Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po filmech Sladký život a 8 1/2 se opět sešli režisér Federico Fellini a jeho herec, Marcello Mastroianni. Také ženy z titulu nového společného díla patří k Felliniho oblíbeným motivům: ženy všech podob, povah, tvarů, ženy staré i mladé, sebevědomě agresivní i naivně nevinné, mateřské typy i moderní emancipované... I když Město žen je spíš než o ženách o mužích, lépe řečeno o jednom z nich. Sukničkář Snaporaz koketuje ve vlaku s neznámou kráskou. Při jejím pronásledování se ocitne v hotelu, kde právě probíhá kongres feministek. Snaporaz se stává objektem jejich zájmu a vášní - a najednou toho je moc i na vyhlášeného záletníka. Snaporaz se snaží uprchnout a dostane se do vily doktora Katzoneho, jenž právě oslavuje svou desetitisící milenku - ale ani tady nenajde uprchlík definitivní záchranu.
Mnohem více než dějem však Město žen zaujme způsobem vyprávění. Celý film je obrovským ohňostrojem obrazů a asociací, stejně jako citací z jiných Felliniho snímků. Satira se mísí s fantasknem a Snaporaz alias Fellini alias muž jako takový klopýtá svými bizarními představami a vzpomínkami. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (67)

andrii 

všechny recenze uživatele

Felliniho štětcem, rozpustilá imaginace srdcem. Ozdobný to sen, hýřivá estráda ve městě žen. On a ony, muž a ženy, vhozeny do bizarně (p)oblouzněné arény. Jak ctěná libost ve felliniovských vodách plout, v dámském klubu žhnout. "Nepoznat ženy, byl by hřích. Nepoznat ženy, nebyl bych." Doznání pánů tvorstva leč prosté je: "Velím úprk od fraucimoru, už je den, už je den, bláznivá to cesta v mysli jen?" Muž v "nadšení," z fantazie probuzení. V kupé akt chtěný plane, neubrání se, netroškaří, vábně ševelí, sám sebe vyzývá k neutišení. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Opět nejsem zklamána ... už jsem si prostě zvykla na příšernou italštinu a ještě horší postsynchrony. Co mě však už po několikáté nalepilo na dvě hodiny k televizní obrazovce (a nebylo schopno od ní dostat) byl neotřelý, asociativní, lehce bulvární styl vyprávění a audiovizuální složka. Hlavně ta ruchově-hudební - která mě opět nakopla - napadají mě jen tato slova: industriálně-orgastický beatbox říznutý orchestrálním technem. V roce 1980 - unikát, to jednoznačně. A děj, poselství ... komplikované, jako vždy. Vztahy mezi mužem a ženou, ženou a mužem, o nepochopení-pochopení, o sexu, o drogách o všem a ničem - film plný rozporů... Ale nic jiného jsem vlastně ani nečekala. Tedy to, že bych to pochopila. Marcello hraje o život ... kamenují ho brutální feministky, honí ho nadržené nymfomanky, učastní se road-movie se zhulenými lesbičkami, oslavuje 10000 milenku čurajícího erotomana, v mezičase slintá po mladých a krásných děvách, aby nakonec hledal dokonalou ženu. No nezní to jako skvělá komedie :-))) ()

Reklama

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Místy se mi vybavoval Pasolini, ale většinou z tohoto filmečku byl cítit ten charakteristický Felliniovský duch. Je to takový větší ohňostroj imaginace, pohled do nitra stárnoucího muže a sarkastický výlet světem radikálního feminismu (ale nejen jím)....:-) Fellini zajímavým způsobem navázal na filmy jako 8 1/2 nebo Casanova. Rozhodně stojí za podívání!! Ani minutu jsem se nenudil, naopak jsem se velice dobře bavil...3 a 1/2 * ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

I když by životem jednoho záletníka prošlo mnoho žen, není dobré potkat se s nimi v jednom dni a už vůbec ne najednou! Přesto je pár věcí, na kterých se feministky i zkušený sukničkář celkem v pohodě shodnou, třeba v názoru na manželství ... Fellini je jako vždy mnohomluvný jak slovem, tak i obrazem, zde je výsledek méně chaotický než u 8 1/2 nebo v La Dolce vita. Moc pěkná koncovka! A konečně vím, na co je dobrá ve skleníku matrace, to nám na střední zatajili ... ()

swed 

všechny recenze uživatele

Na začátku musím poznamenat, že nepatřím ke skalním fanouškům Felliniho a jeho filmy v mém osobním žebříčku nenajdete. Jediný film, který se mi výrazněji líbil jsou "Darmošlapové". "Amarcord", "8 a1/2" i "Sladký život" byly pro mě spíše mírným zklamáním. O to větší překvapení mi uchystal snímek, od kterého jsem pomalu nic neočekával. Ano, "Město žen" považuji (po 1. zhlédnutí) za nejlepší Felliniho film. To, o co se Fellini často pokoušel už dříve (vytvoření dokonalého fantazijního světa), se mu zde povedlo opravdu dokonale. Tak ulítlé postavy a prostředí jsem snad viděl pouze u D. Lynche. Navíc Marcello Mastroianni je zde opět v dokonalé formě, na které se věk skoro nepodepsal. Zkrátka řečeno: bláznivě skvostný sen natočený člověkem, který asi také nebyl úplně normální (a to je dobře). 9/10 ()

Galerie (45)

Zajímavosti (4)

  • Nápad natočit Město žen se zrodil během římského setkání Federika Felliniho se švédským kolegou Ingmarem Bergmanem. Z projektu, který měli společně režírovat, sice sešlo, k námětu se ale italský tvůrce po více než deseti letech vrátil. (Letní filmová škola)
  • Několikrát odkládané a přerušované natáčení provázely značné komplikace i tragické události. Předznamenala je náhlá smrt Felliniho nejbližšího souputníka skladatele Nina Roty, jenž zemřel v dubnu roku 1979 pouhé tři týdny před tím, než padla první klapka. (Letní filmová škola)
  • Poslední film italského herce Ettore Manniho, který však již nestačil dokončit. Ettore Manni zemřel tragicky 27. července 1979 ve věku 52 let. Zastřelil se, ovšem dodnes není zcela jasné, zda se tak stalo nešťastnou náhodou při čištění zbraně (byl jejich vášnivým sběratelem) nebo šlo o sebevraždu. (Karlos80)

Reklama

Reklama