Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V zemi krále Dobromila (J. Somr) si přestali vážit poctivé práce, čestnosti a úcty mezi lidmi. Do krajiny se místo toho postupně vkrádá moc pekla, a tak ti, ve kterých zůstal ještě zbytek slušnosti, raději prchají pryč. Trochu popletená bylinkářka Apolena (I. Janžurová) má sen, že krajinu zachrání „spasitel“, který přijede na oslu a vezme si královu dceru Aničku (T. Pauhofová) za ženu. Kdo by však věřil bylinkářce, která svými zázračnými lektvary vždy natropí víc škody než užitku? Když je v kraji nejhůř, král v bezmocnosti upíše svoji duši peklu a vládu převezme jeho podlý ministr (J. Lábus). Tehdy přichází do království nenápadný, veselý snílek Filip (Š. Kubišta). Když ho Apolena uvidí s oslem, je přesvědčena, že to je ten pravý zázračný zachránce. Nikdo netuší, že je to vlastně princ ze sousedního království… (Česká televize)

(více)

Recenze (341)

Honzíno 

všechny recenze uživatele

Moje osobní velké překvapení. Po dlouhé době přišla výtečná česká pohádka ze staré školy s netuctovými herci a kulisami a trefnými hláškami, které nejsou na hranici kekelu. Překvapivě se koná celkem pěkná řádka zapamatovatelných a hlavně často ďábelsky zábavných momentů. Navíc mi hrála prim příjemná hudba a skvělá průvodní píseň (škoda skvělé ZN..). 70%. ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

-"To se nestydíte, okrádat chudáky ?!" -"Nekaž zábavu, usmrkanče !" Jedna z mála možných princezen, akční chytrý princ, vytunelované království. Scénáristicky ojedinělé záblesky invence v koncepci i jednotlivých scénách (story: Miloš Macourek), snaha o vizuální kvalitu v lokacích i výpravě, nepříliš častá kameramanská snaha o obrazovou hloubku. Škoda nesjednocené stylizace a herecky i režijně nevypracovaných výkonů. "-Kolik máme našetřeno ? - Mám nápad na novou hymnu. - Kde jsou zlaťáky ? - Poslední jsem dala cikánce, aby mi věštila." - dialog vládnoucí elity. ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Čert patrně ví PROČ, ale já ne. Co se dá dělat, moje IQ patrně nedosahuje hodnot IQ čertovského. Jinak by mi bylo zcela jasné, proč milá princezna prozřela zrovinka v den králova návratu. Jakoby se nikdy předtím ani na vteřinu nepozastavila nad průměrnou životní úrovní v podhradí ani nad žalostným stavem tatíčkovy pokladnice. Patrně ji daleko víc zajímaly recepty na bramboráky neboli vošouchy - to aby mohla pohledným mládencům radit, co mají z dostupných surovin v královské kuchyni ukuchtit. Co se pak samotné pohádky týká, hraje si na komedii, ale ve skutečnosti se zhlédla v temné stránce ďáblovy duše - a přizpůsobila jí i kulisy a styl svého vyprávění, takže není úplně nejvhodnější pro batolata a dítka školkou povinná. Nicméně - něco za něco: Mohla tím pádem získat interesantní, přiměřeně strašidelný pohádkový nádech. Jenomže NEZÍSKALA ... bohužel. Jednorozměrné postavy jsou vesměs nedůvěryhodné, když si počínají zmateně až dětinsky (v čemž vyniká zejména královský otec s manýry typizovaného královského otčíma), a pohádka se tak stává prazvláštním mixem poněkud nemotorné komedie a infantilního dětského hororu. Bídné 2* ()

castor 

všechny recenze uživatele

Smažený kapr s výborným bramborovým salátem slehl, chlebíčky jsou taky fuč a divák musí zpátky nohama na zem. Už několik dlouhých let tu visí nepříjemné varování pro generace dětí, protože z pořádné české pohádky se stalo velmi nedostatkové zboží. Tahle je nicméně příjemně výpravná, má fajn záporné postavy, krapet originality i uhrančivou Táňu Pauhofovou. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Z porevolučních pohádek určitě nejnádhernější výprava a také mnoho zvučných hereckých jmen. Když jsem pohádku viděl poprvé, musel jsem vypnout televizi, protože jsem mnohdy nevěřil svým očím. Tohle má být pohádka pro děti? To je jako normální, co čerti dělají se svými jazyky? Podruhé jsem byl docela překvapený. Začátek jsem trochu přetrpěl, ale pak se mi film začal i líbit. Není to sice nijak veselá záležitost, ale já tedy spíše fandím vážnějším pohádkám a tahle rozhodně není špatná. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (16)

  • Scéna, kde princ Filip (Štěpán Kubišta) v pekle ukradne oba úpisy (svůj a krále Dobromysla) a Ďábel nakonec v domnění, že Filip ukradl jen svůj úpis, první ukradený úpis spálí (ten, je ale ve skutečnosti králův), je nesmyslná. Protože sám Ďábel zjistil, že Filip ukradl „svůj“ úpis díky tomu, že ví vše. Jak je tedy možné, že díky jeho vševidoucí moci nezjistil i to, že ukradl i úpis zpečetěný krví Dobromysla a onen důležitý úpis zrovna nechává spálit. (holyterry)
  • Do role poutníka na oslu zaskočil v závěrečné scéně přímo režisér Roman Vávra. (109)

Reklama

Reklama