Reklama

Reklama

Sbohem buď, lásko má

Trailer 1

Obsahy(1)

Soukromý detektiv Phil Marlowe je najat neznámým mužem jako svědek při odevzdání výkupného za ukradený šperk. Zdánlivě rutinní případ se však nečekaně zkomplikuje, když se ukáže, že přišel na sjednané místo pozdě. Muž, který tu na něho měl čekat, byl někým zákeřně zabit. Při pátrání po vrahovi Marlowe narazí hned na celé klubko zdánlivě nesouvisejících podezřelých okolností, do cesty se mu připlete pár zlodějů šperků, věštkyně, stejně jako objeví další vraždy a korupci... Jeden z nejlepších detektivních románů klasika americké drsné školy Raymonda Chandlera převedl do filmové podoby režisér Edward Dmytryk. Ten se do diváckého povědomí zapsal především jako vypravěč silných, dramatických příběhů (Vzpoura na lodi Caine, Raintree County, Zlomené kopí, Mladí lvi, Warlock, Pod kopyty stád). Hollywoodský herec Dick Powell byl prvním představitelem Phila Marlowea. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (66)

ladynka 

všechny recenze uživatele

Jde o filmovou adaptaci Chandlerova románu Sbohem, miláčku (Farrewell, My Lovely). Kniha samotná obsahuje několik motivů a zápletek (inspirací byly Chandlerovi jeho rané povídky), které ovšem dohromady v románu působí nesourodě. Ve filmu jsou některá zauzlení osekána (např. poznání Malloye či Amthora) nebo přímo vypuštěna, případně se mění osoba. Děj je tak zhuštěný a je lépe provázán, aniž by ztratil charakteristické chandlerovské znaky, ktéré podtrhuje působivé černobílé ladění se svými stíny, mlhou a geniální halucinační scénou. Jen ten konec.. to opravdu bolelo :-( ()

andrii

všechny recenze uživatele

Černý flór se s tebou shledává, zanedlouho tě halit má...První filmové zaklepání na dveře soukromé kanceláře Phila Marlowea. Není divu, že plný diář nemá. Tenhle Phil se v klidu může hlubokému spánku oddávat. Ten si s Bogartovým nezadá. Neprorazil, porazila ho pouhopouhá tuctová manýra. Dlouhé loučení se proto nekoná. ()

Reklama

Lavran 

všechny recenze uživatele

Dobrá kamera a cca hodina a půl času stopáže, který se mi však roztáhnul do třech ucouraných hodin času subjektivního, div mne neudolal hluboký spánek. Splachovacímu Dicku Powellovi v roli Marlowa navíc do Bogartova charismatu a drsné nonšalance chybí asi tolik, co Woody Allenovi na maskulatuře do Dwaina "The Rock" Johnsona. Inu, rok 1944 přinesl i lepší úrodu - namátkou vzpomenu např. legendární Lauru Otto Premingera či neméně profláknutou a neopakovatelnou Pojistku smrti páně Wildera. 2,5* s ušima odřenýma do chandlerovské krve. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Edward Dmytryk /Caine Mutiny, Young Lions/ natocil len lahko nadpriemerny noir film. Zaciatok je dobry, ale potom nastupi nuda a len priemerne dialogy. Skoda, v strede sa toho deje len minimum, len same dialogy. A je to celkom slusne uvedenie detektiva Fyla Merlova na scenu. Poznam x lepsich noir filmov : 70 % ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Relatívne komplikovaná a taktiež trochu tuctová zápletka asi nebude tým, čím dnes Murder, my sweet zaujme. Noirový vizuál je aj napriek jasne daným pravidlám spôsobu snímania akousi bezodnou studňou vizuálnych nápadov. V Murder sme svedkami zopár krásnych atmosferických záberov zložených z kombinácie svetla, tieňa a tmy a niekedy sa zmení charakter celej scény v jednej scéne iba vypnutím svetla. Tématicky ma film zaujal nie tým, že chladná femme fatale vládne mužom, ale práve vzájomnými genderovými vzťahmi. Muž nevie, ktorej žene veriť, je podozrievavý voči každej rovnako. Tá lepšia z nich podotkne, že preto nenávidí mužov. V hre je aj otázka vzťahu staršieho muža a mladej ženy a tolerancie nevery ako niečoho prirodzeného. K téme sa tak perfektne hodí aj dočasná Marlowova slepota. "Zrak" sa mu však vráti ešte pred odňatím obväzov okolo hlavy cez poškodené oči. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (4)

  • Jean-Pierre Chartier v kritike uverejnej v periodiku La Révue du cinéma uviedol, že dielo je rýdzi thriller, pri ktorého sledovaní sa divák chveje od strachu a má obavy z neznámeho. Oslavuje i spôsob vyprávania príbehu kde sú Marlowove halucinácie a straty vedomia navodené štylistickými prostriedkami pripomínajúcimi cinéma pur skrz dvojexpozície, rozostrené zábery či nezvyklé uhly kamery. (Biopler)

Reklama

Reklama