Reklama

Reklama

Ulovit miliardáře

  • angličtina Catch the Billionaire (více)
Trailer
Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Pechová, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml. (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Miliardáře touží ulovit každý i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i chlápci od náboženství. Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena vykonstruovaná reportáž. Atmosféra zhoustne natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím demonstrovat svou morálnost. I jeho přítelkyně, televizní rosnička, cítí, že by její kariéra mohla být ohrožena. Zdálo by se, že musí přijít nezastavitelný pád, když se v marihuanovém opojení dostaví spásný nápad… Podstatnější než příběh je odhalování vztahů a mechanismů, na nichž funguje informační společnost. Diktatury nepoužívaly Public Relations, ale propagandu. O propagandě věděl každý, ale nikdo ji nevěřil. O Public Relations neví nikdo, ale věří mu každý. Zkrátka být dnes miliardářem, není nic záviděníhodného… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (495)

befelemepsvz 

všechny recenze uživatele

Vůbec mně to nepřišlo špatné, spíše kontroverzní. Jasně, že to není normální český film, ale upřímně "normální český film" se taky někdy přejí a je potřeba to osvěžit něčím novým nebo spíše jiným a pokud přistoupíte na režisérovu hru, můžete se celkem obstojně bavit. Herecky to velmi dobře táhne Tomáš Matonoha, Jiří Mádl dobře ustál svou roli primárního s*áče a velmi mě překvapil Josef Carda, který by měl konečně dostat ve hraném filmu trochu větší prostor (komouš z Rebelů byl moc jednoduchý). ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Vorel s Nezvalem měli žalující náladu, tak se rozhodli pár lidí / skupin / institucí ztrapnit. A když už u toho byli, tak zkusili ztrapnit úplně všechny, na které si jen vzpomněli. Problémem je, že na to jdou přes smutně hloupou karikaturu, výkřiky do prázdna s příběhem ve stylu "naznačíme pár postav" a přehrávání herců (Miroslava Etzlera v budoucnu, prosím, zabít). Jedna usmolená hvězda za nečekaně se ctí prolézajícího Matonohu a překvapivě fajn Mádla, který pochopil, že s čistým štítem z téhle maškarády nevyjde, tak si ji alespoň pořádně užil. A menší rada na závěr: Mluvit donekonečna s výrazem paka o korupci a podvodech nedělá "trefnou satiru". ()

Reklama

Šandík 

všechny recenze uživatele

V podstatě to není o moc slabší než Cesta z města. Herecké výkony, kamera i "propracovanost" a "myšlenková konzistentnost" scénáře je asi tak na stejné úrovni. Proč tohle dostává odpady a takto sem tam i pět hvězdiček příliš nechápu, ale asi nejpravděpodobnějším vysvětlením bude fakt, že Cesta z města zkrátka rezonuje jakýmsi "poselstvím", zatímco tohle může rezonovat tak leda u skalních masochistů... ()

HappySmile 

všechny recenze uživatele

Prostředí české korupce se Vorlovi podařilo vykreslit velmi trefně. Použil k tomu velice osobitý styl, kdy postavy přímo komunikovaly s divákem tím, že mu sdělovaly svoje dojmy do kamery. Tato věc mi nijak nevadila, co mě ovšem občas iritovalo, bylo to záměrné přehrávání herců, jehož účel mi zůstal skryt. Asi to mělo divákovi napovědět, že se jedná o parodování a ironizaci některých situací. To je ale celkem smutné, když režisér předem předpokládá, že jeho diváci budou samí diletanti, kterým se musí každý vtip vysvětlit... ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Nemám rád tohle afektované herectví, prostě mi to nesedí. Je to přehnané a nakonec to ani není vtipné. Tomáš Vorel se zase snaží upozorňovat na nějaké ty problémy společnosti. To se mu celkem daří, jen zvolil formu, která prostě není přístupná každému, respektive skoro nikomu. Vorel navíc šel cestou přílišné doslovnosti, která celkem úspěšně nudí. Závěr je pak už vlastně o ničem a člověk ani neví, co by si z toho měl vzít. Nekouká se na to dobře. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Film je prvním českým snímkem natočeným na vysoce kvalitní digitální kameru Red One 4K, kterou si režisér Tomáš Vorel a kameraman Marek Jícha nemohou vynachválit. Snímaný obraz je ovšem natolik kvalitní, že výrazně vzrostly nároky například na pečlivost líčení a někteří si herci si museli nechat narůst pravé vousy, protože ty nalepené by šly ve filmu snadno poznat. (Niktorius)
  • Natáčelo se také v Heřmanovém Městci. (M.B)
  • Vrtulník, kterým odváží policie Grossmanna (Tomáš Matonoha) od hranic, je Robinson R44. (Cheeker)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno