Režie:
Blake EdwardsKamera:
Dick BushHudba:
Henry ManciniHrají:
Peter Sellers (a.z.), David Niven, Herbert Lom, Richard Mulligan, Joanna Lumley, Capucine, Robert Loggia, Harvey Korman, Burt Kwouk, Ronald Fraser (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V Lugaši je opět ukraden legendární diamant, Růžový panter. Místní vláda znovu povolává na pomoc muže, který je jediný schopný klenot najít - komisaře Clouseaua. Clouseau má však podezření, že za krádeží je Charles Litton, se kterým se už několikrát ohledně krádeže tohoto klenotu setkal, a tak se vydává do Londýna. Brzy však pochopí, že cestě do zkorumpovaného státu se nevyhne, a tak nasedne do letadla, které se však ztratí kdesi nad mořem. Zdá se, k velké radosti komisaře Dreyfuse, že tentokrát je s legendárním komisařem Clouseauem konec. Zvědavá reportérka Jouvetová se však s jeho zmizením nehodlá smířit a snaží se odhalit, co se s potrhlým komisařem skutečně stalo. Při svém pátrání však naráží na neochotu o události mluvit. Nikdo, včetně bossů mafie, jí není ochoten nic říci. A tak nezbývá věřit, že Clouseau nezemřel, ale že opět vyčkává, aby se v pravý čas mohl kdesi, k hrůze komisaře Dreyfuse, objevit. (TV Prima)
(více)Recenze (119)
,,Svině doutníky...a teď se válej..." ,,Svině racek!" Ač tenhle díl stojí už jen na sestřihu vybraných scén, cestu jsem si k němu postupně našel. Jsou zde dvě doposud neuvedené scény, které za to stojí - Clouseau letí maskovaný do Londýna a potřebuje si odskočit na WC, vše je zakončeno hromadným pádem ze schůdků letadla. Clouseau telefonuje z hotelu, zatímco ho statná uklízečka, která jakoby vypadla z comicsu Clever and Smart, rozrážením dveří vyhazuje z okna. Scéna vyvrcholí v momentě, kdy pomocí telefonní šňůry probourá recepci telefonní ústřednou... A pak samozřejmě vlhké sny šéfinspektora Dreyfuse...Příjemná vzpomínka na povedenou sérii. ()
První půlka se Sellersem je ještě celkem v pohodě, i když to jsou jen nepoužité záběry. Zbytek filmu je mnohem horší, hlavně ty ukázky z minulých dílů, to pátrání reportérky a rozhovory se všemi z minulých dílů mě náhodou docela bavili. Takže když to vezmu kolem a kolem, je to nakonec krásný průměr. ()
První půlka filmu, natočená ještě dříve s živým Peterem Sellersem a sestavená z nepoužitých scén a záběrů nemá chybu a je (dokonce i svědomím, že je to vlastně filmový odpad) dokonalá...pásmo retrospektivních scén v druhé půlce jde kvalitativně o několik řádů dolů a kazí dojem z filmu. Řada lidí vyčítá tvůrcům, že tenhle film vůbec vznikl a jaký že má vlastně jeho vznik (mimo finančních důvodů) smysl. Já jeden vidím - byla by obrovská škoda, kdyby se geniální scény vytříděné dříve jako nepoužitelné či nepoužité (kupříkladu ta s ,,mesáží" či bazénem plným želé) nedostaly k divákům... ()
Až po prečítaní niekoľkých recenzií mi dáva zmysel ten zlepenec, ktorý sa plne prejaví až od druhej polovice filmu. Keď je na plátne Sellers je sa na čo pozerať a aj nudnejšie pasáže potiahne svojou charizmou. Veľmi ma však sklamala druhá polovica filmu, kde sa opakujú a recyklujú scény z predchádzajúcich dielov. Zaberá to pomerne veľa času, takže je to neodpustiteľné. Aj preto tri hviezdy. Sellers bezchybný ako vždy. 60%. ()
První polovina ještě s Peterem Sellersem neni o nic horší než předchozí díly. Druhá už bohužel opakuje nejznámější scénky, které už prostě všichni známe a vyšetřování ztráty diamantu najednou neni ani na druhé koleji. Sice ten zbytek filmu je nuda, ale i tak jsem rád, že se film dotočil alespoň jako pocta nejlepšímu a jedinému šéfinspektorovi všech dob. ()
Galerie (49)
Photo © United Artists
Zajímavosti (9)
- Film byl věnován (a je vlastně celý jeho vzpomínkou) Peteru Sellersovi. Doslovně zní věnování v českém překladu takto: „Věnováno Peterovi, jedinému pravému inspektorovi Clouseauovi.“ (mar48)
- Jediný díl, ve kterém můžeme spatřit manžellku inspektora Charlese Dreyfuse (Herbert Lom). Paní Dreyfusová (Madlena Nedeva) je zmíněna již v prvním Růžovém panterovi (1963), kdy jí odmítne manžel přijmout na telefonu. (doktofaust)
- Čtvrtá manželka Petra Sellerse Lynne Fredericková (v té době už vdova) úspěšně žalovala producenty filmu pro neoprávněné použití vystřižených záběrů. (Pierre)
Reklama