Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Vilmos ZsigmondHrají:
Gemma Jones, Josh Brolin, Anthony Hopkins, Naomi Watts, Freida Pinto, Antonio Banderas, Lucy Punch, Anupam Kher, Roger Ashton-Griffiths, Pauline Collins (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Romantická komedie, vypovídající o manželství, rozvodech a nevěře... Hořkým humorem ilustruje, jak lehké je pro naše iluze ze sebe dělat blázny. Vášně, touhy, sny, neklid i stres vykolejí v životě nejenom manželský pár Alfieho (Anthony Hopkins) a Helenu (Gemma Jones), ale i jejich dceru Sally (Naomi Watts) s manželem Royem (Josh Brolin). Poté, co Alfie opustí Helenu, aby dohnal své mládí a věnoval se energické, svobodomyslné dívce na telefonu jménem Charmaine (Lucy Punch), se Helena odvrací od racionálního přístupu k životu a řídí se praštěnými radami kartářky. Sally, nespokojená ve svém manželství, se zamiluje do pohledného majitele galerie Grega (Antonio Banderas) a její manžel Roy, nervózně čekající na reakci na svůj první rukopis, se zblázní do tajemné ženy Die (Freida Pinto), kterou pozoruje z okna svého bytu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (371)
Standardna Allenovka, ktora si tentokrat berie na paskal krizu stredneho veku. Miestami solidne pobavi, postavy zaujmu, herci predvadzaju kvalitne vykony, ale jednotlive epizodky nie divaka poriadne nedostanu. Pôsobia prilis epizodne a vykonstruovane. Od urcitej chvili je vam jasne, ze sa kazdemu paru zakazdym vsetko poserie len preto, aby sa Allen dopracoval k ironickej vtipnej pointe. Takze namiesto sucitenia s postavami som sa po chvili skôr bavil na ich ucet. Ale ani v tomto smere to nie je vrchol Allenovej tvorby. Najviac som sa bavil na utrapach postavy Naomi Watts. Najmä na linii s charizmatickym Banderasom. No a za zmienku este stoji Anthony Hopkins ako chlapik ktoreho podvadza jeho nova mlada zena. Konecne po dlhsej dobe hra nejaku normalnu postavu bez agresivneho prehravania. Zaver nakoniec prakvapil v tom, ze aspon jeden par skoncil stastne. Takze za jedno pozretie to pre Allenovych fanusikov stoji. 6/10. ()
Může se zdát, že je to zase lehké a komediální, jako další Allenovy filmy z tohoto období; vybízí k tomu uvolněná hudba, světlé interiéry i exteriéry. Co se ale může během sledování jevit poklidně a v některých momentech odlehčeně, je však během děje neustále narušováno a v závěru smeteno, až připomíná ty nejtíživější Allenovy filmy (Interiéry, Září, chybí snad jen ona krutost z Manželů a manželek): Roy odcházející z nemocnice, Sally loučící se se svým šéfem, Helena, když odmítá dceři půjčit peníze, Alfie, který musí žít s tím, že dítě nejspíš nebude jeho - hlavně záběry na jejich tváře v tyto momenty. ()
Tohle mysli Woody vazne? Proc si najme jedno z nejnaslaplejsich hereckych obsazeni roku, aby s nim mohl natocit zase to same vztahove cosi, co toci porad dokola uz 40 let? Tentokrat navic s jeste mensi porci humoru a nedodelanym zaverem? Woody se nehorazne flaka (nenechte se zmast produktivitou 1 film za rok, je to maska, tocit filmy rok co rok pres kopirak by umel kazdy reziser.) Slusne hodnoceni tomu davam predevsim za zminene herce, kde obzvlast zeny jsou hodne povedene. Parecek Lucy Punch - Anthony Hopkins je k sezrani. 5/10 ()
Viděno Woodyho optikou - člověk je tvor nepoučitelný, naivní, věčně nespokojený a neskutečně pitomý. Permanentně se pateticky plahočí za pomíjivým přeludem prchavého čehosi, co nazývá štěstím... A to jen proto, aby v poločase zjistil, že je ještě víc v pérdeli než předtím a zároveň ze sebe stihl udělat debila a zpronevěřit se nejen sám sobě, ale i těm, na kterých mu kdysi tolik záleželo. Nevím, jak to mistr Allen dělá, ale filmově je pořád ve skvělé formě, byť je tahle konverzační vztahovka zejména v konečném účtování mnohem víc tragédie než komedie. ()
Život je jen hluk a vřava. A ve výsledku neznamená nic.... G.Jones je Helena a má dceru N.Watts, jejíž manžel J.Brolin není zrovna úspěšnej spisovatel, ale zato má hezkej výhled z okna na F.Pinto, která má červený (i) spodní prádlo. A.Banderas má galerii a manželství na hovno, a protože A.Hopkins měl to samý, tak se na to vykašlal, prohlásil, že stárnutí je kravina, nechal si vybělit kůži a zhnědnout zuby (nebo obráceně?) a přiměl dokonce i Helenu, aby vstoupila do OBDOBÍ VELKÉHO NAPLNĚNÍ. Hříčka ze života a o životě, kterou Woody pojal jako dlouhou tragikomickou anekdotu, ve které učí muže svádět ženy a ukazuje, jak ironický a krásný může být život. Sympatická Allenovka. Co víc chcete? Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Nevím přesně ve kterém okamžiku se z herečky stane děvka. 2.) Cítím se dobře, ale bez Viagry nedám ani ránu (nebo jak tomu u vás říkáte). 3.) Jsem blázen do svýho šéfa. (Platí pouze pro ženy.) PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Galerie (65)
Zajímavosti (10)
- Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2010 na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes. (Duoscop)
- Pôvode bola do jednej z hlavných rolí obsadená Nicole Kidman, no kvôli prekrývajúcim sa termínom nakrúcania s jej filmom Rabbit Hole rolu nakoniec získala Lucy Punch. Ešte predtým bola do tej istej úlohy zvažovaná aj Carice van Houten. (U_S_O)
- Anna Friel nakrútila svoju postavu za jeden deň a rovnako aj Celia Imrie, ktorá povedala, že úlohu, aj keď bola len malá, zobrala len preto, lebo Woody Allen je proste legenda. (U_S_O)
Reklama