Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cchao Cchao a jeho armáda jsou v plné síle zakotveny u Red Cliff. Ču-ke Liang a Čou Jü-o vymýšlí strategický plán, jak přemoci mnohonásobné vojsko nepřítele, když tu přichází „rána pod pás“ v podobě moru a neshod ve vlastních řadách. Podaří se nakonec království Wu a Xu porazit Cchao Cchaovu armádu? Bitva statisíců právě začíná. Stejně jako v prvním dílu se můžeme těšit na mnohatisícové bitvy, tentokrát však na pevnině a i na moři. (TomikZlesa)

(více)

Recenze (164)

JFL 

všechny recenze uživatele

Red Cliff drinking game: předěl mezi scénami řešený jako přeseknutí plátna – 1 panák; Takeši Kaneširo se oduševněle ovívá sokolím křídlem – 1 panák; Vicky Zhao účinkuje jako comical relief – 1 tuplák piva za zkostnatělý sexismus; Chang Cheh se tváří zasmušile – 1 panák; Šidó Nakamura má drsňácky zvednutý ret po vzoru Rockyho Balboy – 1 panák; zrychlené pohyby mraků – dorazí se flaška a načne se nová; záporáci vymyslí taktiku, ale aliance hrdinů v paralelní montáži dostane vnuknutí na protitaktiku – 1 panák a další, když hrdinové slovně vysvětlí, co už je dávno jasné a co bylo ukázané v názorné ilustraci; někdo připravuje čaj – kolektivně se vyžahne flaška laciného bolehlavu z asijské tržnice za exotické klišé; vojenský útvar vyvíjí evidentně samoúčelnou činnost čistě proto, aby se v záběru dělo něco epického – jedna kapka za každého vojáka. Podobně by šlo ve výčtu povrchních efektností pokračovat ještě dlouho, ale už tak to jen v první třetině filmu hraničí se smrtelnou otravou alkoholem. Kdyby to bylo jen schematické a povrchní, byla by to sranda, ale tohle je navíc midcult jak prase. ()

baribal 

všechny recenze uživatele

horší než první díl... jeden z důvodů proč jsem byl lehce zklamán je, že neustále ztrácím pojem o tom, kdo s kým proti komu a proč... závěrečná bitva je na jedno brdo... prostě ty jedni převálcuje ty druhý... bitva na moři... prej. vždyt to žádná bitva nebyla a supermanské scény sice k čínské kinematografii patří, ale co je moc, to je moc... ()

Reklama

Hees 

všechny recenze uživatele

Druhý diel mal na čom stavať a to sa výrazne prejavilo v jeho kvalite. Svoju stavbu postavil na základoch z prvého dielu a tá potom vynikajúco fungovala. V prvom diely mi jednotlivé scény na seba veľmi nenadväzovali (mal som taký pocit), ale v tomto sa to výrazne zmenilo. Dokonca sa aj zlepšili herecké výkony jednotlivých predstaviteľov aj keď nie je vylúčené, že oba diely sa natáčali naraz (to neviem). Z toho čo píšem je jasné, že druhý diel sa mi páčil viac a teda odporúčam toto dvojdielne dielo. Hlbšie sa v tomto druhom diely dá dostať aj do rozmýšľania jednotlivých protagonistov a aj bol pre mňa viac "poetický" a poučný v niektorých situáciách. Súboje boli lepšie asi v prvom diely, ale mne v prvom rade ide o kvalitu príbehu. No a dvojka je aj o dosť vtipnejšia a vtipné scénky väčšinou nepasujú do vojnového filmu, ale tu je opak pravdou. ()

teutates 

všechny recenze uživatele

Opäť veľkoleposť sama..., ale nemôžem sa zbaviť pocitu, že John Woo na niečo zabudol. Domnievam sa, že obsiahlosť tohto diela ho zasiahla natoľko, že musel niečo vypustiť a to niečo mi tuna k dokonalosti rozhodne chýbalo. Avšak Red Cliff je beztak jeden z najlepších historických filmov, nielen súčastnosti (pre mňa). Takto sa reprezentuje kultúra, krajina... "učte sa" 8/10 ()

Chen 

všechny recenze uživatele

Lahodné dovršení famózního "návratu" Johna Woo. Jedna monumentální bitva ve finále je jen třešínkou na chutném dortu plným dlouhých rozmluv nad šálkem čaje, taktizování, neoblomných přátelských vztahů a dnes možná příliš naivních idealů, pro které nemá každá pochopení (já ano :)). Pro někoho možná zdlouhavé, pro jiné promyšlené, emocionálně nabité. Nemůžu být méně, než nadšen :). ()

Galerie (53)

Zajímavosti (2)

  • Bolesti hlavy, kterými Cchao Cchao ve filmu trpí, byly zřejmě způsobeny nádorem na mozku, který Cchao Cchao skutečně měl a na který v roce 220 n.l. také zemřel. Legenda říká, že mu lékař navrhl otevřít lebku a nádor odstranit, nedůvěřivý Cchao Cchao jej však uvěznil. Zemřeli oba. (Jirka_Šč)

Reklama

Reklama