Scénář:
Hiroši ÓnogiHudba:
Akira SendžuHrají:
Rie Kugimija, Romi Paku, Iemasa Kajumi, Šin'ičiró Miki, Unšó Išizuka, Daisuke Namikawa, Fumiko Orikasa, Kazuja Nakai, Kendži Nodžima, Kóiči Jamadera (více)Epizody(64)
-
Ocelový alchymista (E01)
-
Den začátku (E02)
-
Kacířské město (E03)
-
Alchymistova bolest (E04)
-
Déšť žalu (E05)
-
Cesta za nadějí (E06)
-
Skrytá pravda (E07)
-
Pátá laboratoř (E08)
-
Umělé pocity (E09)
-
Rozcestí (E10)
-
Zázrak v Rush Valley (E11)
-
Jeden je vším, vše je jedním (E12)
-
Dublithské šelmy (E13)
-
Ti, kteří se skrývají pod zemí (E14)
-
Posel z Východu (E15)
-
Spolubojovníkovy stopy (E16)
-
Nemilosrdné plameny (E17)
-
Zpupná dlaň slabého člověka (E18)
-
Smrt nesmrtelné (E19)
-
Otec u hrobu (E20)
-
Bláznův pokrok (E21)
-
Vzdálený obraz jejich zad (E22)
-
Děvčátko na bojišti (E23)
-
Uvnitř břicha (E24)
-
Dveře do temnoty (E25)
-
Shledání (E26)
-
Hostina nad trhlinou (E27)
-
Otec (E28)
-
Bláznův boj (E29)
-
Vyhlazení Ishvalu (E30)
Obsahy(2)
Poté, co bratři Edward a Alfonse utrpí fyzická zranění, bojují proti zlu, aby se pokusili získat zpět svá těla. (Netflix)
Recenze (139)
Národy se s fašistickou minulostí vyrovnávají různě. Němci strávili padesát let omlouváním se. Japonci začali o fašizmu točit cool seriály se spoustou barev, explozí a soubojů. Baví mě ty okázalé alegorie, baví měl, že něco určené primárně teenagerům může být tak chytré. To je humbuku kolem quality TV - v Japonsku mají komplexní, románové seriály už X let. ()
Čekal bych, že tohle novější FMA bude pokračovat a navazovat tam , kde skončilo to starší . Ale zatím do 13tého dílu se tak nějak rekapituluje to co se stalo v předchozím FMA a pak se děj uplně mění a rozchází . A jsou tam i změny v některých jménech atd. Nevim nemůžu si pomoct, ale to předchozí mě bralo víc stačilo jen dokončit ten rozjetý děj . Působí to hodně zmateně..... ()
FMA: Brotherhood is for boys, FMA (2003) is for men. Možná i takhle by stačilo obě dvě ságy zhodnotit. Brotherhood až nesmyslně (ve srovnání s verzí z r. 2003) z rychlíku a velmi slabě odvypráví začátek a příběh s Ninou, do toho je přítomno mnoho iritujících prvků, postavy na sebe křičí, šklebí se, dělají trapný humor, postava Lust je na rozdíl od 2003 zabitá (obrazně i doslova), štvala mě ta malá Číňanka (jasně, císařství Xing, ale tak, je jasné, co je předobrazem), Winry je tu sexualizována a musí tu být romance...v jednu chvíli jsem myslel, že to nedokoukám. Na druhou stranu, asi od třicátého dílu mě to chytlo, figurky na šachovnici jsou rozestaveny a můžou se mezi sebou epicky bít až do úplného finále. Ubyde křičení a trapného humoru, souboje jsou patřičně megalomanské a pořád je na co se dívat. Dokonce příběh homonkulů dává v Brotherhood větší smysl. A ještě musím vyzdvihnout openingy jednotlivých epizod, které jsou naprosto perfektní (a úplně jinde než ty ve starší verzi). I přesto verzi z r. 2003 preferuji, byť asi budu v menšině. Ta je, jak to vystihnout, "rozbitá", uprostřed se toho zas tolik neděje, plyne daleko pomaleji, ale její filozoficko-melancholický nádech mě nakonec dostal emocionálně víc než Brotherhood. V konečném filmu (Conqueror of Shamballa) měli zůstat oba ve svém světě a mohl z toho být krásný happy end. ()
Kdo by to byl čekal. Původní FMA byl nadprůměrný seriál, takže jsem od FMA:B nečekal příliš velký posun v kvalitě ať už dolů či nahoru. A přece se tak stalo. Tenhle seriál má všechno co tomu původnímu chybělo. Nepamatuji anime kde by bylo tolik postav a včechny měli své opostatnění a žádná vyloženě nerušila nebo nebyla zbytečná. 95% ()
FMA z 2003 byl super, neváhal jsem a ihned jsem se vrhl na FMA 2009. Seriál mě naprosto nadchnul, pohltil a dostal. Je vůbec možné stvořit něco tak geniálního? Od příběhu, přes postavy, scenérie až po zvraty, rozhodnutí, odhalení, úvahy a vyvrcholení se jedná o neskutečnou jízdu, kdy mě každý díl hnal neskutečně kupředu. Hnací síla byla o trošilinku slabší než u Berserka. Nemám víc co dodat, naprostá symfonie :) ()
Galerie (2 570)
Photo © MBS
Zajímavosti (7)
- Van Hohenheim byl pojmenovaný podle lékaře Paracelsa (vlastním jménem Theophrastus Bombastus von Hohenheim), který žil na přelomu 15. a 16. století. Podle něj má v sobě každý jedinec „vnitřního alchymistu“ přeměňujícího potraviny a živiny v organismu na tělesné substance. (Morlok)
- Homunkulové jsou pojmenováni podle sedmi smrtelných hříchů - pýcha, závist, chtíč, obžerství, chamtivost, lenost a hněv. (Natami)
Reklama