Režie:
Blake EdwardsKamera:
Philip H. LathropHudba:
Henry ManciniHrají:
David Niven, Peter Sellers, Robert Wagner, Capucine, Brenda De Banzie, John Le Mesurier, Claudia Cardinale, Michael Trubshawe, William Bryant, Colin Gordon (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Inspektor Jacques Clouseau se snaží dopadnout zločince světového formátu, zvaného „Fantom“, který inspektorovi stále uniká. Inspektor je přesvědčen, že Fantom tentokrát udeří v lyžařském středisku, kam se pravidelně sjíždí společenská smetánka. Do střediska zamířila i princezna Dala, která je majitelkou jednoho z nejslavnějších diamantů světa, zvaného Růžový panter. Inspektor Clouseau jede do lyžařského střediska i se svou manželkou Simone, která se tajně stýká se sirem Charlesem Lyttonem, jenž je ve středisku také. Sotva inspektor Clouseau přijede, dozvídá se, že někdo ukradl psa princezny Daly, což jej přesvědčí, že je na správném místě. Inspektor podezírá všechny, kteří přijeli do střediska, neboť Fantom může být kdokoliv z nich. Všichni návštěvníci střediska se zúčastňovali vyhlášených večírků pořádaných Angelou Dunningovou a na každém večírku Fantom kradl klenoty. Když je Clouseau informován, že únosce psa byl Artoff, který je zaměstnancem sira Charlese, považuje inspektor sira Charlese za Fantoma. Simone varuje Charlese před svým manželem, ale Charles si dělá více starostí s tím, že jeho synovec George objevil jeho tajný kufřík s nástroji lupiče a rukavicí, kterou zanechává Fantom na místě činu. Inspektor Clouseau varuje princeznu Dalu a ta povolí přítomnost policistů ve svém domě na maškarním večírku. Sir Charles se opravdu pokusí Růžového pantera ukradnout, stejně jako jeho synovec George, ale najdou jen prázdný sejf... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (277)
První díl vcelku povedené a mé oblíbené série, které pověst kazí jen chamtivost tvůrců v posledních dílech. Hlavním hrdinou tohoto filmu není tak úplně Clouseau, ale spíše Fantom a celé je to více kriminální než komediální. Sellers nedostal ještě mnoho prostoru, ale přece jen tento film osvěžuje, jinak by z toho bylo slabší komorní krimi, které by mi v hlavě asi moc neutkvělo. Niven ovšem ve své roli vůbec není špatný. Prostě je to jen jiné oproti dalším pokračováním. Je dobře, že další díly si šly svou cestou, a to tou komediální. A jen tak mimochodem, bez Dreyfuse to není pořádný Panter :-)) ()
Aniž to tenkrát Peter Sellers a Blake Edwards věděli, natočením tohoto filmu stvořili legendu. Legendu jménem komisař Clouseau. Jméno Petra Sellerse už pak zůstalo s Panterem navždy spojeno. Byla to jeho životní role, ale zároveň role nejtragičtější. Stalo se to, že lidé již od něj nic jiného vidět nechtěli. Vskutku strašné prokletí pro herce Sellersova formátu. Časem tuto roli musel začít nenávidět. To byla ale u prvního Pantera ještě hudba zítřka. V tomto filmu se hlavní pozornost soustředí na Clouseauova protivníka Fantoma (David Niven), který s anglickým šarmem svádí komisařovu manželku a ještě šije boudu na princeznu (Claudia Cardinale), majitelku Růžového pantera. CC zde ve mně evokuje vzpomínky na o necelý rok starší film CARTOUCHE. Nevím, zda je to jejím projevem, účesem nebo časovou blízkostí, že v ní stále vidím tu královnu zbojníků. Nemůžu si pomoc. Vzhledem k její roli princezny je to poněkud úsměvné. Capucine velmi sluší karnevalový „zorro“ kostým. Vlastně jí to sluší i bez něj. :-) Peter Sellers jako roztržitý nešika staví základy dalším pokračováním. Bystré oko režisérovo prozřelo a brzy bylo jasné, že Sellersova postava musí dostat v dalších dílech více prostoru. Jelikož jsem dříve viděl pozdější díly, zdejší humor mě nemohl překvapit. Ani mi nepřišel tak úderný a tempo mi tu přišlo pomalejší. Proto 59% ()
Slavná to komedie, ten Růžový panter. Že tahle série fungovala rozhodně nebyla náhoda, což dokazuje jméno už tehdy renomovaného režiséra Edwardse. Jednotlivé gagy ještě teprve nabírají ty pravé grády, které vyvrcholí pozdějšími díly, Sellers si musel postavu zcela vžít. Na druhou stranu zde ještě nedocházelo k vnitřním bojům uvnitř štábu, pro pozdější díly tak příznačným. Odsunutí postaršího milovníka Davida Nivena na vedlejší kolej neodbytně připomíná obdobnou situaci ve Fantomasovské série o rok později. Na sérii to mělo vliv pozitivní, ale první film ještě svoji pravou tvář jen hledal. ()
Takhle jsem se nudil naposled při školních promítačkách výukových programů "Jak přecházet přes silnici v místě přechodu pro chodce". 90% procent tvoří nudná konverzačka, zbytek Clouseauovy nemotornosti. Výhodou je, že takový druh humoru má nevyčerpatelný potenciál - padat lze totiž na trilión způsobů. Jenže už po desáté to není ani moc vtipné. ()
Hodně nešťastný rozjezd slavné série s komisařem Clouseauem. Režie se snaží obecného diváka omráčit výpravou, exteriéry, mondénním prostředím z kruhů buržoazní i aristokratické smetánky, ale nebýt následujících dílů tak pochybuju, že by téhle nudné, nezáživné a nevtipné situační konverzačce s většinou trapnými dialogy sedlo na lep tolik hejlů (76%, to jako vážně?). Navíc Sellersova role je tu nevýrazná, upozaděná, jeho postava je spíš rozpačitá než komická, tři čtvrtiny filmu se jen plytce a otravně žvaní, přičemž zápletky jsou poplatné své době a z dnešního pohledu jsou zoufale nezajímavé. Jedna za skvělé úvodní titulky. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (22)
- Další film o Clouseauovi (Peter Sellers) Komisař Clouseau na stopě (1964) byl uveden do kin pouhé tři měsíce po tomto filmu. (Kulmon)
- Pro scénu ve vaně použil štáb průmyslový pěnící prostředek, který způsobil hercům popáleniny po celém těle. Robert Wagner (George), který musel být ponořený po vodou, dokonce na čtyři týdny ztratil zrak. (HellFire)
- Honorář Petera Sellerse (Jacques Clouseau) byl 90 000 liber. (Cheeker)
Reklama