Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Muž jménem Horvath zmizel a jediná stopa vede do restaurace „Löschenkohl“, která je v širém okolí známá grilovanými kuřecími specialitami. Nebyl by to ale Brenner, kdyby jej stroj na mletí kostí ve sklepě restaurace nepřivedl k temným záhadám. Z temných záhad postupně vykrystalizují sexuální avantýry, do nichž díky mladé vnadné servírce málem zabředne i zapšklý Brenner. A skoro ho to stojí život.

Po filmech Přijď, sladká smrti a Silentium prezentuje úspěšné scenáristické trio Hader/ Murnberger/Haas potřetí zfilmované kriminální případy Simona Brennera. Nervydrásající filmová podívaná s dokonale vybroušenou formou. [Der Film 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (33)

Loki81 

všechny recenze uživatele

Po dlouhe dobe jsem shlidl rakousky pocin a byl jsem velice mile prekvapen. Misty nez thriller spise cerna komedie. Role hospodskeho pantaty zvladnuta na vybornou... Polomrtvy letajici rus na voziku visici za achylovky na reznickem haku s dirou uprostred cela po pistoli na vepre... no... kdo neuvidi neuveri :-) ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Stále více ošuntělý detektiv komisař Brenner s věčným pohledem nevinného ňoumy je v podání Josefa Hadera opět neodolatelným, jeho místy až groteskní příhody plné drobných nezdarů tradičně zábavné, pravidelné konfrontace s jeho nadřízeným patří k tomu nejvtipnějšímu z celého filmu. V šíleném kontrastu k tomu se zde odehrává, často i se slušně temnou atmosférou (ať už díky zimě nebo noci), brutální případ série vražd lidí, jejichž pozůstatky končí rozdrcené ve stroji na...... Déle mi ta kombinace moc neseděla, včetně občasných střihů uprostřed humorných scén do scén ve stylu až horrorové krimi, ale když všechno (včetně těch střihů) vyvrcholilo v nejvypjatějším střetu Brennera s jím plně odhaleným vrahem, docela jsem čuměl, kolik drsně černého humoru, podtrženého ještě krátkými hudebními předěly, se v tu chvíli na mě v závratném tempu s největším napětím valilo, až jsem to musel nějakou chvíli rozdýchávat... :o) Kdo viděl jednu dánskou komedii, v jiném komentáři zde zmíněnou a natočenou již 6 let dřív, možná ho Drtič kostí svým námětem nešokuje, zatímco za jiných okolností by svého času mohl. Celkově jsem si ale užil velkou zážitkovou kriminálkou s velmi slušně naplněnými dvěma hodinami stopáže, i se zakomponovanou maškarní zábavou v doprovodu živé taneční hudby. Tuším, že v tomto žánru ze současné produkce nemůžu očekávat něco vyloženě novátorského, tak proč nakonec ne... Těším se na zhlédnutí mnou posledního neviděného dílu brennerovské tetralogie: Silentium. [75%] ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Byl jsem v pokušení narvat tomu pět hvězd za ten decentní, ale skutečně vtipný černý humor a překvapivě úsměvné zakončení. Nemůžu se ale pořád vyrovnat s hrdinovými motivacemi, protože ta bloncka byla fakt hnusná (prej mladá vnadná servírka... chtěl bych vidět holku toho distributora, co měl tu drzost tohle napsat). A kam se vlastně schoval pan Horvath? ;) ()

Roman.Caesar 

všechny recenze uživatele

Je to spíš taková tragikomedie. Pohled na jednu venkovskou rakouskou rodinu, spolupracovníky a další účastníky vtáhlé do jejich problémů a akcí. Herecké výkony jsou místy velmi dobré, film taktéž velmi zábavný, pokud ovšem máte něco pro rakouskou kinematografii a víte něco o tom, jak se v Rakousku žije. 90% ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Fašírka z bratří Coenů na rakouský způsob s fritzlovským trojobálkem. Místy opravdu neodolatelně černá psina o tajemné místnosti pod domem a chlapíkovi, co z nedostatku štěstí a přemíry lásky semele pár ruských pasáků. Do toho se přimotá neodolatelně laxní ex-policajt a spousta dalších bizardit všeho druhu. Poměrně mi vadilo, že zatímco třeba titulková sekvence je exkluzivní, Drtič kostí místy úplně zbytečně sklouzavá do vizuální rutiny. Nahoru ho táhnou jak herecké výkony, tak především onen syndrom "rakouského sklepnictví", čili oné maligní brutality, která bují pod načesaným povrchem normálních občánků. Haneke tento syndrom analyzuje, Murnberger si s ním v duchu postmoderní záliby v pokleslosti pohrává, přesto však v jeho filmu můžeme stopovat i prvky společenské satiry. Bavil jsem se opravdu výborně, byť pocit, že film není ani zdaleka tak radikální a nenormální, jak být měl, ve mně jaksi přetrvává. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (2)

  • Wolfa Haasa, autora novely, podle které byl snímek natočen, můžeme spatřit na fotografii umístěné na zadní straně knihy o změně pohlaví. (Othello)

Reklama

Reklama