Reklama

Reklama

Odsun

  • Česko Zátah (více)
Trailer 2
Francie / Německo / Maďarsko, 2010, 120 min

Režie:

Rose Bosch

Scénář:

Rose Bosch

Kamera:

David Ungaro

Hrají:

Jean Reno, Mélanie Laurent, Gad Elmaleh, Raphaëlle Agogué, Hugo Leverdez, Oliver Cywie, Sylvie Testud, Anne Brochet, Denis Ménochet, Roland Copé (více)
(další profese)

Obsahy(1)

6. června 1942 vstupuje v platnost nové nařízení francouzské vlády namířené proti židovskému obyvatelstvu. Jedenáctiletý Joseph Weismann proto odchází do školy se žlutou hvězdou na hrudi. Přesto žijí Weismannovi v přesvědčení, že mají stále důvody k radosti. Ale jen do úsvitu dne 16. července 1942, kdy do bytu vtrhnou muži v černých uniformách. Budí celou Josephovu rodinu a ženou je do autobusu… Po největší razii v dějinách lidstva, která proběhla pod taktovkou francouzské policie, se v pařížské cyklistické aréně tísní na třináct tisíc Židů. Pět dní bez vody, bez jídla a bez zdravotní péče. Dr. Sheinbaum (Jean Reno) internovaný spolu s ostatními dělá, co může. Intenzita rasismu šířeného zdejší kolaborantskou vládou hluboce zasahuje mimo jiné také sestru Červeného kříže Anette Monod (Melanie Laurent). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (179)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Nevyvážené. Režisérka chtěla být Francouzům advokátkou i žalobkyní, ale nepodařilo se jí to, protože nenašla nebo spíše nechtěla najít protipól sestře, která ztělesňovala ty správné Francouze. Vznikla tak kostrbatá obhajoba, proložená kýčovitými momenty, jako byl třeba medvídek na nádraží či květina židovské holčičky. Vedle šlápla i se zařazením scén s Hitlerem a Himmlerem, jejichž představitelé byli naprosto nevhodně vybráni a jejichž vystoupení mi přišlo pro rámec filmu naprosto zbytečné. Najde se ovšem i řada pozitiv, ať už jde o scény z Velodromu, výkon Mélanie Laurent či drastické oddělování dětí od matek. Dojem udělal i konec, kdy Roselyn Bosch dokázala dát jedním záběrem beze slov najevo, že děti po prožitých hrůzách přestaly být i přes útlý věk dětmi, ale pocit polovičaté práce ve mě převládá. 50% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

...A FRANCIE JE SPOLUPACHATELEM TOHOTO ZLOČINU....... /// Francie a Židi. TAKHLE JSME TU S VÁMI ŽILI. A možná se vám chceme omluvit a ospravedlnit naše činy.... Filmově zdokumentovaný skutečný události z doby, kdy Francie přestala bejt pro Židy zemí snů. Srdceryvný obrázky, kdy matky opouštěj svý děti, humus podmínky na Vel d'hiv a flashbacky na pohlaváry (včetně strýčka Hitlera), třeba jak je nutné urychleně dokončit krematoria. (Copak Němci, ti to měli dobře zorganizovaný...). Skutečnej a dobře natočenej příběh lidí, kteří odešli 16.7. 1942 ze svých domovů. K naprostý dokonalosti tomu něco chybí, ale stejně mě donutěj tou kapkou optimismu na konci uronit kroupu. A jestli máte dojem, že u nás..... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám rád filmy podle skutečných událostí (tentokrát rok 1942). 2.) Jsem autor výstavy Žid a Francie. 3.) Věřím, že za potopením Titanicu stojí Židi. 4.) Zapomněl jsem, že lidi se dokážou radovat i z maličkostí. 5.) Thx za titule ,,Rea_z1982“ a ,,Jives“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nesporně zajímavé téma je sraženo do kolen neuvěřitelně nudnou a nanicovatou první třetinou filmu a hlavně fackováním divákových emocí. Annette spasitelka nepůsobí důvěryhodně, což rozhodně není dáno nekvalitním výkonem Laurentové, ale přetaženým scénářem. Tento snímek doporučuji ke zhlédnutí milovníkům současných amerických filmů, najdou v něm tradiční šablonku, zapláčou si a třeba autorům odpustí i tu lež, že Reno má hlavní roli. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Nemam prilis rad filmy o holokauste a preto ich obvykle nevyhladavam. Tento som si pozrel len kvoli tomu, ze tu hra moj najoblubenejsi herec Jean Reno. Vykon ktory podal je slusny, presne vystihol to, co sa od neho chcelo. Figurku sympatickeho privetiveho doktora. Scenar mu tentokrat nehadze polena pod nohy v podobe nejakych nezazivnych dialogoch ako v jeho poslednych filmoch, ale ani mu nedopraje nejaku vyraznu scenu, aby poriadne vynikol. Aj ked film rozhodne nie je bezchybny, tak ocenujem, ze mal aspon potencial byt niecim viac ako len rutinným filmom, ake v poslednej dobe toci. No a samotny film by som oznacil ako celkom pekny. A to je ten hlavny problem. Film s takouto tematikou by nemal byt celkom pekny, ale mal by vo mne vyvolat nejake emocie. Tomuto filmu sa to ale vobec nedari. Nejake vyraznejsie vypjate sceny tu uplne chybaju. Najzvlastnejsie posobi zobrazenie Hitlera ako komicku az trapnu karikaturu a snaha o kontrast medzi jeho luxusnym sposobom zivota a mizernymi zivotnymi podmienkami v internacnych taboroch zlyhava. Tento film vo mne vyvolava dojem ako keby sa Francuzi zrazu rozhodli vyriesit si svoj mindrak so svojim podielom na holokauste, ale zaroven sa bali, aby film ktory o tom natocia nevyvolal nejake kontroverzie. Vysledkom je sterilny film, ktory vas necha uplne chladnym napriek tomu, ze zdeluje krute veci. ()

oje 

všechny recenze uživatele

Silný v detailech, hodnověrně zpracovaný, co do intenzity předání hrůz holokaustu, která je u podobných filmů s předem nalinkovaným dějem a malým prostorem pro scenáristické fantazie snad nejpodstatnější, ale rezervovaný. A to hlavně díky skutečnosti, že gradující utrpení židovské komunity zdaleka nekončí největší bídou, které se semité dočkali. I když to tak není rána syrovým masem mezi oči, jako vyprávění se zajímavými střípky solidarity a důrazem na napětí z toho, co přijde každý další den, pořád velmi dobré. Alternativa: Courageus Heart of Irena Sendler, Pianist, Anne Frank: The Whole Story. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (22)

  • Cyklistická aréna, která je připomenuta ve filmu se nacházela na rohu ulic Boulevard de Grenelle a Rue Nélaton a v roce 1959 byla zbořena. Na její místě vznikla obytná zástavba a pomník, který vytvořil polský sochař Walter Spitzer, který přežil Osvětim. (Lucas87)
  • Mezi deportovanými nebyli jen obyvatele Francie, ale také uprchlíci z Polska, Německa a také Československa. (Lucas87)
  • Cílem producenta Alaina Goldmana bylo dát francouzské kinematografii její vlastní Schindlerův seznam (1993), neboť cítil, že žádný z dosavadních francouzských snímků se problematice holokaustu dostatečně nevěnoval. (Mr.Hudson)

Související novinky

Depardieu jako ruský černokněžník?

Depardieu jako ruský černokněžník?

24.05.2010

Grigorij Jefimovič Rasputin, šílený mnich, léčitel, mystik, či podle některých hříšník a čaroděj, který zaprodal duši Ďáblu. Fascinující postava ruské historie se dočkala už mnoha filmových ztvárnění… (více)

Reklama

Reklama