Režie:
Jeremy RushScénář:
Jeremy RushKamera:
Juan Miguel AzpirozHrají:
Frank Grillo, Caitlin Carmichael, Garret Dillahunt, Wendy Moniz, Shea Whigham, John Cenatiempo, Slaine, Chad KnorrVOD (1)
Obsahy(1)
Řidič (Frank Grillo), který se specializuje na odvážení bankovních lupičů z místa činu, si v průběhu loupeže uvědomí, že jej podrazili a místo tučného balíku peněz ho po téhle práci čeká jen kulka do hlavy. A tak začíná závod s časem, kde v sázce je nejen jeho vlastní život, ale i jeho rodiny. (h0n24)
Videa (2)
Recenze (109)
Po Baby Driver druhý letošní drajverský film. Zápletka s loupeží, úkolujícím hlasem v telefonu a unesenou manželkou vypůjčená z Getaway (2013) s Hawkem, absencí akce, uzavřením se v autě a obtelefonováváním blízkých zase připomínající Locke, plus to s oběma filmy spojuje i to, že se to celé odehrává během jediné noci. Sympatický koncept, kdy se skoro nehneme z auta, fajn atmosféra vyprázdněného nočního města a přesný Grillo. Ale scénář, který postrádá jakékoli překvapení a každá druhá věta se v něm zařve aspoň třikrát, bohužel moc nápaditý ani zábavný není a na pořádnou autohoničku taky zapomeňte. ()
Frank Grillo tady hraje neskutečného kreténa a s tím se divák musí vyrovnat už během prvních deseti minut, buď prostě překousnete to, že scénář je složený jen ze slov motherfucker, fuck, bitch a vět I kill you, you die, you fucker a you mother fucker....fakt, na 82 minut děje sem nikdy neslyšel tak debilní dialogový výměny a Grillova postava je tady nesympatický blbec, co do nebezpečné a vlastně skoro jasně smrtící akce zatáhne vlastní dceru i bejvalou ženu....mno a když tohle hodíte za hlavu, tak to akční béčko docela uteče. Ale hlavní hrdina je fakt neskutečný debil.60%. ()
Skutočne ide o malý film, ale to mu nebráni v tom, aby bol štýlový a strhujúci. V hlavnej úlohe tu je Frank Grilllo a jeho auto. Grillo je božský. Okrem hlavnej úlohy sa ujal aj produkcie a do jednej z menších roličiek obsadil svoju manželku a rozbieha totálnu one man show. Okrem asi jednej minúty sa úplne všetko odohráva vo vozidle a kamera je primontovaná vnútri, na mieste spolujazdca, zvonku na kapote alebo zaberá kolesá. A aj keď hrdina musí vyliezť, kamera zostáva vo vnútri. Človek má z toho pocit, ako keby bol hrdinovi permanentne za chrbtom a celý ten prúser prežíval s ním. Režisér Rush jednoducho spolieha na Grilla a dialógy, inak je však Wheelman minimalistická prehliadka. Pre niekoho možno trošku nuda a ja sám priznávam, že ku koncu už sa to trošku ťahalo, ale pomalé naháňanie s motorkárom a snaha nestratiť nervy, keď ide o život niekomu blízkemu, tu fungujú oveľa lepšie ako cool naháňačky strihané na hudbu v Baby Driverovi. ()
Kola se kroutí dál a Frank Grillo za volantem urputně bojuje s minimalismem, s příběhem prošpikovaným klišé i se závislostí na telefonování. To poslední jmenované ve filmu přerostlo do obludných rozměrů, až je to otravné a ubírá to filmu mnohdy na síle. Bohužel, i když to tak mělo fungovat, ty neustálé telefonáty mně asi po čtvrthodině už nepřišly nějak extra napínavé. Film je v podstatě pojat jako celonoční experiment, kdy je kamera z 95% umístěna v jedoucím autě hlavního hrdiny, snímá ho z různých úhlů a za živého Babiše neopustí interiér vozu, to ani když řidič z auta vystoupí a jde si něco/někam/s někým vyřídit. Výjimkou je jen jedna scéna, kdy se s hrdinou vydá na okamžik do nočních ulic za účelem výměny auta. Charismatický Grillo tak prakticky nesejde z obrazu, v jednom kuse telefonuje, hledá tak strůjce podrazu na jeho osobu, mezitím telefonem kontroluje počestnost své nezletilé dcery, případně se snaží akčně zapůsobit, když je mu v patách jiný účastník silničního provozu a je obdivuhodně dobrý ve svém počínání zapůsobit na diváka prostřednictvím příběhu, jehož dominantou je ohraný podraz, kterých v obdobném ražení existují ve filmovém vesmíru stovky. Spolu s hrdinou, co si vydělává (přinucen okolnostmi i dluhy u špatných lidí) pochybnou prací šoféra u pochybných entit, jejichž pohůnky vozí na místa určení, aby prováděli bankovní loupeže, se následně ve smrtelném nebezpečí ocitá i jeho rodina. Maník je nadto hodný bývalý mukl. Na obojím nevidím nic objevného. Mě osobně bavilo o něco víc technické zpracování filmu. Produkčně film zaštítil nejen Grillo, ale také akční specialista Joe Carnahan, což je na výsledku znát. Dostat totiž debutující Jeremy Rush větší rozpočet i akční prostor, bylo by namístě prohlásit i jeho za zdatného režiséra. Film má tempo, Grillo v podstatě nesundá nohu z plynu, na konci mu dělá spolujezdce jeho sličná dcera. Tehdy film opustí svoji dokonalou sevřenost a stísněnost, což se podepsalo na slabém zakončení filmu. Mírně zmatená a nepřehledná závěrečná třetina filmu vůbec v nic nevygradovala, film pokazila, a absolutně mně nekorespondovala s předchozím vypjatým děním. Nic to nemění na tom, že prskající Frank Grillo se zase jednou zaskvěl, ač hrál v příběhu, který nevejde do dějin jako studnice originality. Následné extrovní zpracování už ovšem má proporce předčit filmy, jejichž (Netflix) platforma je poněkud produkčně omezená. 7/10 ()
Docela příjemná akční jízda, která ukazuje, že Ntflixu jde dost o to, aby svoje diváky bavil, někdy i jednoduššími kousky, které ale mají docela dobrou formu. V tomhle filmu jsme v podstatě pořád v autě nebo jeho blízkém okolí. A díky tomu to má ten správný drive. Dějově to asi nepřekvapí, ale vyloženě nudit to nebude. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (3)
- Frank Grillo a Wendy Moniz tvořili v době natáčení manželský pár i ve skutečnosti. (TheSpearCZ)
- V mnoha záběrech si jde všimnout na čelním skle a kapotě deště, který zůstává na stejném místě, i když jede auto velmi rychle. (TheSpearCZ)
- Auto řízeno v první hodině filmu je BMW 330i, vylepšeno o výkonnostní balíček (ZHP). (TheSpearCZ)
Reklama