Reklama

Reklama

La Bohème

  • Česko Bohéma (více)
Trailer 1

VOD (1)

Láska básníka Rudolfa (Rolando Villazón) k nežné Mimi (Anna Netrebko) mohla vydržet věčně, nebýt nepřejícného osudu. Jejich dojemný příběh osvěžuje paralelní linie o přátelství čtyř mladých umělců, kteří ač jsou chudí, život na Montmartru vedou bohatý. Zmíněné dějové peripetie byly ideálním námětem pro operu La Bohème, která se na prknech turínského divadla Regio objevila poprvé 1. února 1896 a dodnes slaví úspěchy po celém světě. Libreto pro legendárního Giacoma Pucciniho tehdy napsala proslulá autorská dvojice operního verismu, Luigi Illica a Giuseppe Giacosa. Tato trojice společně vytvořila také Toscu nebo Madam Butterfly. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (30)

naxicka 

všechny recenze uživatele

Co více dodat k tomuto citlivému ztvárnění Pucciniho krásné opery Bohéma? Já osobně jsem z kina odcházela jako v oblacích... Rolando Villazón jako Rodolfo mě absolutně přesvědčil, že je to Pan Zpěvák a Pan Herec. Role Rodolfa jako by mu byla šita na míru. Přesně vystihoval takového toho roztomilého rošťáka, básníka a snílka. Při jeho žárlivé scéně mi málem puklo srdce a v samotném závěru jeho Mimi! Mimi! doslova vhánělo slzy do očí a nejeden spoludivák odcházel z kinosálu s kapesníkem u nosu;-). Co se týče Anny Netrebko, tak ta je na tom naprosto obdobně. Role Mimi jí velmi slušela a prospěla. Člověk by jí v tu chvíli, ve které zpívala, dal úplně všechno... Tak nádherný hlas a krásná tvář jsou opravdu mimořádné atributy této ruské operní divy. Při její árii "Mi chiamano Mimi" vás vtáhne do hudby tak neskutečně, že si přejete, aby zpívala navždy...Villazón a Netrebko jsou naprosto právem nazýváni operním párem snů, protože jejich přátelský osobní vztah se promítá pozitivně i do hudby, kterou produkují, a při pohledu na ně vás napadají jen hezké myšlenky. Ostatní obsazení výborně korespondovalo s hlavní dvojicí, i když v rolích Marcella a Schaunarda se představili na plátně jen zastupující herci. Colline a Musetta byli původní. Musím hlavně vyzdvihnout postavu Musetty, která mě opravdu zaujala. Takto nějak jsem si ji vždy představovala a tato představa konečně vešla ve skutečnost. Musetta byla svěží, svůdná, hravá, vyzývavá, temperamentní a krásná. Ideální kombinace;-). Celkově režijně je to film velmi povedený. Líbí se mi, že Dornhelm nechal Bohému být skutečně tou Bohémou, jakou Puccini napsal a že nedošlo k nějakému modernímu výkladu klasického díla, který nebývá vždy docela šťastný. Znovu tedy tleskám tomuto filmu - vlastně tedy opeře a těším se s Rolandem a Annou snad někdy na shledanou! ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Opeře naprosto nerozumím a nechápu ji. Muzikál mi připadá nepřirozený, takže co pak říci o žánru, kde člověk umírá, ale na čistotu jeho zpěvu to nemá žádný vliv? Přes kvílení těch všech sirén skoro nejsem schopen vnímat hudbu a mohu ocenit snad jen tlumenější filmový herecký projev slavného Mexičana a Rusky v hlavních rolích italsky zpívané filmové verze opery podle francouzského románu inscenované rakouským režisérem. Není ten operní svět úžasně mezinárodní? A dá si tolik práce s tak triviální historkou... Příznivci opery ať si k mému hodnocení přičtou zbývající dvě hvězdičky. ()

Reklama

Ducharme 

všechny recenze uživatele

To, že je La Bohème jen průměrným filmem nespasí ani - jako vždy vynikající - Villazón, ani překrásná a talentovaná Netrebko. Je zvláštní, jak čarovně krásná Pucciniho hudba, může na filmovém plátně poměrně nudit. Robert Dornhelm se ve 115 minutách zcela marně snaží navodit jedinečnou atmosféru divadelních zpracování, kouzlí s kamerou, používá nesmyslné efekty a tím vším si ve výsledku sám ubírá. Proč se snažit připoutat pozornost na obličeje herců nebo přeplácené interiéry, když máte v zádech Pucciniho? ()

Sakulnikov 

všechny recenze uživatele

Zpěv a herecké výkony výborné, vše s nádhernou Pucciniho hudbou. Bohužel mě práce kamery odrazovala u hlubšího zaujetí - rychlé změny, časté pohledy shora - spolu s triky - přecházení scén, dělení obrazovky, změny barevnosti - mě prostě rušily. Kýčovitost kulis by mi asi nevadila, kdybych se do filmu ponořil, ale takhle to jen byl další rušivý element. Tedy zvukově na 5*, obrazově tak na 1* -> lepší 3*. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Nejsem milovníkem opery, ale ani jejím odpůrcem. Milovat a zamilovat si operu, znamená naučit se plout v různorodých proudech a barvách hlasu. Využívat proudu hlasu a větru gest a mimiky ke své potřebě. Nesnažit se bojovat, ale nechávat se unášet přírodními živly, které je schopen vyrábět člověk svépomocí. Hlas konejší, hladí, ale také bouří a ukazuje strach a ostatní neduhy. Film má oproti klasickému opernímu představení jednu nezpochybnitelnou výhodu. Tou je dosáhnutí kvality zvuku a zpěvu bez jediné chybičky, jediného zaváhání, nebo zakolísání. Taktéž k prostředí nemám výraznější výhrady. A na obrazovce se rozbíhá silný příběh o přátelství a o lásce. Silný, romantický, vášnivý, tragický. Hlavním mužským hlasem je básník Rodolfo (Rolando Villazón). Hlavním ženským hlasem je švadlenka Mimi (Anna Netrebko). Tenor a soprán se ve zvuku souznění proplétají v milostné vibrace vzletu, rozchodu a smíření. Další soprán koketuje, svádí a provokuje. Se sebevědomou drzostí a věčnou touhou miluje i opouští, tak jako Musetta (Nicole Cabell). Jsou zde hravé i žárlivé barytony: nešťastně zamilovaný malíř Marcello (George Von Bergen, zpěv Boaz Daniel) a bezstarostný hudebník Schaunard (Adrian Eröd, zpěv Stéphane Degout). A zlobné i smířlivé basy: klidný filozof Colline (Vitalij Kowaljow), lapený pan domácí Benoit (Tiziano Bracci) a bohatý Alcindoro (Ioan Holender, zpěv Tiziano Bracci). Opera Giacoma Pucciniho přišla na svět před více jak sty lety, a čeká jí ještě dlouhý opojný život v celé své kráse znovuzrození. ()

Galerie (23)

Reklama

Reklama