Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chamtivost je dobrá, chamtivost je zdravá... Hollywoodský režisér Oliver Stone se vrátil ke kultovní postavě charismatického finančníka Gordona Gekka v podání Michaela Douglase z filmu Wall Street po 23 letech a natočil pokračování s příznačným podtitulem Peníze nikdy nespí. Děj se tentokrát odehrává v roce 2008 na pozadí příběhu největší bubliny v dějinách, která vyústila v globální ekonomickou krizi. Bývalý elitní makléř Gordon Gekko představuje padlou legendu a ikonu Wall Street. Ve vězení si odpykal trest za nelegální spekulace a nyní se věnuje ekonomickým přednáškám, které předjímají nástup globální ekonomické krize. Zdá se, že se z něj stal jiný člověk. Aspoň by tomu rád věřil mladý makléř Jake Moore (Shia LaBeouf), který zrovna řeší pracovní problémy po sebevraždě svého mentora a investičního správce Louise Zabela (Frank Langella). Ambiciózní Jake randí s Gordonovou dcerou Winnie (Carey Mulliganová), která před lety přerušila s otcem kontakt a odmítá uvěřit, že by se mohl změnit. Jake a Gordon se vídají za jejími zády, společně řeší svět byznysu a financí, zároveň se snaží pracovat na urovnání křehkých rodinných vztahů. Minulost sice člověk napravit nedokáže, ale může se snažit pomoct. Otázkou zůstává, zda to platí i v případě Gordona Gekka, který v hloubi duše touží po návratu do světa velkých financí. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (688)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Pokračovanie hitu Wall street ma veľmi nelákalo a v poslednej dobe ma neláka nič, v čom má prsty O. Stone. Na staré kolená akoby úplne zblbol a vyšiel z formy. Kde je ten provokatér a svedomie Ameriky?? Ak je dôvod tento film vidieť, tak jednoznačne kvôli skvelému M. Douglasovi. Gordon Gekko je skvelá postava. Bezcharakterný človek, ktorý sa ženie iba za peniazmi. Jeho prednáška k propagácii jeho knihy bola natoľko presvedčivá, že asi každý by mu dal spravovať všetky svoje úspory. Shia LaBeouf mi prvý krát neprekážal, ale viac ma zaujalo jeho zvonenie na mobil. Tiež som mal také...Stone sa vyhral aj s deleným obrazom a inými špecialitkami, ktoré mi s jeho menom akosi nejdú dohromady. Ak mi okrem postavy Gekka ešte niečo urobilo radosť, tak určite obsadenie Eliho Wallacha alias Tuca. 60%. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Ač by se měl Míša už pomalu poohlížet po nějakém zdatném balzamovači, pořád svým charmem utáhne kdejakou sračku. Když mu však jeho filmovou dcerušku hraje mimořádně ohavný čtrnáctiletý kluk a potenciálního zeťáka nepochopitelně protěžovaná Spielbergova transka Šejla LaBlaf, má i on co dělat, aby v tomhle nezůstal až po krk! Pokračování mé milované Stěnové ulice se zvrhlo v blamáž roku! Věděl jsem, že pan Kámen udělal po vynikajícím Jůternu nepochopitelný Jůtern a jde to s ním od pěti k nule, ale na druhou stranu jsem doufal, že o to víc bude lpět na svém nejslavnějším počinu! Ani hovno! Pompézně natočená nuda má s jedničkou společnou snad akorát tu Zeď, o kterou se tříští přiblblý, uspávací scénář spolu s mým přehnaným očekáváním. ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Škoda, že Stone nevydržel v kursu nastaveném první hodinou filmu. Pak bych mu napálil plný hodnocení a s radostí. Bohužel si neodpustil ke zbytku se nehodící cukrkandlovej závěr, kterej notně shazuje předchozí dosti poučnou exkurzi do makléřského světa (nehledě na to, že postava Carey Mulligan mě dost kakala, její myšlení pro mě bylo daleko nesrozumitelnější než finanční operace). stejně tak pasáže s jadernou fůzí v současné době spadají trochu do světa SF. Ale budiž. I tak je Wall Street: Money Never Sleeps parádní režisérský kousek plný výborných a přehledně podaných postřehů do finančního světa a praktik fungování burzovních spekulací. Prolínání křivky hodnot cenných papírů s panoramatem Wall streetu, rozdělování obrazu na několik částí (včetně stylového telefonního hovoru během jízdy autem) a spousta dalších režijních vychytávek dokazují, že Stone ještě neřekl poslední slovo. Samotné postřehy z finančního světa zvláště v první části takřka vyrovnávají nejlepší kousky Birda a Fortuna na toto téma, viz tu a tady, zejména jasný poukaz na to, že dluhy zase přešly prostřednictvím státního příspěvku na poplatníka, zatímco banky se zbaví bezcenných finančních produktů a jedeme dále močálem černým kolem bílých skal. Nedá mi to, abych se v téhle souvislosti nepozastavil nad pár poznámkami komsomolců volného trhu, kteří zjevně neví, která bije, když se řekně hedgeový fond nebo short selling a svou představu o dokonalém systému zvaném kapitalismus odvozují z modelu "zisk proudí z kvalitní výroby levnější než konkurence". Škoda že není rok 1850. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Společně se Snowdenem určitě nejlepší a hlavně nejosobitější režijní počin Olivera Stonea v tomhle století. Ta Director-power z toho vyloženě odkapává a jenom sledovat vzletné kamerové pohyby mezi mrakodrapy Manhattanu je zkrátka zážitek, nemluvě o hereckých výkonech Douglase, Langelly či Joshe Brolina, kteří svým postavám vdechují ještě více než jen život (a abych nekřivdil, tak LaBeouf také vůbec nic nekazí). Měl jsem ale docela problém s tím, kam příběh celou dobu klikatě směřuje a kam (a hlavně jakým stylem) nakonec vyústí. Je celkem jasné, proč se rozhodlo vzkřísit finanční bestii Gordona Gekka zrovna rok po ekonomickém kolapsu, který položil mnoho firem a otřásl se samotnou měnou - Stone mohl zase vesele nastavit zrcadlo celému finančnímu a burzovnímu systému a skrze nevypočitatelného parchanta vystavit komplexní metaforu velké bubliny, která může kdykoli splasknout, ať už hrajete nefér či ještě více nefér. To je ok, i když ty létající bubliny si mohl tak zkušený režisér odpustit. Do toho ale sledujeme na povrchu dost tuctovou rodinnou linii a reminiscenci příběhu původního filmu v nové době (a s jednou poučenou postavou), přičemž Stone právě mnohem méně zajímavé rodinné motivy nakonec strčí do popředí a ve finále dospějeme k zakončení, v němž jeden chamtivec dostane přes prsty, ale ostatní stále žijí vesele v bublině a divák postává trochu v rozpacích opodál. Ta myšlenka je hezká, ale drolí se to mezi prsty a lehce vítězí dojem překombinovanosti - na rozdíl od jedničky, která si hrála jen na to, co hráli dva vychytralí chlapáci mezi sebou. 70% ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Na Wall Street 2 mě těší skutečnost, že to není zbytečné pokračování - vždyť na burze se pořád něco děje:) Tohle je plnohodnotný film doslova nacpaný nápady, vedle kterého působí první díl přímočaře až skromně. Oliver Stone měl k dispozici perfektní scénář, který rozvíjí značné množství motivů, ale nenechává je neuzavřené - taková komplexnost je poměrně výjimečným jevem. Herectví je přesné, režie dostatečně nápaditá, scénář aktuální, není zde dobro a zlo, pouze větší a menší dravci. Plus asi půlminutové cameo Charlie Sheena. Poslední půlhodina ze strhujícího "tempa" poněkud poleví, ale to není výtka. Tipuju, že kvůli své složitosti se Wall Street 2 nezapíše do historie takovým způsobem jako první díl, který byl přecejen ve své době převratnější, ale tento snímek se jedničce v mnoha ohledech vyrovná, v některých ji i překonává. Velmi příjemné překvapení, 90%. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (27)

  • Ve filmu při své přednášce řekne Michael Douglas větu: "Derivates are financial weapons of mass destruction" (Deriváty jsou finanční zbraně hromadného ničení). Ve skutečnosti tuto větu pronesl slavný miliardář Warren Buffett již v roce 2002. Jedná se o jeden z jeho nejznámějších výroků. (Regis)
  • Jake Moore (Shia LaBeouf) nosí hodinky značky IWC Portuguese Perpetual Calendar. (dyfur)
  • Maľba, ktorú na konci filmu Breton James (Josh Brolin) v záchvate zlosti zničí, je dielo z roku 1823 španielskeho umelca Francisca Goyu a nesie názov "Saturn Devouring His Children" (Saturn Požierajúci Svojho Syna). Originál s ďalšími trinástimi "čiernymi maľbami" je vystavený v Múzeu del Prado, v Madride. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Stoneova divočina

Stoneova divočina

07.03.2010

Oliver Stone se rozhodl bavit. Soudě podle trailerů na Wall Street 2: Peníze nikdy nespí, jde mu to docela od ruky. Jeho následujícím filmem bude podle všeho akční thriller Savages. Adaptace románu… (více)

Reklama

Reklama