Režie:
Jacques AudiardKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Tahar Rahim, Niels Arestrup, Farid Elouardi, Reda Kateb, Hichem Yacoubi, Adel Bencherif, Gilles Cohen, Pierre Leccia, Leïla Bekhti, Antoine Basler (více)Obsahy(1)
Malik El Djebena, odsouzený k šesti letům vězení, neumí číst ani psát. Do věznice přichází úplně sám a působí mladším a křehčím dojmem než ostatní trestanci. Je mu 19 let. Šéf korsického gangu, který vládne i vězení, si ho okamžitě vezme na paškál a pověří ho několika „úkoly“, díky kterým se Malik nejen zocelí, ale zároveň si začne získávat šéfovu důvěru. Ale Malik je odvážný a učenlivý, a tak si tajně začne spřádat vlastní plány… (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (287)
Toho nesympatického arabáše si prostě musíte zamilovat snad ještě rychleji, než Patyzóna ve Smrákání. Nebo Patlizóna ve Strádání?? Nebo Patossona ve Smrskání??? ( .. No zkrátka toho "talenta" s obličejovou obrnou, do jehož prokrveného sexuálního jablka by se s chutí zakousla nejedna anémická pubescentka.) A bodejť by ne! Co může být, mimo homoupíra, snadnějšího ke ztotožnění, než negramotný, neúspěšný zloděj, nadějný dealer a začínající vrah v jedné osobě, úspěšně proplouvající romantickými zákoutími francouzského kriminálu, plného miloučkých medvídků, kteří bezesporu překročili povolenou míru pigmentu, náboženské tolerance a asociálního chování... Patrně tady nejde o neúměrně dlouhé náborové video korsické mafie, ale o další touhu poukázat, jak ten zlý, fuj fuj systém, ta hnusná anonymní mašinérie, dokáže ze zlého udělat ještě horší, co už se potom nedá zastavit. Ale dá! Zkuste důslednou pasovou kontrolu a intolerantní imigrační zákon! No zaplať Pánbůh za Čuka Rorýse, který s těmi co proklouznou vždycky zatočí a střeží náš klidný spánek alespoň na hranicích s Mexikem, a když příjde na věc, dokáže jako jediný chlastat v Nonstopu až do zavíračky... :o)). ()
Slušné drama z vězeňského protředí, leč po první půl hodině, kdy jsem měl v hlavě jasných 5*, protože filmy tohoto typu můžu a půl hoďka byla zajimavá a slušná, pak už se mi to ale zas až tolik nelíbilo a upadlo do průměru, sám nevím proč, jestli mi "nevonělo" přílišné vyšetřování, či co, nevím... Na tenhle film jsem se dlouho těšil a dopředu vyhlížel, chyběly mi ale pořád titulky k filmu a tak jsem v podstatě třičtvrtě roku čekal... Nakonec můžu u sebe konstatovat mírné zklamání, ale i tak slušné... V celkovém hodnocení uvažuju o 3-4*, je to mezi, ale dám 4..:-) ()
Asi najlepšia sonda do väzenského prostredia a do jeho temných zákutí. Znepokojujúca, silno realistická, drsná a zároveň veľmi štýlovo spracovaná, aby bol spokojný filmový kritik, i laik. Najväčšie nadšenie som mal však z hereckého podania všetkých zúčastnených, ale Tahar Rahim ich svojim výkonom i tak s prehľadom zatienil. 85%. ()
Filmy z vězeňského prostředí se mi líbí. Malik jde do vězení (nevíme za co, ani se to nedozvíme) a je tam sám, nemá žádné postavení. Jistý šéf korsického gangu ho donutí pro něj pracovat. A tím se rozbíhá celý řetězec událostí. Francouzům se opět podařilo natočit velice dobré kriminální drama. Hlavní hrdina je sympatický, i když si na konci vlastně uvědomíte, že i on je zabiják. Děj filmu bavil, ale ta stopáž je moc, mělo to být o půl hodinky kratší. ()
Prolnutí dvou žánrů - mafiánské ságy a vězeňského dramatu - a oněmi žánry specifikovaných světů dělá z Proroka hodně osobitý film. Jacques Audiard je už nekorunovaným králem novodobé francouzské drsné gangsterky, v níž po několikáté variuje svá oblíbená témata (především specifický svět vězení a motiv vězně...) a kterou ozvláštňuje spojením naturalisticky popisného prostředí s poetickými scénami, jež dávají snímku funkčně umělecký rozměr. Symbolická postava zavražděného spoluvězně, která nevyčítá a nepronásleduje, leč naopak apelativním výkladem snů pozitivně ovlivní životní peripetie hlavního hrdiny, morálně relativizuje vyznění celému snímku, neboť přináší svět, v němž nejen že neexistuje svědomí, zábrany, jasné rozlišení dobra a zla, ale už ani mrtví nechodí ve spaní vyčítat vinu původcům svého utrpení. S kým v takovémhle vidění světa vlastně sympatizovat? Prorok je silný film, přesto jsme v něm občas postrádal výjimečný příval katarze, která by mi v diváckém zážitku přinesla punc mimořádnosti. Návštěva kina nebyla tentokráte událostí, na kterou nebudu moci dlouhou chvíli zapomenout...chyběly tomu mimořádné scény či třeba macho knírek a neodolatelné charisma režisérem Jacquesem Audiardem též dříve obsazeného Vincenta Cassela alias přímé konkurence v podobě Richetova Veřejného nepřítele č.1... ()
Reklama