Režie:
Zack SnyderKamera:
Larry FongHrají:
Emily Browning, Abbie Cornish, Jena Malone, Vanessa Hudgens, Jamie Chung, Carla Gugino, Oscar Isaac, Jon Hamm, Scott Glenn, Gerard Plunkett, A.C. Peterson (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Babydoll je nešťastná dívka, které zemřela matka a ona musela zůstat v domácnosti se svým otčímem a mladší sestrou. Prakticky denně je bita a znásilňována. Své utrpení snáší v tichosti, dokud se otčím nepokusí znásilnit i její mladší sestru. V tom okamžiku vezme zbraň a vystřelí na něj. Kulka se však bohužel odrazí ode zdi a zasáhne její sestru ve vedlejším pokoji. Když dívka zemře, otčím zbaví Babydoll svéprávnosti a získá veškerý majetek. Babydoll je brzy po svém činu zavřena na psychiatrii ve Vermontu. Odtud se chce za každou cenu dostat ven. Má na to jen pět dní, protože pak jí bude provedena lobotomie... (TV Nova)
(více)Videa (14)
Recenze (1 736)
Dokonalá akce v příběhu o dívčí síle, který drží pohromadě jen makeup hlavních hereček. Snyder by si neměl psát scénáře. Asi už jsem moc starý, ale tahle videohra mi už prostě nestačí. Nepochopte mě špatně scény, kde se drak honí s letadlem a pod nimi zuří středověká bitva, nebo kde nacističtí kyborgové bojují v zákopech s partou spoře oděných slečen (a Abbie Cornish to s tím samopalem opravdu sluší), jsem chtěl vidět už dávno. Jen se mi od té doby změnili filmové priority. ()
Zack Snyder je pro mě designový režisér. A stejně, jako je rozdíl mezi designem a uměním, je rozdíl i mezi mizanscénou se skutečnými vnitřními vazbami a tím, co je u Snydera dokonalý plakátový fetiš. Který si ovšem tady krásně dvojsečně rozumí s tématem. Jen mám pocit, že Snyder si tentokrát moc nerozumí s divákem. ()
Tohle asi nikdy nebude patřit mezi mé oblíbené filmy a jednou to vidět mi úplně stačilo. Děj mi připadal poměrně zmatečný a koukatelné to pro mne činily pouze propracované bojové scény a parta krásných holek v hlavních rolích. Mimo to už stojí za zmínku jen výborný sountrack a zajímavé, i když (jak jsem již zmínil) zmatečné propojení reality s fikcí. 62% ()
Inception pro dvanáctiletá, sexuálně neukojená hovádka se zálibou v Killzone, asijských rubačkách, Pánu prstenů a tuně dalších nerdovských témat, které Snyder splácal dohromady hůř než pejsek s kočičkou. Opulentní vizuál je sice fajn (asi 3 minuty než se všech těch slow-motionů a CGI cinkrlátek přejíte), avšak nekonečná přehlídka zpomalených záběrů ještě více umocňuje řídkost zápletky, která má sice proporce slabé šťávičky vhodné k údernému videoklipu, ale vehementně snaží vydávat za hutnou omáčku se štiplavou příchutí "velkého poselství". Výsledek je katastrofální ne proto, že by Snyder neuměl prodat prvky samy o sobě, ale zkrátka proto, že Sucker Punch nedrží pohromadě déle než půl minuty, a nikomu (Snyderovi, producentům) to evidentně nevadí (četl ten stereotypní a nesmyslný scénář někdo?). Hůř napsané (rozuměj neprokreslené a nemotivované) postavy nebyly ani v Posledním vládci větru. V samoúčelnosti a zbytečnosti akčních scén, jejichž jediným účelem je nastavování plytkého scénáře (tudíž jsou k smrti nudné) něčím, co vyplní stopáž na 109 minut, může filmu konkurovat snad jen Světová invaze. A vnitřní logika si bere dovolenou hned po úvodní snové sekvenci, jejíž do nebe volající demenci se vyrovná pouze finální zvrat s autobusákem, který celé maškarádě s přehrávajícími figurkami ve sterilních kulisách nasazuje bolestivě trapnou korunu. Nebýt v sále v obklíčení dalších nebožáků, zvedl bych zadek a pelášil se válet na sluníčko. Cokoliv by mi dalo víc, než tahle vyhoněná fantasmagorie jednoho, dnes už prokazatelně narušeného filmaře. ()
Prvé sklamanie od Snydera. Vedel som, že nebude dlho trvať, kým si Snyder uskutoční pod záštitou nejakého veľkého štúdia svoj sen natočiť svoju osobnú gýčovinu, ku ktorej (povedzme si úprimne z feelingov posledných filmov) bezdebaty smeroval. Táto žámrová, myšlienková a príbehová zmeska mojim spolusledovateľom pripomínala ich skúsenosti s ľahkými drogami a mám taký pocit, že neboli ďaleko. Hlavná pointa príbehu je až príliš jednoduchá na to, aby som vedel oceniť to, že bola zabalená do týchto audio-vizuálnych šialenstiev. Tie mi síce imponovali, akcia skvelá, efekty špičkové, hudbou mi plesalo srdce, no nič to nemení na fakte, že ma to aj tak celé proste nudilo. Otváral som ústa nad tým kam až zájde Zackova fantázia, ale hlavne nad tým, že ju nedokázal udržať pod kontrolou a prevedenie na plátno bolo miestami dosť chaotické. Teším sa preto na Supermana a napravenie si renomé. 60%. ()
Galerie (188)
Zajímavosti (48)
- Eric Dane a Tim McGraw byli jedni z mála kandidátů na roli High Rollera, kterou nakonec dostal Jon Hamm. (ČSFD)
- Když si kuchař (Malcolm Scott) zapne rádio, začne se z něj ozývat Mozartův "Requiem". Stejná skladba zazněla i v předchozím filmu Zacka Snydera Strážci - Watchmen (2009). (Dimo)
- V poslední scéně během rozhovoru řidiče autobusu (Scott Glenn) a policisty je možné vidět na špinavém skle kabiny nakresleného smajlíka. Jedná se o odkaz na předchozí film Zacka Snydera – Strážci - Watchmen (2009), ve kterém stejného smajlíka využívá jako své logo postava Komedianta (Jeffrey Dean Morgan). (LucasAbelle)
Reklama