Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (197)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Amatérský nudista a policejní inspektor Clouseau poprvé rozjel svou idiocii na plné obrátky To je samozřejmě báječné, neboť případ bude za pár sekund vyřešen a nezabrání tomu žádná nevhodně umístěná kašna, nešťastně vyprojektovaná okna, nervozita seriózního nadřízeného a ani opakovaná zatčení geniálního vyšetřovatele. Clouseau je totiž na stopě a tam ho mám nejraději. ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Více vtipu, více Sellerse. Navíc Kato. A stejně to není ono. Nulový, nezajímavý a zbytečně zamotaný příběh. Vím, že to Clouseaovi ještě půjde v dalších dílech, ale za mne lehce slabší jak první panter. Navzdory tomu, že Sellers nesleze z obrazovky a stále je neuvěřitelně vtipný. Příliš nevyvážené? Možná to je výraz, který hledám a 3,5 je číslo, které jsem našel. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

"A Shot In The Dark" je právoplatným počátkem růžovopanterovské série. Pravda, Blake Edwards rok před tímto skvostem natočil snímek Růžový panter, ale tam byl úředně výkonný idiot Clouseau pouze v roli vedlejší figurky, která byla jednou z mála světlých stránek jinak dosti ucourané detektivní konverzačky. Až tenhle kousek nese všechna poznávací znamení, na kterých je založena série. Tedy především – kolosální exhibici Petera Sellerse, který předvedl jeden z nejkomplexnějších komediálních výkonů v dějinách. Jeho Clouseau, detektiv ze "syrretee", je labužnicky dotažený do posledního detailu (stačí poslouchat jeho přihlouplý "aksánt") a je to právě Sellersovo famózní herectví, které dělá z některých scén absolutní klasiku – nemohu neupozornit na legendární kulečníkovou destrukci, v níž se opravdu vyplatí sledovat Sellersův pohyb a mimiku. Dále tu máme humor – postavený na typických groteskních prvcích (padání, přehmaty, destrukce atd.) a též na Clouseauově inteligentním verbálním humoru (Podezírám každého a zároveň nikoho). Pak je tu detektivní zápletka, která ale ustupuje výše jmenovanému, přesto má originální rozuzlení. A vše dohromady? Geniální prča s několika nezapomenutelnými a nepřekonatelnými nápady (originálnější postava než třeštidlo Kato se hledá těžko), výtečným Herbertem Lomem v roli rodícího se psychotika Dreyfuse a několika hluššími místy, které mi připomínají suchopárnost původního Růžového pantera. Naštěstí jich je velmi málo. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Za prvé jsou tu titulky, dnes již povinná součást učebnic výtvarných oborů. Za druhé je tu geniální hudba Henry Manciniho. A za třetí, je tu on: Clouseau. Jacques Clouseau. Geniální mozek ukrytý za maskou mentálně poněkud utlumeného policisty, který si s hlavou hrdě zdviženou a plavným krokem šelmy razí cestu detektivní zápletkou, vstříc neomylnému rozuzlení a čím dál absurdnějším zítřkům. V rámci své mission: impossible pro spravedlnost a právo neochvějně čelí vrahům, nudistům, sluhům všech barev, mulám i šíleným nadřízeným. Plane jen pro svou práci, pro krásu žen a pro aktivovaný zapalovač ve svém kabátě… ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Podle očekávání musím udělit pět hvězd. Sellers dostává onen prostor a tak se každá scéna s ním stává těžko zapomenutelným zážitkem. Sice tu už je i Herbert Lom (Dreyfuss), no moc mě teda nepřesvědčil, zato Burt Kwouk jako Clouseauův přítel Kato báječně hlavní hvězdu doplňuje. Hlášek tu není tolik, kolik bych čekal, zato vizuálními gagy je snímek doslova přecpán, což je samosebou jen dobře. Poslední půlhodina se sice nese ve vážnějším duchu, i tak se nemohu přemýšlet o tom, že bych napsal, že jsem se během sledování nebavil. Jinak nevím, jestli by se měl tento film porovnávat s Růžovým panterem vznikuvším o rok dříve - s tímto filmem má společného akorát Clouseaua. "Podívej se, co jsi udělal! Teď mám Afriku na celé ruce." ()

Galerie (40)

Zajímavosti (17)

  • Během natáčení docházelo k mnoha osobním sporům mezi Peterem Sellersem (Jacques Clouseau) a režisérem Blakem Edwardsem. Po skončení natáčení proto také oba dva přes velký úspěch filmu jakékoli úvahy o společném pokračování odmítli. Společnost United Artists se sice roku 1968 pokusila projekt vzkřísit filmem Inspektor Clouseau (1968) s Alanem Arkinem v roli Clouseaua, ale absence Petera Sellerse sklidila neúspěch. Nakonec se po jedenácti letech Edwards se Sellersem kvůli zviditelnění a finančním problémům rozhodli natočit pokračování Návrat Růžového pantera (1975). (mar48)
  • Komisař Clouseau na stopě je podle žebříčku Amerického filmového institutu jednou z 50 nejlepších filmových komedií všech dob. (mar48)

Reklama

Reklama