Režie:
Jan BalejKamera:
Martin ProcházkaHudba:
Chapelier FouHrají:
Oldřich Kaiser (vypravěč), Anežka Kubátová, Petr Forman, Ivana Chýlková, Barbora Hrzánová, Jan Novotný, Nina Divíšková, Veronika Žilková, Radek Holub (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Hluboko pod mořskou hladinou, doprovázen rybím orchestrem, vypráví hlas moře příběh Mořského krále a jeho dcery Malé. Stejně jako mnozí jiní opustil král se svou stařičkou matkou a třemi dcerami -- Malou, Prostřední a Nejstarší -- vydrancované vody a odešli žít mezi lidi. V potemnělé rybárně uprostřed přístavní čtvrti plné přistěhovalců žijí teď jednotvárný život plný práce a osamění. Jednoho dne vstoupí do jejich rybího obchodu sebevědomý, pohledný, ale poněkud neurvalý mladý muž -- Baron. Malá je mužem i dunivou hudbou, která jej doprovází, naprosto okouzlená. Od této chvíle se život Malé a její rodiny změní. (oficiální text distributora)
(více)Diskuze
rok a žádný dvd?
Vážně jsem na to chtěla jít, ale nehráli to v kinech ve správný čas a teď už to nehrají nikde a na DVD ještě asi taky nic, že?
Po celou dobu moje pocity skákaly z "WOW" na "WTF". To první určitě patří design prostředí. Provedení špinavé čtvrti přístavního města je originální a remeslně hodně na výši. Když jsem se řádně pokochal, začlo se na mne sypat jedno "what the fuck?!" za druhým.
Co se týče světa loutkovejch filmů, provedením je film oproti světové produkci tak dvě dekády pozadu. Srovnání s Mrtvou nevestou či Ukradenými vánocemi naprosto neustojí.
Co však bolí nejvíc. celý koncept převedení Malé mořské víly do modernějšího světa je silně nezvládnutej. A to tak že film nefunguje a ve svym celku nedava smysl v příliš mnoha věcech.
Když si představuju celý proces výroby, mám pocit že to bylo nějak takhle:
Ze źačátku je cítít opájení se pocitem geniálního nápadu na novej loutkovej film. Prostředí super, výtvarno krásné, renuinon klasického stop motion loutkářství ve filmu, postavy se píšou, pardon přepisují skoro samy. Někdy kolem půle fil´mu, když tvůrci vystříleli zásobník okamžitých super nápadů v představovačce, jako by jim začlo docházet, že to celé přestává dávat smysl a celý děj naráží na fatální logické lapsy. Na řadu tedy přišla část přepisování scénáře, kdy autoři postupně rezignují na původní ideu a s narůstajícím zoufalstvím vše podřizují snaze udržet dějovou linku alespoň minimálně v mezích logiky. V poslední třetině hádám přišel styl psaní "žádný sraní". Do záverečný scény se film doplazí se všemi končetinami vykloubenými. Na konci mám pocit, že všem došlo jaký je to průser a důvod dokončení filmu byl hlavne ten, že se nikomu nechtělo splácet do konce života 30 milionu (odhad) zmařený investice.
Co jsem ale nepochopil vůbec, je cíená divácká skupina. Na což mi ani producentka nedokázala uspokojivě odpovědět.
Jde o zpracování pohádky, sice temné s tragickým koncem, ale pořád pohádky. Pohádkový je způsob vyprávění tohoto filmu. A to o dost pohádkovější, než např. loutky Tima Burtona. Ve světle týhle skutečnosti si nedokážu představit rodiče, který by příčetný na tohle vzal své dítě. Sám se považuju za otce dosti volnomyšlenkářského. Můžu být sebevětší pankáč, ovšem i přesto bych své sedmileté dceři nenaservíroval příběh, kde by se měla skrz hlavní, jen o pár let starší hrdinku identifikovat s milostným vztahem s pasákem, drogovým dealerem a majitelem bordelu v jedné osobě. Stejně tak vážně nemám zájem dceři v jejích sedmi letech "špinit" její dětský svět vysvětlováním co je prostituce a jak funguje. A ke kladení otázek s dětskou zvídavostí Malá z rybárny přímo navádí.
Dětský divák tedy cílovka není. Pro všechny starší diváky je naopak design a vůbec celé zpracování přiliš dětské. Nevím zda tvůrci jsou zároveň rodiči, pravděpodobně ne. Jinak by jim muselo být jasné, že dnešní třináctiletí jsou estetickým cítění někdě úplně jinde a primitivní animace (primitivní i na loutkový film obecně) divně vypadajících loutek s vytřeštěnými výrazy je vážně neosloví, natož aby oslnila.
Pravda. Schválně jsem prolistoval několik programů kin, všude je uvedeno: "do 12 let nevhodné".
A kdo vám řekl, že je to (jen) pro děti ? Temné příběhy a surrealismus mají v české loutkářské tvorbě dlouholetou tradici. Dokonce se o ní vyučuje na zahraničních filmových fakultách. Je jedna z mála deviz současné české filmové produkce. Takže, to chce klid a nohy v teple.
na příspěvěk reagoval Artigas
Mluví se ve filmu nebo je "téměř němý"? Rád bych na něj vzal přítelkyni, která nemluví česky.
Neposunula se premiera nebo tak neco ? Protoze v Ostrave to nepromita ani jedno kino.
Příspěvek byl smazán administrátorem.
Uživatel Lazyt smazal svůj příspěvek.
Už se nemůžu dočkat, pohádka o Malé mořské víle převedená do současného divokého Hamburku je hodně originální námět a přípravné nákresy vypadají opravdu osobitě.