Reklama

Reklama

Plánovali si nezapomenutelné loučení se svobodou v Las Vegas. Teď si ale opravdu potřebují vzpomenout, co přesně se stalo! Čí je to dítě v šatně jejich apartmá v Caesars Palace? Jak se dostal do koupelny ten tygr? Proč jednomu z nich chybí zub? Ale hlavně – kde je ženich? Cokoliv tihle mládenci prováděli během večírku, bledne ve srovnání s tím, co musejí v téhle báječné komedii udělat za střízliva, když si z nejasných náznaků začnou skládat dohromady vzpomínky na všechna špatná rozhodnutí minulé noci. Režisér Todd Phillips (Mládí v trapu) a jeho hvězdné herecké obsazení si báječně užívají ve všech těch nepředvídatelných situacích, které do sebe jakýmsi podivným způsobem zapadají. Přidejte se k Pařbě ve Vegas. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 967)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Každý film má vnějšek a vnitřek. Vnějšek Pařby ve Vegas je očividný – čtyři chlápci, propitá noc, ztracený ženich atd. Zato vnitřek je pozoruhodný: ____ V čem se odlišuje filmový divák od filmové divačky? Odpověď dává chování libovolné partnerské dvojice v hypermarketu. Zatímco žena je přisátá u regálů a osahává suroviny, muž s rukama na vozíku postává a vyhlíží okolí. Žena sbírá (bobule...), muž čeká (na kořist...). Podstatné je, že sloveso „sbírat“ souvisí s prostorem, kdežto sloveso „čekat“ s časem, a že chování kterékoliv partnerské dvojice v hypermarketu je principiálně identické s jejím chováním v kině. Vztah ženy k nakupování i k obrazům je stejný. Je to vztah taktilní a pojímající, nebezpečné blízký a téměř intimní; žena touží dotýkat se věcí na plátně a přivlastnit si je, přiblížit se tělesnému vzezření hvězdy a zmocnit se prostoru, který obývá - zároveň se tak ženy stávají snazšími obětmi jak vizuální, tak ekonomické exploatace. Naopak mužský fetišismus (možnost popřít, co bylo viděno, a přesunout vědomí do náhradního předmětu) figuruje jakožto způsob, který umožňuje udržet si distanci od objektu touhy. Ženská blízkost a splývání s obrazem je tedy jiného druhu než mužské vidění, které zůstává distancované a reflexivní. Když se zamyslíme nad dramaturgickým rozvržením Pařby ve Vegas, tak muži, ti čtyři chlápci, jsou zde ti, kteří nejsou schopni ovládnout prostor a musí zpětně sestavovat jakousi databázi, kde byli a co tam prováděli. Snaží se jinými slovy zkrotit prostor a vůbec se jim to nedaří – protože muži prostoru vládnout nemohou, ten je doménou žen. Nastávající nevěstu trápí naopak čas a vážné obavy, že ženich nestihne obřad. Kdyby se situace hypoteticky obrátila a na pařbu jely ženy, kdežto ženich zůstal doma, film by ztratil smysl a vůbec celou zápletku, neboť ženy by prostorovou skládačku předešlé noci zakrátko vyřešily a ženicha by čekání rovněž nijak zvlášť nenervovalo, poněvadž čekání je mu bytostně vlastní. Namáhavé sestavování jakési databáze prohýřené noci oněmi čtyřmi nešťastníky je vepsáno i do samotného filmu, který je rozřezán na deset dílků a opětovně složen v následujícím pořadí: 1-9-3-5-2-7-4-6-8-10. Rafinovaná a vůči divákovi možná trochu zlomyslná proměna Pařby ve Vegas z lineární road trip do spletité detektivky ilustruje to, čemu říkáme „narativní databáze“. Jde o jistý druh filmu, ve kterém se nám předkládá řada relativně oddělených událostí, přičemž smyslem jejich sledování není zjistit, kdo co udělal, jestli se hrdina najde či zda se hrdinka vdá, ale spíš najít způsob, jakým lze uchopit každý kousek vyprávění a umístit jej do správné mřížky ve vztahu k ostatním. Namísto toho, abychom hráli klasickou přímočarou hru, hrajeme tetris – zasouváme jednotlivé kousky na správné místo v prostoru a máme v tomto smyslu pocit prostorového zakončení. Sepisuje-li Bradley Cooper v jedné scéně na lísteček, na co všechno si s kámoši pamatují, fakticky nic nesepisuje, ale podobně jako detektiv rozmísťuje všechny prvky zápletky na nástěnku – hraje tetris. () (méně) (více)

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Zábavnej film, kterej jede podle jasně daného schematu a je poslepovanej ze scének, které samy o sobě jsou docela klišovité, ale je to tak šikovně udělané, že to vůbec nevadí. Příběh není složitej, ačkoliv se to tak na první pohled může zdát. Ve skutečnosti je to jednoduchá historka ozvláštněná tím, že je v syžetu velká mezera, kterou si divák může doplnit pouze tak, jak si to přeje režisér, který postupně distribuuje kousky informací (ale aspoň chronologicky). Některé věci mě potěšily, jako třeba účast Mika Tysona (ačkoliv Lou Ferrigno v "I Love You, Man" je větší borec). Jenže kvarteto hlavních hrdinů mi sympatické zrovna nebylo, ani ne tak hereckým projevem, jako prostě svým vzhledem. Režisér docela dobře ukočíroval fakt, že po počátečním šoku dokázal ukočírovat následující slepenec scén, který by mohl rychle omrzet. To se naštěstí nestalo a tak může všechno směřovat k povinnému happy-endu. Jo a ještě něco: není to tak ulítlé jako huličské komedie, což je pravděpodobně jeden z důvodů tak vysokého hodnocení tady (86% dle 2460 lidí). ()

Reklama

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Jo, když se člověk ráno vzbudí a přemýšlí: 1. U koho v bytě to, sakra, jsem? 2. V kterém městě to, sakra, jsem? 3. Proč vedle mě leží dva kluci pouze v trenkách, zatímco mně chybí jen ponožky? 4. (zoufale) Kde mám brýle? 5. (když je najdu, pokřivné jak prase, samozřejmě, tak ještě zoufaleji) Kde mám kabelku??? ---> Po půl hodině marného hledání zjistím, že jsem vlastně žádnou kabelku neměla. Na mobilu spousta nepřijatých hovorů a vzkazů, kde to jako jsem? Okno jak kráva a jediný letmý záblesk vzpomínky, jak v pozdních nočních (ranních?) hodinách vyřváváme zaseklí ve výtahu. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Zasmál jsem se přesně pětkrát, což není žádná tragédie, protože při většině dnešních komedií se mi chce skutečně hořce, ale velmi hořce, plakat. Snad v žádném jiném žánru nemám pocit, že dobře už bylo a že kvalitní veselohry zažívaly svou zlatou éru před pár desítkami let a když se chci dobře pobavit, vracím se k osvědčené klasice. Tady totiž nepomůže bombastický rozpočet ani skvělé triky, tady je potřeba nápaditost, vkus a pokud možno i určitá scénáristická odvaha. Dnešní produkce velkých studií ale sází na osvědčené modely z minulosti, takže se točí remaky, kterým holt schází svižnost originálu, nebo další a další volně navazující díly, které už vaří opět z vody. Pařba ve Vegas v zásadě není špatná, ale takhle by měl vypadat žánrový průměr a ne svým způsobem kult se spoustou nadšeně bombastických komentářů a pětihvězdičkovou nadílkou. Nejspíš boduje ta chlastací tématika. Za sebe můžu říct, že za největší klad považuju, že s výjimkou jediné scény na policejní přednášce neklesá úroveň předvedeného humoru pod mojí hranici vkusu. Jinak nejde o nic výjimečného nebo originálního. Celkový dojem: 55 %. V podstatě jde o splácaninu typu strčíme tam gangstera, Tysona, tygra, novorozeně a on už si každý z toho něco vybere. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Osvěžující letní mladická komedie, která konečně přesahuje neduhy teenagerských nesmyslů a nechutností. Objevování tajů prochlastané noci je skutečně vtipné, legrační, dokonce i v celém svém celku zajímavé a v rámci možnosti ani není výrazně nelogické. Pohodovst a humor není do snímku protlačen nasílím, jako povinnost k žánru, ale skutečně vyplývá z příjemného kamarádství a familiárních, situací - hrdinům nelze, než držet palce. Charaktery sice v sympatičnosti nepřekonávají Willa Ferrella a králem komedií s dramatickým přesahem o přátelství také stále zůstává Clerks 2, ovšem i tak jde o jednu z nejlepších komedíí poslední dlouhé doby. 8/10 ()

Galerie (72)

Zajímavosti (77)

  • Na začátku filmu, kdy hrdinové jedou do Vegas, na autě není střecha. Když však poté auto znovu vyzvedávají v polovině filmu, střecha již na autě je. (J*A*M*A*L)

Související novinky

Legendary zvažuje právní kroky proti Warnerům

Legendary zvažuje právní kroky proti Warnerům

07.12.2020

Před pár dny jste se zde mohli dočíst, že studio Warner Bros. zveřejnilo své plány pro zavedení bezprecedentního modelu distribuce na rok 2021, v jehož rámci by mohlo uvést veškeré své nové snímky v… (více)

Zlatého lva si odnáší Joker

Zlatého lva si odnáší Joker

07.09.2019

76. ročník prestižního filmového festivalu v Benátkách je u konce, a tak je na čase podívat se na jeho vítěze. A začneme rovnou u hlavní ceny Zlatého lva, kterého si nakonec odnáší chválené komiksové… (více)

Scarlett Johansson a mrtvý striptér

Scarlett Johansson a mrtvý striptér

29.08.2016

Kolik ženských odpovědí na Pařbu ve Vegas už jsme dostali? Minimálně Holky na tahu, Ženy sobě a Matky na tahu, Hollywood ale pořád není u konce. Nejnovější dámská jízda se bude jmenovat Rock That… (více)

Muzikál Zrodila se hvězda čeká další remake

Muzikál Zrodila se hvězda čeká další remake

17.08.2016

V Hollywoodu pořád stoupají i padají hvězdy. Možná proto se příběh Normana a Esther, dvou milenců na opačných stranách barikády, dočkal tolika zpracování. V roce 1937 si tyhle dva zahráli Fredric… (více)

Reklama

Reklama