Režie:
Mervyn LeRoyKamera:
Sol PolitoHudba:
Bernhard KaunHrají:
Paul Muni, Glenda Farrell, Helen Vinson, Noel Francis, Preston Foster, Allen Jenkins, Berton Churchill, Edward Ellis, Hale Hamilton, Sally Blane (více)Obsahy(1)
Vojnový veterán James Allen odmieta návrat do starej továrne. Je nevinne zatiahnutý do prepadnutia a odvedený do nezvyčajne brutálneho "reťazového väzenia" (Chain Gang). Keď utečie, usadí sa v Chicagu a tam sa stáva úspešným v stavebnom priemysle. Dáva sa dokopy s dievčaťom menom Marie, ktorá ho neskôr vydiera, že prezradí jeho minulosť, ak sa s ňou neožení. No James spoznáva Helen, zamiluje sa do nej a veci sa stávajú ešte horšími... (matriosa)
(více)Videa (1)
Recenze (45)
Uzasny film, jednoznacne ten nejlepsi z vezenskeho prostredi, jaky jsem kdy videl! Galejnik si drzi divakovu pozornost od zacatku do konce, neustale se neco deje a film ma neobycejny spad. Napadite jsou i graficke vsuvky kalendare, mapy behem cestovani nebo nove podpisy pracovnich smluv. Paul Muni me po Scarface herecky opet zaujal a jeho mimika, licici beznadej v zaveru filmu je nezapomenutelna. Skoda, ze film videlo tak malo lidi a nema sanci prorazit do zebricku TOP 300, kde urcite patri. Jsem nadseny! ()
Výborný příběh, skvělá režie, špičkové herecké výkony. Jsem ohromen. [8/10] (Warner Bros.) (Čb. /// Produkce: Hal B. Wallis /// Scénář: Howard J. Green, Brown Holmes, Sheridan Gibney podle pamětí Roberta E. Burnse /// Kamera: Sol Polito /// Hudba: Leo F. Forbstein, Bernhard Kaun /// Nominace na Oscara: Hal B. Wallis (nejlepší film), Paul Muni (herec), Nathan Levinson (zvuk)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()
První půlhodina je svojí třicítkovskou naivitou na ránu, pak se to naštěstí lepší, i když pachuť patosu nemizí. Divím se, že mi to vadí tady, když s takovým Panem Smithem nemám problém - zde je to ale neopodstatněné a nefunkční. Navíc Muni je nesnesitelný. Film důležitý, ale ne moc dobrý. Místy nápaditá režie to bohužel nezachraňuje v plné míře. ()
Další poučná lekce pro ty, kdo považují „klasický Hollywood“ za synonymum pomalých, ukecaných filmů s nadbytkem dějových linií. Dá-li se věřit jeho knize, vydané krátce před filmovou premiérou, prošel si Robert Elliot Burns tímž, čím si ve filmu prochází James Allen. Praděda útěkářských dramat povilo nejsmělejší z velkých hollywoodských studií v krizových 30. letech v rámci vlny sociálně-kritických dramat (Chléb náš vezdejší, Byl jsem lynčován, Bouřlivá dvacátá léta…). LeRoyova úderná – a v zájmu této údernosti některé skutečnosti nutně zplošťující – kritika našla odezvu u diváků a vedla k propuštění několika řetězy spoutaných trestanců, včetně stále sedícího Burnse. Ve filmu nezazní nadbytečná věta, podstatné sděluje výraz Muniho tváře, která od začátku do konce prodělá natolik radikální proměnu, že v závěru už nezbývá, než vyřknout ona dvě proslavená slova. V té chvíli jsem bezezbytku chápal, co všechno je v nich obsaženo. 80% ()
Velmi zajímavý film o tom, jak s vámi státní moc zatočí. A který je bohužel velmi aktuální i dnes, protože pro soudce, úředníky a lecjakou podobnou pakáž prostě slovo odpovědnost neexistuje. Snad kromě vlastního svědomí a to evidetntně většinou žádné nemají. Paul Muni je sympaťák a hraje skvěle. Trochu slabší rozjezd, ale pak se naberou obrátky a už se jede ... ()
Reklama