Reklama

Reklama

Před více než dvaceti lety došlo k prvnímu kontaktu mimozemské civilizace s lidstvem. Lidé očekávali děsivou bitvu nebo významný technologický pokrok. Nedošlo ani k jednomu. Mimozemšťané byli uprchlíky z vlastní planety. Stvoření byla ubytována v nouzových domovech v jihoafrickém Okrsku 9 (District 9), zatímco se státy celého světa dohadovaly, co a jak dál. Teď všem dochází trpělivost. Dohled nad mimozemšťany byl svěřen MNU, soukromé organizaci, které je osud mimozemšťanů lhostejný. Měla by ale naději na obrovský výdělek, pokud dokáže zprovoznit mimozemské zbraně, které vyžadují k aktivaci mimozemskou DNA. Napětí mezi mimozemšťany a lidmi dospěje ke svému vrcholu ve chvíli, kdy začne MNU obyvatele Okrsku 9 stěhovat do nového tábora. Jeden z agentů MNU, Wikus van der Merwe (Sharlto Copley) se nakazí mimozemským virem, který začne měnit jeho DNA. Záhy se stává nejhledanějším mužem planety – je klíčem k odhalení tajů mimozemské technologie. Vyděšený muž má jedinou možnost: ukrýt se v Okrsku 9. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (2 074)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Neill Blomkamp, Terri Tatchell .. V hlavě i srdci mi z toho intenzivního sci-fi zážitku, kořeněného paradokumentárním stylem a politické nekorektnosti, lítá stále tolik myšlenek a extaticky příjemných pocitů, že ani netřeba dalších slov navíc. Oblast 100%. ___ ☼ FILM ROKU ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Člověk s dobrou pamětí a třicítkou na krku se u tohohle produktu musí tetelit blahem A není se čemu divit. V tomhle filmu je skoro všechno, co za svůj „mediální“ život dokázal prožít a vstřebat. Od nostalgie reprezentované ošoupaným VHS lookem, přes dokumentární naléhavost budící potřebu zapojení se do právě probíhajícího humanisticko válečného konfliktu prostřednictvím pasivního sledování obrazovky, až po tradiční herní libůstky (FPS), vytvářející co možná nejsilnější dojem interaktivity. Druhou stranou mince tak logicky musí být jistá přeplácanost motivů a nápadů. Bohužel už trochu nadplán jsou tady všechny ty oslí můstky a vytrhující nelogičnosti. Krevetí IT dítě se smutnýma očima je ještě mile oživlou vzpomínkou, ale pletky s mobilním telefonem a žoldácké komando už trochu kopou do koulí. Ale i přes tyhle peripetie nezbývá nic jiného, než tvůrcům pogratulovat a poděkovat. Do popkultury se zaslouženě zapsali během jediného víkendu. ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Nemám co říct! Začátek moc slibně nevypadal, Říkal jsem si Ách joo... Dokumentární příběh u ufounech, jestli to takhle bude pokračovat dál, tak to vypnu! Naštěstí po první hodince, se z toho stal Film, Jaký jsem očekával! Plný napětí, Zvratů, Akce, brutality, Fakt nářez! Pořád mi, ale nejde do hlavy Proč zrovna Krevety?? :D ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Kreveťáci by jistě rádi (s)kupovali Whiskas, ale já osobně bych si pro příště raději zaplatil vstupné za film, který má jasno v tom zda chce být na koleně dělaným béčkovým sci-fi kde se znouze stává ctnost, E.T. mimozemšťanem, Transformery, Potomky lidí či Válkou s mloky. Neříkám, že by to nešlo spojit v jeden celek, ale určitě ne tak, že co čtvrthodinu násilně změním žánr, zapomenu na vše předchozí a maniakálně do toho "šejkuju" kamerou ukradenou z pokladen v Albertovi. Držel jsem se tedy Blomkampem nastoleného trendu a do patnácti minut zapomněl, že jsem to vůbec kdy viděl. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Očekávání byla přece jen příliš velká a možná nesplnitelná. Ale pěkně od začátku. 1) Avizovaný dokumentární styl velmi dobře funguje jako netradiční vypravěč. Zpovídaní účastníci popisovaných událostí svižně uvádějí diváka do souvislostí a děje, pomáhají dokreslovat Wikusův příběh. Místy je však patrná určitá snaha o autentičnost za každou cenu (vystřižené scény, neposlušné mikrofony apod.), která ne vždy funguje a působí spíše protikladně - tedy jako důkaz, že se přece jen díváme na pečlivě zkonstruovaný produkt a nikoli alternativní část našich dějin. Je ale snadné přistoupit na tuto hru tvůrců, nechat se informovat fiktivními televizními zprávami a bavit se nad trefnými narážkami na fungování současného mediálního světa. 2) Téma rasismu je pouze nakousnuto a není nosnou myšlenkou filmu. Problém je bez jakýchkoli komentářů představen ve své holé existenci a spíše slouží jen jako doplněk (a odůvodnění) všudypřítomné akce. 3) Postava Wikuse je, jak první nadšené recenze slibovaly, jednou z nejzajímavějších filmových figur poslední doby a jeho přerod z úslužného úředníčka v mutantního zabijáka hladký a plný legendárních momentů. Těžko zapomenout na testovací scénu v laboratoři a následný úprk - zde se snad nejlépe protíná akční a dokumentární složka, což přináší unikátní divácký zážitek. Komplikace nastávají v momentě, kdy se na scéně postupně začínají objevovat klišé, velmi dobře známá z klasických hollywoodských akčňáků, včetně na city hrající linky s Wikusovou manželkou. Možná si vzpomenete i na Armageddon nebo E.T.ho. 4) Snímek je zjevně inspirován počítačovými hrami a umně posouvá diváka do centra dění. Např. Half-Life si zcela jistě vybavíte hned několikrát, ať už v souvislosti s použitými zbraněmi, nebo typickým radioaktivním zvukem, který vydává mimozemské palivo. A když Wikus nakonec osedlá i emzáckého Mecha a začne se zuřivě přehrabovat v nabízené munici, leckdo si vzpomene na frenetické pojíždění kolečkem u myši, ve snaze najít vprostřed brutální přestřelky tu správnou bouchačku. Pokud jste hráli i Fallout nebo Abe's Odyssey připočtěte další body k dobru, protože tohle prostředí vás pohltí. /// Přestože se nekoná žádná kafkovská Proměna, ale "jen" luxusní scifárna, přivírám oči nad všemi drobnými nedostatky, zdvihám všech pět prstů vzhůru a hlásím se o přídavek, jehož existence nám byla v závěru sebevědomě naznačena.________ Po přečtení komentáře od JFL mi došlo, že jsem se zpětně pokoušel film hloupě analyzovat optikou tradičních filmových žánrů a postupů, a to přestože jsem jej v kině vnímal jako jednotný, unikátní celek. Vždyť v jakém filmu se před vámi během několika vteřin vystřídá černobílý záběr ze security kamery s přímým pohledem do kukadel (a tykadel) digitálního mimozemšťana? Jsme navyklí, že po sociálně kritickém úvodu následuje doslovné, moralizující poučení na závěr, že finální robotické bitvě předchází dlouhé vyprávění o historii znepřátelených stran (klasické rozdělení dobro x zlo) a máme problém přijmout něco, co nezapadá do našich zažitých představ. Naše očekávání nemohla být nikdy plně naplněna, protože jsme se v minulosti s ničím podobným nesetkali. () (méně) (více)

Galerie (75)

Zajímavosti (36)

  • Obrněný transportér, který používá MNU, je Casspir-S využívaný v Jihoafrické republice po třicet let. Auto, kterým uniká Wikus van de Merwe (Sharlto Copley), je Toyota Hilux. (Steewe)
  • Neill Blomkamp prezradil, že domovská planéta "kreveťákov" sa nachádza v galaxii Andromeda. (kecuwant)
  • Filmaři natočili celkem 6 různých závěrů. (don corleone)

Související novinky

Neill Blomkamp píše scénář k District 10

Neill Blomkamp píše scénář k District 10

27.02.2021

Je to už dvanáct let od doby, co do kin dorazilo akční sci-fi District 9 jihoafrického režiséra Neilla Blomkampa (Elysium, Chappie). Snímek získal velmi pozitivní reakce od kritiků i diváků, byl… (více)

RoboCop přišel o režiséra

RoboCop přišel o režiséra

16.08.2019

Režisér filmů Elysium a především chváleného District 9 Neill Blomkamp se té smůly nezbaví. Jeho pokračování Vetřelce se Sigourney Weaver bylo zaříznuto poté, co se Ridley Scott rozhodl pokračovat ve… (více)

Neill Blomkamp a návrat RoboCopa

Neill Blomkamp a návrat RoboCopa

13.07.2018

Tak nakonec ne Vetřelec, ale RoboCop. Režisér Neill Blomkamp se zapsal do paměti všech fanoušků sci-fi s povedeným District 9, po něm přišlo nevýrazné Elysium a nakonec Chappie. Mezitím ale dlouhé… (více)

Blomkampův „robocop z chatrče“

Blomkampův „robocop z chatrče“

11.07.2013

Po nečekaně, ale zaslouženě úspěšném Districtu 9 a vysoce očekávaném Elysiu zůstane Neill Blomkamp věrný žánru sci-fi. Jen tentokrát k akci a trikům připojí výraznější komediální prvky. Jeho novinka… (více)

Reklama

Reklama