Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Syrové drama o mladém páru, který se snaží uniknout svému osudu na střeše vlaku z Mexika do vysněných Spojených států. Willy „Casper“ žije v mexické Tapachule a patří mezi členy zločineckého gangu Mara Salvatrucha. Pravidla gangu jsou pro něj vším, brutální násilí a smrt vnímá jako přirozenou součást svého života. Jeho celý dosavadní život se ovšem změní ve chvíli, kdy vyjde najevo jeho utajovaný vztah s dívkou Marthou Marlene. Ta během potyčky s jedním z členů gangu tragicky umírá a Casper se rozhodne její smrt pomstít a tím se postavit svému gangu. Jedinou šancí na přežití se pro něj stává střecha vlaku mířícího do Spojených států. Tam se setkává s běženci z dalších zemí Střední Ameriky, mezi nimi je i mladá honduraská dívka Sayra. Jejich rozdílné životní osudy se tím protínají a společně míří vstříc nejisté budoucnosti... Filmový debut amerického režiséra Caryho Fukunagy je spletitým příběhem o vyděděncích, kteří touží po naději na únik z bezútěšného prostředí Střední Ameriky. Snímek vyniká realistickým a věrným zachycením prostředí pouličních gangů a života běženců. Při svém uvedení v roce 2009 na filmovém festivalu v Sundance získal snímek ocenění za nejlepší režii a kameru. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (280)

Iggy 

všechny recenze uživatele

No myslím, že text z MFFKV o mísení žánrů, od thrilleru přes sociální drama, po love story a western je trošku přehnaný, je to úplně běžný artový film (nebo jak se tomu dnes odborně říká), který obvykle nejde žánrově moc zařadit. Z témat pouličních latinskoamerických gangů a uprchlictví toho dnešní film asi už moc převratného nevytěží, takže se režisér mohl ještě klidně trochu víc zaměřit na vizuální stránku, která je tedy působivá. Pár leteckých záběrů by neškodilo (chybí zřejmě z finančních důvodů). Takový záběr shora na vlak s uprchlíky schovanými před deštěm pod pestrobarevnými pláštěnkami bych rozhodně uvítal! A mohl ty krásné záběry trochu víc propojit s obsahem. Takže až to, pane Fukunaga, budete číst, vemte si mé rady k srdci a budu se těšit na váš další film :) ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Natešený z True Detective som sa rozhodol dohnať ešte aj tento Fukunagov film. Svojho času ma navyše milo prekvapil už s novodobou Janou Eyrovou, kde dokázal pútavo podať aj takto klasický príbeh. So Sin Nombre mám však presne rovnaký problém ako užívateľ J*A*S*M. Už len námetom o chudej mexickej štvrti ma film odrádzal a v podstate na tom nič nezmenil ani Fukunaga. Mám s tým rovnaký problém ako s vychvaľovaným City of God. Po technickej stránke tomu nie je čo vytknúť a uznávam, že je to dobre natočený film, ale ja sa na tieto príbehy okolo mexických gangov, chudobných utečencov vôbec neviem napojiť. Sin Nombre ma napriek všetkým kladom, ktorý ten film má/môže mať absolútne nebavil od prvej do poslednej minúty a osud všetkých postáv mi bol úplne ukradnutý. Preto jednoducho vyššie hodnotenie nemôžem udeliť. ()

Reklama

Skip 

všechny recenze uživatele

Docela drsný (ale ne zas moc) pohled do prostředí pouličních gangů v Latinské Americe a trudný život uprchlíků, snažících se dostat na sever do USA, "země zaslíbené". Nejspíš se tvůrci pokusili poukázat na jisté problémy, ale mně všechny tyhle filmy připadají spíš jako zpracování zajímavých námětů, které jen tak nezmizí, a proto se budou ještě nějaký ten čas pořád opakovat v rozdílných kvalitách. ()

FilmFan24 

všechny recenze uživatele

Dokumentárně natočená syrová směsice vzájemně neslučitelných žánrů, která ve výsledku působí drsně autenticky. Hlavní zásluhu na tom, že film působí jak působí, je scénář. Ústřední postavy, o kterých toho zas až tak moc nevíme, jsou přesně typově ztvárněné neznámými tvářemi, což přispívá k větší autenticitě. Syrové, škaredé a přesto nebo právě proto hodně dobré. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Představte si, že si určitá skupina mexických cinefilů dělá představu o České republice z filmů jako Roming, El Paso nebo Ulovit miliardáře. Podobné představy si děláme my na základě filmů Město bohů nebo tohoto. Je mi jedno, že je to debut a angažovaný. Je to ploché, jednostranné, neobjektivní a ještě blbě zahrané. http://www.dvdextra.cz/dvd-recenze/sin-nombre.html Řeknu vám, do Mexika a nějaké jiné jihoamerické země bych nejel ani za nic. Podle těch filmů, co tam točí mladí, nezávislí debutanti, jsou ulice Mexika plné dětí s kvéry u pasu, je o strach vyjít na ulici, že vás někdo sejme a/nebo okrade. Pokud jste měli tu smůlu a narodili se zde, máte jen dvě možnosti - buď se dáte k nějakému gangu, který sice bude tvrdit, že vás nikdy nedá, ale bude vás ponižovat, tetování vám vyryjou na jazyk, a holku vám přeberou a znásilněj a zabijou a vás sem tam zkopou a zmlátěj, možná obviněj, že jste lhal a zabijou... Nebo se pokusíte zdrhnout, ale riskujete přepadení, okradení, že vás zabijou, že vás deportujou... Řeknu vám, do Mexika a do Národního nevkročím. Do Národního proto, že ty požáry tam bejvaj někdy hrozný. Sice jsem tuto větu sprostě ukradl Šlitrovi, ale jinak bych těžko vyjádřil tu marnost když podobné mexické nebo americké nezávislé filmy vidím. Jistě, kriminalita mládeže je velký problém. Ale nebují jen v Mexiku, jen se zkuste v noci projít po Žižkově nebo Nuslích kolem pár vybraných hospod. Jenže o podobné procházce nikdo filmy netočí. Asi proto, že tamtudy nešel žádný nadějný mexický tvůrce. O čem že tedy mexický film Beze jména (jak se dá přeložit původní španělský název) vypráví? O dvou kamarádech, kteří se dají k partičce MS-13 (viz Wikipedie) výše popsané v bodu a/, a o holce a jejích dvou příbuzných, kteří se pokoušejí o bod b/, tedy zdrhnout ze země. Jejich osudy se tragicky protnou - tak dobře, po asi 45 minutách jemně líznou a ke konci trošičku přiblíží. Ale tohle je trága, chápete?, tohle nemůže dobře dopadnout. A se jeden diví, kde se v Kalifornii teda furt berou ti španělsky mluvící imigranti, když z plného vlaku nakonec útěk vyjde jen jedné osobě? Prostě se omlouvám, chápu, že jde o angažovaný debut, ale stejně jako Město bohů mi i tenhle film přijde jednostranný, plochý, nic neřešící, s mizernou dějovou linkou (No řekněte, že vám nebylo jasné po 35 minutách, kdo koho zabije?), některé herecké výkony i na režijní debut z rozvojové země jsou moc amatérské a nedůvěryhodné. Příběh je pak jednoduché klišé o útěku. Bývalý zlý chlapec a hodná dívka prchají ve i na vlaku a pronásledují je na každé zastávce zlí členové bývalého gangu. A jestliže znáte pár podobných filmů, asi ani takto vám neunikne pointa po pár minutách filmu. Akorát to holt má jiné, dnes atraktivní nezávisle-rádoby dokumentaristické-angažované balení. Je to zkrátka stejné, jak s těmi českými filmy. Ne, že by na nich nebylo jisté zrnko pravdy, ale našinec ví svoje. Že je to krapet jinak. Občas úplně jinak. A o životě ve státě jako takovém to nevypovídá v podstatě nic. () (méně) (více)

Galerie (59)

Zajímavosti (8)

  • Na konci filmu označené mesto ako "Reynosa, Tamaulipas" je vlastne "Monterrey, Nuevo Leon." (vander19)
  • Latinskoamerický gang Mara Salvatrucha neexistuje pouze ve filmu, ale i ve skutečnosti. Platí za jeden z nejvíce agresivních gangů a má přibližně 100 000 členů. Také "přijímací zkoušky", které jsou k vidění ve filmu, jsou reálné. Noví členové skutečně musí vydržet po dobu 13 vteřin mlácení od ostatních členů, zatímco se nesmí jakkoliv bránit. (quiz)
  • V čase 1:09:30, kdy Casper (Edgar Flores) a Sayra (Paulina Gaitan) vlezou do vraku, si Sayra zapne bezpečnostní pás. V následujících záběrech pás ale nemá. (SniperG1)

Související novinky

Jana Eyrová jako gotický horor

Jana Eyrová jako gotický horor

23.11.2009

Ano, všechno teď bude goth a emo. 260 miliónů za první víkend je 260 miliónů za první víkend (vy víte, o kterém filmu je řeč). Dokonce i klasika Charlotte Brontëové bude v nové filmové adaptaci… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno