Režie:
Rose BoschScénář:
Rose BoschKamera:
David UngaroHudba:
Christian HensonHrají:
Jean Reno, Mélanie Laurent, Gad Elmaleh, Raphaëlle Agogué, Hugo Leverdez, Oliver Cywie, Sylvie Testud, Anne Brochet, Denis Ménochet, Roland Copé (více)Obsahy(1)
6. června 1942 vstupuje v platnost nové nařízení francouzské vlády namířené proti židovskému obyvatelstvu. Jedenáctiletý Joseph Weismann proto odchází do školy se žlutou hvězdou na hrudi. Přesto žijí Weismannovi v přesvědčení, že mají stále důvody k radosti. Ale jen do úsvitu dne 16. července 1942, kdy do bytu vtrhnou muži v černých uniformách. Budí celou Josephovu rodinu a ženou je do autobusu… Po největší razii v dějinách lidstva, která proběhla pod taktovkou francouzské policie, se v pařížské cyklistické aréně tísní na třináct tisíc Židů. Pět dní bez vody, bez jídla a bez zdravotní péče. Dr. Sheinbaum (Jean Reno) internovaný spolu s ostatními dělá, co může. Intenzita rasismu šířeného zdejší kolaborantskou vládou hluboce zasahuje mimo jiné také sestru Červeného kříže Anette Monod (Melanie Laurent). (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (179)
Nevím, co si o tomhle filmu myslet. U nás se točí válečná dramata, kde se český národ šíleným způsobem shazuje a ve Francii se ve stejném roce natočil naprosto opačný příběh, kde se francouzský národ, konkrétně Pařížané ukazují v tom nejlepším možném světle. Nicméně aby to nevypadalo blbě, řada z nich si na Židy taky zanadává, zahází shnilý rajčata a div je neukamenuje. Ale pořád je v hercích vidět ta hrdost a to včetně naprosto nevýrazných táborů, kam Židy z Paříže nakonec strčili. Na druhou stranu nedokážu přesně posoudit jak to v tehdejší době bylo a je jasné, že ne vždycky je dobré kritizovat a Francouzi si opravdu neradi něco přiznají. Přesto je Odsun dobrým filmem...zajímavým, s originálním námětem, kde jediná věc mi kříží v tom, abych filmu dal plný počet...a to ta, že ani jedna scéna nebyla tak dobrá, aby se vyrovnala například o dva roky staršímu válečnému dramatu Chlapec v pruhovaném pyžamu. Film tak vůbec ničím nepřekvapí. Naopak představí nám hrdý francouzský národ v té nejsvětlejší podobě. Přičemž mu ale stejně nebudu věřit, že myšlenky jednoho národa šli takovým hrdinským směrem a přeskakovali ze dne na den, podle toho, jak se Charles de Gaulle na frontě zrovna vyspal. ()
Dosť prechválený film, ktorý na mňa pôsobí jednotvárne a nedostal zo mňa silnejšie emócie napriek ťažkej téme. O židoch a druhej svetovej vojne je až neuveriteľne veľa filmov, tento na mňa pôsobil, ak sa to vôbec dá k tomuto povedať, nudne, nemal výraznejšie momenty a to si film o smrti viac ako 13 000 ľudí, z ktorých vraj prežilo zo zatknutých len 25, zaslúžil. Príde mi to povrchné, ako film to u mňa prepadlo. ()
Silný v detailech, hodnověrně zpracovaný, co do intenzity předání hrůz holokaustu, která je u podobných filmů s předem nalinkovaným dějem a malým prostorem pro scenáristické fantazie snad nejpodstatnější, ale rezervovaný. A to hlavně díky skutečnosti, že gradující utrpení židovské komunity zdaleka nekončí největší bídou, které se semité dočkali. I když to tak není rána syrovým masem mezi oči, jako vyprávění se zajímavými střípky solidarity a důrazem na napětí z toho, co přijde každý další den, pořád velmi dobré. Alternativa: Courageus Heart of Irena Sendler, Pianist, Anne Frank: The Whole Story. ()
----- "Kdyby se Kristus vrátil, nosil by hvězdu." ----- Začalo to poměrně nevinně ... hvězdou. Koho z nich by napadlo, jak to skončí - i kdyby je někdo varoval, kdo z nich by tomu UVĚŘIL ? Zhoršovalo se to POSTUPNĚ ... a každá fáze vypadala jako konečná - žili přece V CIVILIZOVANÉ EVROPĚ, VE DVACÁTÉM STOLETÍ ... a válka jednoho dne musela skončit - stejně jako všechny předešlé. Mrazivý snímek o událostech z historického hlediska poměrně nedávných, o dnech, kdy v podstatě Francouzi (lépe řečeno jejich představitelé) hodili přes palubu Francouze - tím neříkám, že byli výjimkou, že to ostatní národy neměly podobně. A jen tak mezi námi: Proč by se Kristus vracel ? Už jednou se nechal ukřižovat a s člověkem to nepohnulo - ani o píď. Píše se patnáctý rok jedenadvacátého století, a jak si stojí Evropa ? Kdepak, nepoučili jsme se ... nijak zvlášť. ()
Na Zatah jsem se zacal tesit zhruba v momente, kdy jsem zjistil, ze ma film asi 95% a v hlavni roli Renoa. Nez jsem se k nemu dostal, spadlo to sice na 75%, ale i tak jsem se docela tesil. Prvni, co me zarazilo, Reno tu vubec nebyl. Respektive byl, ale rozhodne ne v hlavni roli a do deje vstoupil az nekdy v polovine filmu. Coz je taky tak zhruba doba, kdy zacne bejt film zajimavej. To predtim je jen takovy lehce o nicem, kde se ruzny skupinky deti a celkove lidi jen tak motaj, sledujem nekolik ruznejch pribehu a vse smeruje k onomu Zatahu. Jakmile se ale dej presune na stadion a pozdejc do koncetraku, uz tu mame kvalitne zvladnuty valecny drama, opet lehce odlisnej pohled na valku, tentokrat ocima francouzskejch zidu. A tady me zarazila druha vec. Film nema zadny zvraty, proste jede od zacatku do konce bez jedinyho prekvapka. Cekal jsem, ze se z Renoa nebo sestricky Laurent stane nejakej zachrance, kterej pomuze minimalne detem na svobodu a on se tu zadnej zvrat nekona. Ale i pres smutny cisla v zaveru film nevyzniva vylozene depresivne. Po nudny prvni pulce to nakonec suprova druha polovina a fajnovy herci vytahli na slabsi 4*. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (22)
- Jednu z dětských rolí, Noe "Nono" Zyglera, hrají ve skutečnosti dva chlapci, dvojčata Mathieu a Romain Di Concetto. (7trpasliku)
- Jean Reno bol prvým obsadeným hercom a hoci je jeho meno v titulkoch ako prvé, vo filme sa objavil len v približne 45 minútach. (MetalMesiah)
- Samuel Le Bihan bol pôvodne obsadený do úlohy Capitaine Pierreta, ktorú napokon zastal Thierry Frémont. (Arsenal83)
Reklama