problémem ve škole a Abby mu radí, aby se nenechal šikanovat a bojoval. Owen brzy zjistí, že Abby není obyčejná dívka, ale staletá bytost, udržovaná při životě lidskou krví. Tu jí obstarává její strážce a v jejich okolí přibývají záhadné vraždy. Policie má jisté podezření a Owen cítí k Abby střídavě lásku i strach... (JOJ Cinema)
(více)Videa (4)
Recenze (409)
Let Me In není špatný horor, ale od začátku mi vrtalo, kde jsem tento snímek viděl. Věděl jsem moc dobře, že je ze Švédska a měl jsem pravdu. Let Me In je kopie staršího Låt den rätte komma in (Ať vejde ten pravý). Pokud bych měl doporučit, tak spíše originál. Let Me in je dobrý, ale na originál v mnoha směrech nemá. I když hlavní herečka (upírka) Chloe Moretz mi seděla daleko víc než představitelka originálu. Mladičký Kodi Smit-McPhee mi také obzvlášť nevadil. Kdybych věděl, že koukám na kopii, tak si ji nejspíš nepustím.. 6/10 = 60% ()
Úplně stejný případ jako Karanténa vs. REC. Tenhle film je zajímavě natočený a je vidět, že jej dělal člověk který umí. Ale i tentokrát je to jen vykradačka vynikajícího a nenapodobytelného evropského klenotu. Atmosféru se okopírovat nepovedlo. Mezi hlavními představiteli to nefunguje. Chloe Moretz (a to byla dokonalá jako Hot Girl) prostě nevyděsí. Kazí to několik debilních digitalních triků se šplháním (to i originál). No potěší naopak úvod, který v originále tuším nebyl a několik nápadů u vyhrocených scén (krom úvodu i krádež auta na benzínce). Snad už ale podobné rychlokopíráky neuvidím ... ()
Tenhle remake mě zanechal chladným. Až na sympatického detektiva nenabízí tahle předělávka žádné jiné inovace, naopak mi připadalo, že něco málo bylo ubráno. Mám rád původní film a tenhle je stejně dobře koukatelný, ale jako remake nemá přespříliš velké kvality. Navíc by nevadilo zkrácení. Já, jakožto člověk který nejdřív viděl originál, jsem se místy krapánek nudil. Aspoň že mladí představitelé hlavních postav byli vybráni skvěle. Chloë Grace Moretz se zde snad trochu vycvičila pro blížící se remake Carrie, kde bude mít titulní roli. ()
V Let Me In - narozdíl od Låt den rätte komma in - absolutně nefungují stěžejní emocionální motivy, počínaje šikanou Owena (Oscara) a konče vztahem obou hl. postav. Chloe Moretz a Kodi Smit-McPhee jsou bezpochyb brilantní herci, role, které ale mají hrát v Let Me In, nejsou ani v nejmenším psány a vymyšleny pro ně. Krása upírky (- upíra, jak napovídá originál i předloha) a až přílišná sympatičnost hlavního hrdiny ve filmu nefunguje, stejně tak přenesení příběhu z chladného Švédska do Spojených států. Zásadní rozdíl mezi severským originálem a americkým remakem vidím v tom, že ponurost švédských lokací pramení už z jejich samotné podstaty, za to ty americké musí být podporovány velmi stylizovaným gradingem, jenž však pouze zastírá fakt, že v off-line záběrovém režimu by se nedalo fikčnímu světu filmu ani v nejmenším věřit. Jinak řečeno je Let Me In kočkopes, který se usilovně snaží napodobit či nijak nepoškodit originál, dělá to ale s tak zbytečnou věrností a inspirací severskými filmařskými postupy, že v rámci škatulky amerického remaku nemá logicky šanci uspět. Stejně tak, jako švédi nikdy nenatočí plně funkční hollywoodský blockbuster, totiž ani američané nikdy nenatočí bezchybný film prolezlý severským kinematografickým feelingem. Jediné, co proto funguje bezchybně, jsou dvě kompletně přidané (či přetvořené) scény; ta úvodní a další, ke které úvod přímo odkazuje. ()
Matt Reeves schopne od začiatku buduje poriadne hororovú atmosféru a keďže sa po celí čas držal originálu nebolo čo skaziť. Romantickú tajomnú upírinu dodržujúcu klasické pravidlá zvládol na výbornú i keď podľa očakávania niektoré kontroverzné scénky vynecháva, pocit z dobrej upíriny mi ostal aj tak. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (26)
- Režisér Matt Reeves vymodeloval Abbyinu osobnost a vzhled podle fotografií Mary Ellen Markové, na kterých je vyfocena dvanáctiletá dívka bez domova. (Hal_Moore)
- Během celého filmu nebyl ani jednou ukázán obličej Owenovy (Kodi Smit-McPhee) matky. (Sartorius)
- Muže napadeného v tunelu ztvárnil Colin Moretz, bratr hlavní protagonistky Chloe Moretz. (Sartorius)
Reklama