Režie:
Matthijs van Heijningen jr.Scénář:
Eric HeissererKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Marco BeltramiHrají:
Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, Ulrich Thomsen, Eric Christian Olsen, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Paul Braunstein, Trond Espen Seim, Kim Bubbs (více)Obsahy(2)
Antarktida je pozoruhodný a překrásný kontinent. Ve filmu Věc: Počátek se na něm ale nachází také odlehlá výzkumná stanice, jejíž osazenstvo, tvořené mezinárodním vědeckým týmem, objeví v ledových hlubinách neobyčejné stvoření. Z objevu, který má obrovský vědecký potenciál, se však brzy stává vražedná hrozba. Vědci jsou nuceni čelit narůstající paranoii tváří tvář zcela neznámému tvorovi, který je schopen změnit se v dokonalou kopii jakéhokoliv živého organismu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (21)
Recenze (1 063)
Překvapivě ne tak debilní a zbytečné, jak jsem (nejen já) čekal. Dějově je to vlastně většinu času kopie Carpentera a ke konci, když už to jde vlastní cestou, je to spíše pitomý a postavy jsou většinou hodně nevýrazné. Atmosféra ale funguje jak má, odkazy na první díl (včetně závěrečné scény) jsou fajn a i ty vypjaté scény mezi lidmi jakž takž fungujou. Mary Elizabeth Winstead navíc vypadá s plamenometem celkem uvěřitelně a Joel Edgerton má charisma. Takže nakonec celkem překvapení a jeden z těch lepších hororů tohoto roku. ()
Regulérny prequel ku Carpenterovej perfektnej Veci, ozrejmujúci čo sa to vlastne prihodilo na nórskej stanici. Objavenie UFA, mimozemšťana, ľadová kryha, vznik dvojhlavej príšery, sekera a diera v stene a perfektné prepojenie na záver s kultovou klasikou, pričom zachováva podobné postupy, ako vedec zisťujúci čo Vec dokáže, následný test ale samozrejme iný ako v pôvodnej verzii (rozhodne nápaditý, no oveľa viac neistý) a samozrejme používanie plameňometov a granátov. ()
Budete chtít porazit Arnolda Schwarzeneggera na páku, složit Mariusze Pudzianowského v ringu, přechytračit Stephena Hawkinga nebo ukazovat Stevie Wonderovi svoji sbírku harmonik?? Ne, nebudete. Proč?? Protože to je naprosto zbytečná práce! Zbytečně investovaná energie, čas a v případě Arnolda a Mariusze i koledování si o nějakou zlomeninu. Asi chápete, co mám na mysli. Že jako nejzbytečnější věc roku v Hollywoodu bylo točit remake (prý prequel) ke Carpenterově Věci. Za svým názorem si stojím i po shlédnutí filmu. Jakmile víte, vo co go, co se chystá, je konec. To by to musel zfilmovat někdo sakra dobře, aby to zaujalo i přesto, že víte, co přesně se v podstatě stane. Úplně průserový to nakonec není, ale bohužel chybí ty nejdůležitější prvky jako třeba: nejistota, paranoia, pocit bezmoci, atmosféra, apod. A pár povedených efektů to příliš nezachrání. Mohl bych o tom napsat ještě tak pět řádků, ale... nepřijde Vám to zbytečné?? Mně jo. Takže čus, doufám, že se za rok nebudu muset rozčilovat u filmu Čelisti: Zrození... ()
Carpenterovu verziu z roku 1982 som uz dlho nevidel, takze to budem musiet napravit, avsak nedavno som si vypocul genialny Morriconeho soundtrack a na zaciatku tohto filmu som si vsimol, ze aj Marco Beltrami prevzal nieco z tej hudby, co ma velmi potesilo. Myslim si, ze remake nedopadol az tak zle, aj ked niektore sceny by som natocil inak, ale nechcem spoilerovat. Napätie bolo podla mna na celkom dobrej urovni. Vizualne efekty boli v pohode, aj ked niektore sa budu zdat lacne, ale bol som pomerne spokojny. Chvilami som pocas filmu myslel na FAKULTU (1998) Roberta Rodrigueza alebo aj na vsetkych moznych Predatorov a Votrelcov v zavere filmu. Takze celkovo som spokojny, len hlavne netreba mat velke ocakavania. Este som premyslal pocas filmu, odkial mi bola Mary Elizabeth Winstead znama. No ano, bola to dcera Johna McLanea v stvorke LIVE FREE OR DIE HARD – SMRTONOSNA PAST 4.0 (2007), ale zahral si tu aj Kristofer Hivju znamy od stvrtej serie GAME OF THRONES (2014 -2019). ()
Aj v celkom dobrom filme často vidíme nevyužitý potenciál, to magické „niečo“ v pozadí, či už nápad, myšlienku či náznak, z ktorého by sa dal vytvoriť nezabudnuteľný majsterštyk - keby jeho tvorca uchopil správne podstatu príbehu, vykašľal sa na všetky klišé a osvedčené vzorce, a išiel si svojou cestou. Presne taký nevyužitý potenciál by som dnes cítlil z Heijningenovho filmu, keby ho pred ním dokonale nevyužil John Carpenter. Jeho verzia bola komornou drámou, skrz plýživý strach z neidentifikovateľného zla vyexponovanou do desivého hororu. Heijningenova digitálna freak-show nie je ani komorná a nie je ani drámou, je doslovnejšia, rýchlejšia, epickejšia a klišoidnejšia. Napriek tomu na mňa fungovala slušne, jednak vďaka geniálnej myšlienke, ktorú do mojich nočných môr zakorenil v detstve Carpenter, a tiež vďaka zopár novým nápadom, ktoré ju z pozície parazitujúceho plagiátora dostali do roly dôstojnej filmárskej prehry. Za jeden z tých nápadov považujem emancipačnú zmenu hlavnej postavy z osemdesiatkového akčného hrdinu (Kurt Russell) v inteligentnú ženu, dentistku Mary Elizabeth Ripleyovú. A ďakujem za záverečné titulky ;-) ()
Galerie (84)
Zajímavosti (25)
- Norská stanice nese název „Thule“. Toto slovo je řeckého původu a označuje místo někde na „nejvzdálenějším severu“. (anuki)
- Základňa Thule v skutočnosti nie je nórska a nenachádza sa v Antarktíde. Ide o dánsku leteckú základňu nachádzajúcu sa v Grónsku a ovládanú letectvom Spojených štátov amerických. (Arsenal83)
Reklama