Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do zdánlivě opuštěné chaty v horách se uchýlí parta mladých lidí, kteří si chtějí užít chvíle svobody v divočině. Netuší, že je místo pokryté sledovacími zařízeními a technickými vychytávkami. Ve sklepě narazí parta studentů na mnoho bizarních předmětů včetně starého deníku sadistické rodiny Brucknerů. Bohužel jedna ze studentek vysloví latinské zaklínadlo. Brzy se tak prázdninový pobyt v romantické chatě promění v brutální hon sadistických zombií na své kořisti a v boj o život mladých studentů... (TV Barrandov)

(více)

Videa (25)

Trailer 1

Recenze (1 583)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Aj vdaka polnocnej projekcii s vybornym ozvucenim nemozem dat menej, ako plnu palbu. Obrovska studnica napadov, kde sa stare a poznane mixuje do vzrusujucej novej podoby, sebavedomy nadhlad, vynikajuce dialogy/hlasky a presvedcivy styl, robi z tohto dielka najlepsiu hororovu zabavu za veeelmi dlhu dobu. Tak ako 16 rokov dozadu Scream priniesol novy vzduch do zanru, tam The Cabin in the Woods v mojich ociach prinasa hurikan. Uz si ani nepamatam, kedy naposledy som sa pri filme daneho zanru miestami naozaj aj zlakol a hlavne v napati cakal co bude dalej, kedze tvrocovia su takmer vzdy napred pred divakom. Velke cinefilske nadsenie. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Je to za čtyři, protože jsem se skvěle bavil, právě proto, že jsem se měl asi nejspíš bát nebo mít alespoň nerva. Plán nevyšel a celé se to tak splácalo, jako by mi rejža dal k dispozici několik filmů najednou. Některé byly pitomé a některé naprosto fantastické. Celkově tedy průměr, ale právě že to byla taková psina s tak velkým nádechem fantastična (až skoro sci-fi) a predevším na slasher velice originální nápad, který by si možná zasloužil hlubší rozbor, a přinejmenším tucet následovníků, hodnotím spíš kladně a klidně bych si takový "dobrodružství" pod starou chajdou dal ještě jednou nebo spíš znovu, ale trochu jinak, lépe. ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tohle je snad ten nejvic prekombinovanej a vykradecskej horor jakej jsem kdy videl jako ocenuju pokus o neco neotrelyho ale ve finale to dopadlo docela tragicky jak tu par lidi trefne napsalo a ja s nima musim souhlasit napadne to pripomina pejska a kocicku jak varili dort a jak to dopadlo vime vsichni... ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Když ponecháme stranou hrstku kreativních a nápaditých titulů určených vytříbenému a poučenému publiku, jako jsou "The House of the Devil", "The Innkeepers" či "The Woman") a ojedinělé výjimky jako bravurní "Piraňu 3D" upadl v posledním desetiletí americký mainstreamový horor do zdánlivě nekonečné spirály sérií postavených na prvoplánových lekačkách a sadistických obrazech agónie. Do tohoto kontextu vstupuje "The Cabin in the Woods" jako ryzí zjevení. Jednak představuje film, který osloví obyčejné diváky i protřelé fanoušky, ale především navrací hororu zábavnost a humor, tedy elementy charakteristické pro žánrové klasiky osmdesátých a devadesátých let. Klasická a prazákladní schémata žánru jsou ve skvostném vyprávění jednak odhalována a zesměšňována, ale současně také oprašována a ospravedlňována, při čemž celý příběh o žánrovém světě vytvořeném pro ukonejšení rozmarných božstev lze vnímat po vzoru "Inception" jako otevřenou paralelu k fungování zábavního průmyslu vůči divákům. Ostatně vřískotovská figura filmového znalce, jenž dokáže dekódovat klišé a odhalit ústrojí šlapající v nitru příběhu, přivede celý "průmysl" do záhuby. Film vlastně předkládá ospravedlnění klasických schémat a přímo konstatuje, že jejich obcházení nabízí pouze slepé uličky, jež nakonec stejně donutí tvůrce vrátit se k osvědčeným postupům. A tak ačkoli z čistě ekonomického hlediska "The Cabin in the Woods" sama představuje jednosměrku, která žánr jednorázově osvěží, ale nemůže být základem trendu, jenž by mašinérii udržel v chodu na příští roky, pro konkurenci alespoň znovu objevuje sílu a životnost prazákladních formulí. Není vyloženě nutné, aby se studia a filmaři pokoušeli přijít s podobným mixem sofistikovaného nadhledu a dynamické zábavy, jakou předvedla malá chajda v lesích, ale pokud si k srdci vezmou přinejmenším to, že schémata mohou sloužit jako výchozí bod pro zábavné uchopení žánru, bude horor a s ním i svět zachráněn. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Kromě všeho ostatního konečně snímek, kde logické zádrhele v jednání postav nejsou trhliny filmu, ale jeho zpevnění ze zálohy, z hodně nečekaných pozic a úrovní. Kupříkladu fungují jako potvrzení toho, že lidstvu už skutečně nezbyly žádné instinkty a zaslouží si, aby je tu někdo vystřídal. ***** Hodně lidí si určitě vystačí s tím, co poberou na první dojem, protože i tak je toho tam dost a leckdo přišel za „srandou“ a „zábavou“. Ale nejlepší a nejvtipnější pointy jsou pečlivě propracované a stojí na brilantně promakaném scénáři, skvěle s ním sehrané kameře a vizuální dramaturgii. (Mj. je tu cítit například obrovskou zkušenost s divadelní scénou, i s nejrůznějšími filmovými záběry divadelního prostředí, včetně loutkového divadla a pouťových panoptik hrůzy – a to opět z nečekané roviny ladí s tím, co se děje uvnitř filmu, i s celou řadou sarkastických point na účet lidstva.) **** Samozřejmě že to není klasický horor, není to ani klasický zábavný béčkový horor, a není to ani zábavná parodie klasického hororu – je to svrchovaně originální a inteligentní travestie, fraška, burleska, a horor používá jako ohnisko, mušku, která pomáhá zaostřit všechny zbraně (v poslední štaci hodně sofistikované, sarkastické a jízlivé) na skutečný palebný cíl: zavrženíhodný současný stav lidstva, zdegenerovanou společnost na konci vývojového cyklu. **** Mluvit o Chatě v lesích jako o hororu je stejné jako trvat na tom, že H. P. Lovecraft psal horory. Samotářský intelektuál přitom právě využíval klasických postupů béčkové hororové literatury k satirickým komentářům na adresu zparchantělé, degenerující společnosti, a v podstatě na konci každé ironií sršící "hororové" povídky postavil tupé lidstvo se všemi těmi nafoukanými, omezenými akademiky, novináři, inženýry, pánbíčkáři a umělci, na práh valící se kosmické katastrofy, a nechal je nic netušící čekat na neodvratný nepředstavitelný osud, který jim připravil v podobě užuž se otevírajícího chřtánu slepých bohů chaosu, pradávných bytostí spících v lůně země či na dně oceánů nebo nějakých beztvarých a nepochopitelných cizinců z hvězd a odvšivenou zeměkouli přihrál do jejich natahujících se pracek, ploutví či chapadel. (V maloměšťácké Providence v Nové Anglii, kam se před lidmi uklidil a kterou líčí jako nezáživnou parodii na už tak zdegenerovanou britskou Anglii, se mu s touhle představou muselo určitě dýchat o něco volněji. Vždyť už to nabubřelé jméno, Prozřetelnost, volá po takovém biblickém potrestání.) Ve filmu jsou to konkrétně Lovecraftovi Great Old Ones, neboli Velcí starci či Prastaří, a film je hodně překvapivě především poctou Lovecraftovi a mýtu Cthulhu, a to jak pointou (že jim 75 let po Lovecraftově smrti to lidstvo nejen naservíruje, ale konečně je nechá ho schlamstnout), tak i způsobem práce s žánrem hororu a travestie, karikatury. **** Každá zdánlivě jednoduchá legrácka se tu v kaskádovité ozvěně nese do dalších deseti pater výstavby, na kterých nabývá ještě vtipnějších point – a nahoře pak sedí na zábradlí bůh reflexe se zrcadlem nastaveným společnosti, a odráží ty vtípky v nových, společensko-satirických pointách s chechotem zase dolů, a tak se ten smích na každém patře znova potkává a ještě násobí... **** Nejvíc jsem se chechtala nad tím, jakou smrtí nechali filmaři zhynout Sportovce, ale nejvíc mě pobavilo, když mi došlo, že se vlastně koukám na moralitku, na frašku s morálním poselstvím (zrovna tímhle rysem, a na téhle rovině film přiznaně odkazuje třeba k Úsvitu mrtvých) – a že tvůrci to chtěli přesně tak, dosáhnout obojího smíchu, z překvapivých dramatických point i z veselého pobavení nad jejich společenským přesahem, a to v bravurní, bezchybně natočené smršti vizuálně promakaných scén. Spanilá jízda, která nehodlá zkaženému lidstvu napravovat morálku, ale se smíchem ho skopává z piedestalu rovnou do nejzazší propasti, kde se v nezbadatelné hlubině neklidně převalují slepí bohové chaosu. ***** () (méně) (více)

Galerie (369)

Zajímavosti (27)

  • V jedné scéně můžeme vidět, jak si jeden z protagonistů čte knihu „Malý Nemo“. Je to odkaz na komiks Winsora McKaye, který už byl inspirací pro několik filmů, především pro japonsko-americkou koprodukci Malý Nemo: Dobrodružství v Dřímkově (1989). (Emo-haunter)
  • Ruka, která se sápe po člověku v čase 1:12, odkazuje na komediální horor Ruka zabiják (1999). Postavy s bílými maskami přes obličej jsou odkazem na film Oni (2008). (karlik4801)
  • Zásahovka v řídícím centru používá pušky Sig 552 Commando s nejrůznějšími doplňky. Ve filmu je okolo 10-15 variací, kdy téměř každý člen týmu má svou osobitou variantu výzbroje. Díky své ceně je její rozšíření nejen v USA minimální, jen DEA okrajově využívá odvozenou variantu SIG 553, filmu tedy využití exotických zbraní dodává na exkluzivitě. (jack_scott)

Související novinky

Hemsworth, Bridges a hotelové trápení

Hemsworth, Bridges a hotelové trápení

25.08.2017

Scenárista Drew Goddard (Monstrum, Světová válka Z) natočil Chatu v lesích a od té doby už se za kameru nedostal. Režii Marťana totiž předal Ridleymu Scottovi poté, co se rozhodl věnovat čas… (více)

Kdo natočí nového Spider-Mana?

Kdo natočí nového Spider-Mana?

03.03.2015

Studia Sony a Marvel se budou podílet na vzniku zbrusu nového Spider-Mana. Andrew Garfield se odebral za Tobeym Maguirem do pavoučího důchodu a na jeho místo nastoupí nová tvář, která ztvární buď… (více)

Best of 2012 dle popředních uživatelů ČSFD.cz

Best of 2012 dle popředních uživatelů ČSFD.cz

06.01.2013

Stejně jako v loňském roce, i letos vám přinášíme přehled nejlepších filmů uplynulého roku dle předních uživatelů ČSFD.cz. Uživatelé i filmy v jejich výběru jsou seřazeny abecedně. Nejoblíbenějším… (více)

Thor se akce neleká

Thor se akce neleká

01.07.2011

Chris Hemsworth nás jako komiksový Thor přesvědčil. Není důvod nevyhlížet urostlého sympaťáka i v jeho dalších rolích. Už má dotočený horor Cabin in the Woods (scénář Joss Whedon), remake… (více)

Reklama

Reklama