Režie:
Drew GoddardKamera:
Peter DemingHudba:
David JulyanHrají:
Kristen Connolly, Chris Hemsworth, Anna Hutchison, Fran Kranz, Jesse Williams, Richard Jenkins, Bradley Whitford, Brian White, Amy Acker, Tom Lenk, Dan Payne (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Do zdánlivě opuštěné chaty v horách se uchýlí parta mladých lidí, kteří si chtějí užít chvíle svobody v divočině. Netuší, že je místo pokryté sledovacími zařízeními a technickými vychytávkami. Ve sklepě narazí parta studentů na mnoho bizarních předmětů včetně starého deníku sadistické rodiny Brucknerů. Bohužel jedna ze studentek vysloví latinské zaklínadlo. Brzy se tak prázdninový pobyt v romantické chatě promění v brutální hon sadistických zombií na své kořisti a v boj o život mladých studentů... (TV Barrandov)
(více)Videa (25)
Recenze (1 583)
Dobrý, dobrý, takže se zase hezky uklidníme. Nevím co to bylo, ale jak tady poznamenal jeden kolega "film mě začal bavit až ke konci" . Přesně takhle to je, první hodina mě přišla totálně o ničem, bez atmosféry, cákanec krve je vidět nanejvýš na zdi, ale záběru na uříznutou hlavu se divák nedočká. Zřejmě kvůli přístupnosti či co. Postavy krajně nesympatické a co mě mrzelo tak dokonce i Chris z Thora absolutně hroznej. Přesto jsem byl samozřejmě zvědavej co z filmu vlastně vyleze a to doslovně. Je druhý den a musím říct že mě Cabin in the Woods docela uvízl v hlavě. Nejsem si jistej jestli film neměl mít nějakej další přesah. No, zajímavé. Uvidím časem. PS: Příchod Sigourney Weaver absolutně nečekanej...... ()
Tohle je snad ten nejvic prekombinovanej a vykradecskej horor jakej jsem kdy videl jako ocenuju pokus o neco neotrelyho ale ve finale to dopadlo docela tragicky jak tu par lidi trefne napsalo a ja s nima musim souhlasit napadne to pripomina pejska a kocicku jak varili dort a jak to dopadlo vime vsichni... ()
Nikdy jsem takový film neviděl a zřejmě už ani nikdy neuvidím. Horor na druhou, kdy všechno, co vždy bylo vnímáno jako klasicky hororové je zde otočeno vzhůru nohama a Vy nestačíte nic jiného, než zírat. A dost...víc neřeknu. Tohle je zrovna jeden z těch filmů, kde každého dalšího komentáře je škoda. Prostě se na to podívejte a pak sem dejte vědět, jak moc jste v šoku, ať se na to podívá víc lidí. Věřím, že to bude stačit. ()
║Rozpočet $30miliónov║Tržby USA $42,073,277║Tržby Celosvetovo $70,768,144▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,070,055 //počet predaných kusov 156,774 ║ Tržby za predaj DVD v USA $6,312,166 //počet predaných kusov 303,271║ Nápad dobrý o tom niet pochýb, lenže chcelo to šikovnejšieho režiséra, ktorý by z toho vytrieskal lepšie napätie, takto to len zapadlo do klasickej tuctovej schémy. /55%/ ()
Galerie (369)
Zajímavosti (27)
- Tržby ze severoamerických kin byly 42,1 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových pak dosáhl 70 milionů. (NIRO)
- Původní premiéra měla být v roce 2010, rok po dokončení natáčení, ale studio trvalo na převedení filmu do 3D, a to i navzdory námitkám režiséra Drewa Goddarda a scenáristy Josse Whedona. Nakonec plán ztroskotal a film byl uveden pouze ve 2D. (S.U.E.S.)
- Ihned po skončení testovací projekce zazněl dotaz, zda bude natočeno pokračování. Režisér Drew Goddard reagoval slovy: „Viděl jste vůbec konec?“ (konvax)
Kromě všeho ostatního konečně snímek, kde logické zádrhele v jednání postav nejsou trhliny filmu, ale jeho zpevnění ze zálohy, z hodně nečekaných pozic a úrovní. Kupříkladu fungují jako potvrzení toho, že lidstvu už skutečně nezbyly žádné instinkty a zaslouží si, aby je tu někdo vystřídal. ***** Hodně lidí si určitě vystačí s tím, co poberou na první dojem, protože i tak je toho tam dost a leckdo přišel za „srandou“ a „zábavou“. Ale nejlepší a nejvtipnější pointy jsou pečlivě propracované a stojí na brilantně promakaném scénáři, skvěle s ním sehrané kameře a vizuální dramaturgii. (Mj. je tu cítit například obrovskou zkušenost s divadelní scénou, i s nejrůznějšími filmovými záběry divadelního prostředí, včetně loutkového divadla a pouťových panoptik hrůzy – a to opět z nečekané roviny ladí s tím, co se děje uvnitř filmu, i s celou řadou sarkastických point na účet lidstva.) **** Samozřejmě že to není klasický horor, není to ani klasický zábavný béčkový horor, a není to ani zábavná parodie klasického hororu – je to svrchovaně originální a inteligentní travestie, fraška, burleska, a horor používá jako ohnisko, mušku, která pomáhá zaostřit všechny zbraně (v poslední štaci hodně sofistikované, sarkastické a jízlivé) na skutečný palebný cíl: zavrženíhodný současný stav lidstva, zdegenerovanou společnost na konci vývojového cyklu. **** Mluvit o Chatě v lesích jako o hororu je stejné jako trvat na tom, že H. P. Lovecraft psal horory. Samotářský intelektuál přitom právě využíval klasických postupů béčkové hororové literatury k satirickým komentářům na adresu zparchantělé, degenerující společnosti, a v podstatě na konci každé ironií sršící "hororové" povídky postavil tupé lidstvo se všemi těmi nafoukanými, omezenými akademiky, novináři, inženýry, pánbíčkáři a umělci, na práh valící se kosmické katastrofy, a nechal je nic netušící čekat na neodvratný nepředstavitelný osud, který jim připravil v podobě užuž se otevírajícího chřtánu slepých bohů chaosu, pradávných bytostí spících v lůně země či na dně oceánů nebo nějakých beztvarých a nepochopitelných cizinců z hvězd a odvšivenou zeměkouli přihrál do jejich natahujících se pracek, ploutví či chapadel. (V maloměšťácké Providence v Nové Anglii, kam se před lidmi uklidil a kterou líčí jako nezáživnou parodii na už tak zdegenerovanou britskou Anglii, se mu s touhle představou muselo určitě dýchat o něco volněji. Vždyť už to nabubřelé jméno, Prozřetelnost, volá po takovém biblickém potrestání.) Ve filmu jsou to konkrétně Lovecraftovi Great Old Ones, neboli Velcí starci či Prastaří, a film je hodně překvapivě především poctou Lovecraftovi a mýtu Cthulhu, a to jak pointou (že jim 75 let po Lovecraftově smrti to lidstvo nejen naservíruje, ale konečně je nechá ho schlamstnout), tak i způsobem práce s žánrem hororu a travestie, karikatury. **** Každá zdánlivě jednoduchá legrácka se tu v kaskádovité ozvěně nese do dalších deseti pater výstavby, na kterých nabývá ještě vtipnějších point – a nahoře pak sedí na zábradlí bůh reflexe se zrcadlem nastaveným společnosti, a odráží ty vtípky v nových, společensko-satirických pointách s chechotem zase dolů, a tak se ten smích na každém patře znova potkává a ještě násobí... **** Nejvíc jsem se chechtala nad tím, jakou smrtí nechali filmaři zhynout Sportovce, ale nejvíc mě pobavilo, když mi došlo, že se vlastně koukám na moralitku, na frašku s morálním poselstvím (zrovna tímhle rysem, a na téhle rovině film přiznaně odkazuje třeba k Úsvitu mrtvých) – a že tvůrci to chtěli přesně tak, dosáhnout obojího smíchu, z překvapivých dramatických point i z veselého pobavení nad jejich společenským přesahem, a to v bravurní, bezchybně natočené smršti vizuálně promakaných scén. Spanilá jízda, která nehodlá zkaženému lidstvu napravovat morálku, ale se smíchem ho skopává z piedestalu rovnou do nejzazší propasti, kde se v nezbadatelné hlubině neklidně převalují slepí bohové chaosu. ***** () (méně) (více)