Režie:
Anthony DiBlasiScénář:
Anthony DiBlasiKamera:
Sam McCurdyHudba:
Theo GreenHrají:
Jackson Rathbone, Laura Donnelly, Shaun Evans, Eva Wyrwal, Elissa Dowling, Paloma Faith, Leon Ockenden, Siobhan Hewlett, Michelle Tate, Ian Pirie (více)Obsahy(1)
Tři vysokoškoláci, kteří natáčejí dokument o podstatě strachu, jsou vtaženi do světa svých vlastních nočních můr, když proti nim jeden z nich obrací jejich vlastní fóbie. Hledá totiž způsob, jak se zbavit své vlastní posedlosti a udělá pro to takřka cokoliv. (chuckyna)
Recenze (60)
Celkem slušný thriller, jehož první dvě třetiny jsou sice těžkopádně vyprávěné a místy zdlouhavé, ale v poslední třetině pak jeho děj graduje krvavými a krutými scénami až do bezútěšného a působivého finále, což hodnotím pozitivně. Tři hvězdy plus. Postava Quaida je temná a zajímavá. A scéna dívky s drátěnkou a savem ve vaně mě empaticky téměř také bolela. Až zase někdy půjdu do knihovny, určitě mrknu na knihy Clivea Barkera. ()
Konečně!! Nečekané se stalo skutkem. After Dark Horrorfest se dokázal odlepit ode dna průměru. Právě díky předloze C. Barkera.(:)) Anthony DiBlasi vsadil na horkého favorita, nebál se riskovat a vyplatilo se. „Dread“ nechybí britský nadhled, ani maximální příděl šťavnatých nechutností, ale o psycho-teror tu jde především (prostě ukázková sado-maso). Obzvlášť Shaun Evans a Jackson Rathbone, jako VŠ-týpci excelují (na hledáček kamery tutově zabere každý). // „Nedus tu Bestii v sobě, ať se projeví.“ ()
AFTER DARK HORRORFEST 4 (Dread, The Final, The Graves, Kill Theory, Lake Mungo, The Reeds, Hidden, ZMD: Zombies of Mass Destruction) Producent posledných filmov na motívoch poviedok Clive Barkera Anthony DiBlasi si po prvýkrát vyskúšal aj réžiu a podľa vlastného scenára natočil Dread. Výsledkom je vcelku zaujímavá psychologická vyvražďovačka s mierne nekonvenčným ukončením. Popravde, bol by som omnoho radšej keby niekedy v budúcnosti natočil čistokrvný slasher, pretože tie gore scénky (na ktorých rozhodne tento film nestavia aj preto, že ich výskyt tu je minimálny) majú poriadne grády a pár krát mnou slušne trhlo len taká spokojnosť. Rozhodne má aj dobrý nos na slušných hercov a výber rockovej hudby som si opravdu pochvaľoval. Béčková verzia Martyrs. ()
Ťažko povedať. Z Barkerových kníh mám prečítanú zhruba polovicu, a Druhé knihy krvi (z ktorých Dread vzišiel) sú od neho tým bezkonkurenčne najslabším. Ignorujúc jednotlivé detaily, ich hlavný problém má spoločného menovateľa, ktorým je dĺžka. Vždy je tam nápad, do určitého momentu je to fajn, následne by ale mali skončiť, miesto čoho pokračujú nasilu vždy ešte nepotrebnou druhou polovicou. Takže tvorcovia adaptácie sa vlastne pokúsili poviedku, ktorej uškodilo prílišné naťahovanie, ešte predĺžiť. Fungovalo by to v áčku, načrtnuté témy majú potenciál na kvalitnú traumu. Bohužiaľ sa ale písali neskoré roky nulté, kedy fičalo explotation, film dostal opäť trápne nahnedlý (resp. nažltlý) look à la séria Saw, a vo výsledku skončil ako béčko, pretože sa miesto psychológie rozhodol sústrediť na nechutnosti a pseudo-depresívne, lacné pokusy o temnotu. ()
Barker se musí chytat za hlavu, jak se dá jeho povídka sprznit. Do školního projektu stylizovaný nízkorozpočtový céčkový jakože horor až pokokot napěchovaný klišé. Tmavá kamera, nulová výprava, nesympatické obsazení a pokulhávající scénář (důležitost studentů, kteří makaj na rádoby temném projektu, mě nutil po celou dobu mlátit pěstí do zdi) jsou výsledky, které jsou jasné po deseti minutách téhle neřešitelné rovnice. ()
Galerie (10)
Zajímavosti (2)
- Clive Barker sa na filme podieľal aj ako producent. (BlackTom)
- Natočené na motívy Barkerovho textu Strach z poviedkového cyklu Knihy krve I. - III. (BlackTom)
Reklama