Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Samson a Dalila žijí v komunitě původních obyvatel Austrálie v Bohem zapomenutém kraji uprostřed pouště, kde je každý den stejný jako ten předchozí, vše se cyklicky opakuje a zůstává neměnné a nezdá se, že by to někomu vadilo. Samsonovi je patnáct, rád loví, čichá lepidlo a benzin a také miluje hudbu. Dobrosrdečná Dalila žije s babičkou, která jednoho dne zemře. Rodina si myslí, že je to Dalilina vina, a dívku potrestá. Pak Dalila potkává Samsona a rodí se velká láska. City zůstávají nevyřčené, jelikož slova nejsou tím hlavním prostředkem, jímž spolu Aboriginálové komunikují. Samson a Dalila se vydávají do města, ale jelikož nemají žádné peníze, živoří spolu pod mostem. Začínají s drobnými krádežemi a z Dalily se pomalu stává jiný člověk. Mladí lidé zjišťují, že život mimo jejich komunitu může být velice krutý. Ve filmu s úchvatnou kamerou a působivým soundtrackem excelují neherci Rowan McNamara a Marissa Gibsonová. Režisér Warwick Thornton, který sám má aboriginálské kořeny, si za tento nádherný netradiční milostný příběh odnesl z festivalu v Cannes prestižní Zlatou kameru, cenu za nejlepší debut udělovanou napříč všemi sekcemi. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (35)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Tichý příběh dvojice mladých australských domorodců, na které nikomu nezáleží. Proto jejich útěk z vlastní komunity do takzvané civilizace nemůže skončit úspěchem. Výborná kamera i velice přesvědčivý výkon obou představitelů hlavních rolí. Možná vám jejich hrdinové nebudou sympatičtí, ale budete je moci pochopit. ()

thommas 

všechny recenze uživatele

Celovečerní debut Australana Warwicka Thortona je důkazem, že sociální drama z chudých oblastí nemusí být strohé, chladné a nekonečně nudné. Realisticky tragická romance režiséra, který sám sebe označil za beznadějného romantika, se může pochlubit geniální kamerou a především naprosto nepřekonatelnou prací se zvukem a hudbou. Jeden z nejosobitějších filmů roku. "At one of the screenings, an old man – and we’re talking old as in 50, because we don’t live very long anymore – he came up to me with tears in his eyes. He said ‘that’s my story, that’s what happened to me.’ He said ‘I was a sniffer, a petrol sniffer, and I went to town and got in a lot of trouble and then I had to go right out bush to my country to get my soul strong and my head straight.’" ()

Reklama

eLeR 

všechny recenze uživatele

Zo sračiek, do ešte väčších a zase naspäť. Netradičný film o dvoch stratených existenciách, ktorým celý čas držíte päste, nech sa na nich usmeje šťastie. Film o dôsledkoch utláčania pôvodného obyvateľstva, ktoré sa ocitne na hranici chudoby a na okraji spoločnosti, a pritom vo svojom pôvodnom prostredí, by nikdy neboli stratení. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

44. MFF KV .. Scénář: Warwick Thornton .. Kamera perfektní - s tou si Warwick Thornton vyhrál více než s celým příběhem, realistické prostředí, hudba chytlavá (za Desert Mulga Band - Wild Band Song předem díky), ale souznění si postavy zrovna nezaslouží. Mají se špatně, ale dostanou se do ještě horších situací. Lacině, a vlastní vinou. ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Moc se toho nenamluví, ale mně se při tom rojily v hlavě mnohé otázky. Tak třeba jak se to má s módou etnického umění, když obraz stojí desítky tisíc dolarů, je-li namalován v buši, a je bezcenný, je-li toutéž umělkyní vytvořen pod mostem. Generální otázka zní, zdali je vůbec nějak možné odvrátit nebo zmírnit katastrofu, když se střetne moderní civilizace s kulturou doby kamenné. Pokud vím, Austrálie sype do aboriginů fondy a běžní Australané vnímají věc vesměs jako beznadějnou. Tento film jako by to potvrzoval. --- Stojí za povšimnutí, že žádná duševní pustina není tak bezduchá a pustá, aby se v ní úspěšně neujala pop-music. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama