Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Král Přemysl Otakar II. se navzdory slibu nemůže zúčastnit zásnub Beneše z Dubé a Ludmily z Vartemberka, které mají zažehnat vleklé spory mezi dvěma mocnými rody na severu Čech. Vyšle proto svého vyšetřovatele a správce hradu Bezděz Oldřicha z Chlumu jako svého zástupce. Cestou Oldřich se svým panošem a pomocníkem Otou narazí na stopy přepadení a objeví mrtvoly kupce a jeho vozky. Zatímco Oldřich pokračuje v cestě, velitele Diviše a Otu vyšle po stopách lapků, kteří kočár přepadli. Marktvart z Vartemberka a jeho syn Marek hosta přivítají, netají se však nelibostí nad tím, že nepřijel král osobně. Ota s Divišem objeví stopy, které spojují přepadení kupce s hradem Vartemberků. Při večeři obviní loutnista Arnošt purkrabího Jošta z pokusu o znásilnění jeho dívky a ještě téhož večera je Jošt zavražděn. Beneš obviní ze zločinu Arnošta, Oldřich však trvá na důkladném vyšetřování a pustí se s Otou do pátrání. Téže noci však dojde k další vraždě, jejíž obětí se stane hradní pán Markvart z Vartemberka. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (347)

Ainy 

všechny recenze uživatele

V prvních chvílích jsem si myslela, že to snad přepnu. To televizní zpracování našich porevolučních filmů mi fakt dost vadí. Jenom kvůli Kájovi jsem to nechala běžet a udělala jsem dobře. Co člověk, to naše současné, herecké eso v čele s tím největším, srdcovým. Všichni byli dokonalí, jak jinak. Teda kromě komparzu. Ten byl děs běs. Příliš strojené a neherecké. Škoda, že to není natočeno jako skutečný, historický film, ale jako nějaká inscenace. Námět, pocházející z historie Království českého, byl velice příjemný. Dá se říct, že mě postupem času drama, trochu nešťastných námluv, opravdu zaujalo. Určité části by se daly i více rozvést, dát tomu více prostoru, temna a napětí. Pozastavila jsem se u postavy snoubenky pana loutnisty. Snažila jsem se v ní najít podobu s vyprsenou rodinkou Bédi Trávníčka z reklamy na sekačku. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Ako detektívka slabé (dokonale neprekvapivé a záhada zamknutej izby mizerná), ako film úbohé. Otrasná réžia, ani štipka atmosféry a strašná práca s prvotriednymi hercami. Slabota, aj keby to bola len televízna inscenácia (čo vlastne je, len to nejaký nešťastník pustil do kín a čakal, že za to budú ľudia platiť). ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Smrt patří k životu rytíře !! Jen zbabělci umírají na lůžku.." Občas se opravdu divím, po jak neskutečně učebnicové sinusoidě se pohybuje tvorba režiséra Petra Nikolaeva, který jednou přijde s neskutečnou peckou, když ..a bude hůř či Lidice jednoho prostě musí namlsat, aby na ni vzápětí dal rychle zapomenout nějakou nejlépe komerční zhovadilostí, při jejímž sledování je divákovi za režiséra nesmírně trapno, přičemž Jménem krále bohužel patří právě do té druhé kategorie, což se nakonec dalo i předem očekávat.. Přiznám se, že jsem se dokonce, já idiot, na tuhle středověčinu, které si prožily zlatý věk v těch zlatých šedesátých, zejména dík papírově luxusnímu hereckému obsazení i těšil, a tak na mě ten výsledek možná působí ještě tragičtěji, a to rozhodně nemluvím jen o tom zde dosti omílaném televizním looku.. Zásadním problémem Nikolaevova Jménem krále se zdá být vedle podivné žánrové rozkročenosti, kdy jako hloupá a klišovitá detektivka působí tak naivně, že by ji neprohlédnul snad jen lehce, no spíš více, retardovaný jedinec, a coby historické drama zase poněkud nepřehledně a dramaturgicky naprosto nezvládnutě, také samotná šmírácká předloha Vlastimila Vondrušky, který jako scénárista neobstojí snad ani u těch dnešních telenoveláckých zvěrstev, když zejména dialogy šroubované ad absurdum napůl archaistickými větnými konstrukcemi a napůl hovorovou češtinou působí opravdu příšerně, často až směšně, rozhodně i dík filmové řeči velkého detailu kamery, který většinu zúčastněných usvědčuje z přehrávání, snad až na typicky patetickou krásku Markétu Hrubešovou, která se kupodivu tentokrát nakonec nesvlékla, a scénář nakonec z nepřesvědčivosti a nezkušenosti autora, který změtí postav, navíc dokonale průhledných, jen mate trápícího se diváka.. Ostatně kamera Davida Ployhara také za mnoho nestojí, odmítá se hnout z místa, o nějaké invenci nemůže být ani řeči, což v důsledku spolu s těmi zmiňovanými nekonečnými dialogy i interiérovou strnulostí dokonale zpomaluje rytmus vyprávění, a film tak ještě víc nudí, což se mi jeví vzhledem k té chudé stopáži naprosto bizarní.. Promrhaný potenciál se jmény jako Karel Roden, Jan Kanyza či Martin Štěpánek odhaluje Nikolaeva z ukázkově diletantské práce a film jako naprosto antirežisérský sterilní patvar, kde vlastně nefunguje zhola nic, přes placatý vizuál, ochotnickou choreografii, obskurní výpravu až po zejména naprosto odpudivý soundtrack dua Chlumecký, Traxler, dík němuž na rozdíl od ostatních tiše doufám, že na ten seriálový vývar už nedojde.. Mimochodem opravdu se zdály ty dialogy, často prasácky ukníkané až k pláči, nesrozumitelné pouze mně ?? ()

sud 

všechny recenze uživatele

Nečekal jsem nic (v lepším případě) nebo průser (v horším případě), ale, naštěstí, se nekonala ani jedna varianta. Příběh se (opět naštěstí) vyhýbá značným historickým souvislostem, vymezuje se pouze vládou Přemysla Otakara II., tudíž problémy s historií jsem ani nehledal. Výprava je pěkná (čti spíše vyhovující, než dokonalá), hudba dokonale dotváří atmosféru. Zásadní problém bych viděl v něčem jiném - v režii. Petr Nikolaev si nejspíš neuvědomoval, že točí historickou detektivku, kde by měl divák spolu s "detektivem" pátrat po vrahovi. Avšak při vraždě purkrabího, ač zobrazené z dálky, i méně všímavý divák dokáže identifikovat vraha a (možný spoiler!) záhadný a (rádoby) nejednoznačný Beneš z Dubé je nesympatickou postavou od začátku. Vydařené herecké obsazení (Roden, Kanyza, Vaculík) a závěrečný souboj za svítání však dokazují, že film mohl být mnohem lepším. Takhle tu máme příjemný odpočinkový film, který však svůj souboj s o dost starším soupeřem - Zločinem na Zlenicích hradě prohrává na celé čáře. Update: Přečetl jsem si pár věcí od Vlastimila Vondrušky a k filmu se vrátil. Atmosféra jeho knih je vykreslena skvěle a casting je poměrně solidní. Karel Roden zahrál skvěle, i když na Oldřicha z Chlumu působí trochu staře, na druhou stranu Klára Issová (i když není modrooká blondýnka, jako její literární předobraz) je coby Ludmila z Vartenberka (jinak budoucí Oldřichova manželka) absolutně dokonalá. Za tím, co jsem kdysi o filmu napsal, si stojím, ale zvyšuji na 70%. ()

Lucasion 

všechny recenze uživatele

Je 13. století a českým zemím vládne Přemysl Otakar II. Oldřich z Chlumu (Karel Roden) se vydává na Vartemberk, aby dohlédl na zásnuby dvou znepřátelených rodů. Ovšem stane se vražda a s pomocí svých rytířů se pokusí vypátrat vraha. Středověká kriminálka od Vlastimila Vondrušky působí v knize skvěle a na filmové plátno je to převedeno více než dobře. Karel Roden v jedné ze svých (mála) kladných rolí působí báječně a s Davidem Matáskem a Honzou Dolanským je to boží trojka. Dále ve filmu velmi dobře působí taky Lukáš Vaculík, co si střihl roli syna pána z Vartemberku. Film je místy úsměvný a má báječnou atmosféru. A propo atmosféra je místy opravdu vydařená a troufnu si říci vyjímečná. Děj hezky odsýpá a já se nenudil ani moment. K tomu má film velmi pěkný soundtrack. Na české poměry je toto jeden z nejlepších filmů. (88 %) ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • Film byl natočen podle příběhu Osudný turnaj z knihy Vlastimila Vondrušky "Vražda v ambitu". (Mytologie)
  • Hlavní postava filmu Oldřich z Chlumu je literární fikce autora a nikdy nebyl správcem na Bezdězu. (Mytologie)
  • Jan Kanyza mal počas nakrúcania vážne zranenú nohu. Musel používať barle, ktoré boli nakoniec vo filme prerobené tak, aby vyzerali ako zo stredoveku. (viki_sk)

Související novinky

Zemřel herec Martin Štěpánek

Zemřel herec Martin Štěpánek

16.09.2010

Narodil se jako nejstarší syn z druhého manželství herce Zdeňka Štěpánka. V mládí k herectví neinklinoval a v nultém ročníku se připravoval na studium medicíny. Odtud ale nakonec přešel na DAMU. Od… (více)

Reklama

Reklama