Kamera:
Anthony PunHudba:
Kwong-Wing ChanHrají:
Sean Lau, Louis Koo, Daniel Wu, Alex Fong, Michael Wong, Ťing-čchu Čang, William Chan, Waise Lee, Grace Huang, Henry Fong, Carol Yeung, Vincent Chik, Man-wai Luk (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Odpočúvací tím z Criminal Intelligence Bureau bol vyslaný. Vedený inšpektorom Leung Chun-Yiom (Lau Ching-wan), posilnený o veterána Yeung Jena (Louis Koo) a začiatočníka Lam Yat-Cheunga (Daniel Wu) sa infiltrujú do Feng Hua International, kde majú za úlohu nainštalovať odpočúvacie zariadenia a začať tak monitorovať firemné telefonáty. Po ich nainštalovaní sa títo traja policajti dozvedia firemné tajomstvá, to však ale ešte nevedia, koľko krvi a nebezpečenstva ich čaká... (DraganOne)
(více)Recenze (24)
Nadupaný thriller takřka bez jediného hluchého místa. Často velmi zkratkovitý scénář nenechá diváka ani na chvíli vydechnout a vyžaduje jeho absolutní pozornost. Méně důležitým scénám a vedlejším liniím je dopřáno naprosté minimum prostoru, takže zbytečně nezdržují a nenarušují spád filmu jak tomu v tomto žánru často bývá. Svůj účel však díky zkušené režii i přes svojí stlačenost bohatě plní. Overheard díky tomu i přes svojí délku zvládá sdělit mnohem více než průměrný dvouhodinový krimi-thriller. Parádní hudba a celkový "look" jsou spolu s přesvědčivými hereckými výkony už jen třešničkami na dortu. ()
Jednoznacne patri do mojej 10ky tohoto zanru. Krute, vypate, dramaticke. Zobrazenie kazdodenneho zivota specialistov na odposluch jednej policajnej zlozky je verny a vyrecny. To ma mimoriadne oslovilo hned v zaciatku. Michael Wong, ktoreho som naposledy videl snad este v Red Force 3 ma tiez potesil, hoci v zapornej role. Ustredny traja kolegovia - priatelia su mi znamy a vedel som ze nesklamu ani tento-krat a toto trio si skutocne sadlo. Soundtrack plny osudovej hudby a citliva kamera umocnuju cely dej. Odporucam. Za povsimnutie stoji tiez kooperacia HongKongu Ciny a Singapuru, vdaka ktorej film vznikol. ()
Drsná kriminálka z prostředí odposlechů a burzovních machinací. Dobře vymyšlený příběh, tradičně vynikající kamera a správně osudový soundtrack jsou pozitiva jimiž se podepisuje Siu Fai Mak. Hong Kong se prozradí drsností, chlapským přátelstvím a nezbytným patosem v závěru. Herecký tým je dobře sestavěný, ač kromě Daniela Wu v něm není žádné vyloženě známé jméno. Škoda, že rozjezd je takový sterilní a film nabírá sílu až tak po 40 minutách. Tu a tam trochu smrdí konstrukt, ale režisérská dvojce jsou tak dobří vypravěči, že jim to nakonec odpustíte. Byli tři a jeden potřeboval zázrak, odposlouchávání mafie jim ho nabídlo, ale mafie není dobročinný spolek a už vůbec ne vůči policistům... 75% ()
Na rozdíl od svého času napjatě očekávaného "Confessions of Pain" s jeho odtažitě vycizelovaným stylem a překombinovaným scénářem je "Overheard" konečně plnohodnotným návratem (větší části) tvůrčího týmu stojícího za zázrakem jménem "Volavka". Forma ani scénář tu neexhibují a naopak nechávají veškerý prostor postavám. V souladu s tím a faktem, že ve filmu nejsou žádné akční a principielně ani dynamické žánrové scény, se role hlavní atrakce přenáší na skvostné herecké obsazení v čele s jedněmi z nejlepších herců působících v současném Hongkongu - Lau Ching Wan, Louis Koo, Daniel Wu a Alex Fong, kterým v menších partech sekundují Waise Lee, Michael Wong. Pozvolné vyprávění pečlivě buduje napětí překvapivě klasickými a nekřiklavými prostředky – důsledné předestření výchozí situace a její decentní stupňování, přičemž v obou fázích se staví na pečlivém rozzáběrování, které přehledně ukáže všechny prvky scény. Overheard překvapí svým stylem, který na jedné straně vychází z postupů současné hongkongské kinematografie orientované na zahraniční trh (hyperrealismus, opuštění osobitého spektakulárního stylu 80. a 90. let), ale současně se vyhýbá povrchní plochosti. Jestliže o jiných high concept filmech z Hongkongu posledních let (včetně zmíněného "Confessions of Pain") lze říci, že jsou jen nablýskané exotická cingrlátka určená k okouzlení zahraničních diváků, "Overheard" ukazuje, že v Hongkongu může vzniknout film globálního (chcete li hollywoodského, ve smyslu univerzální přístupnosti) ražení. ()
Vzhladom na to, ze koprodukcne sa z velkej casti na filme podielala aj mainlad China, tak ide v istom smere o "odvazny" kusok. Konkretne v tom, ako film pracuje s obmedzeniami SARFT-u (State Administration of Radio, Film and Television). Uvedene nariadenie zo strany cinskej vlady smerom k zobrazovaniu etickych kodexov totiz v zaujme "vychovneho apelu" dava tvorcom povinnost, aby zlo vo filme bolo po zasluhe vzdy potrestane a moralne labilni ludia, ktori pochybili, dosli k potrestaniu. Z tohto hladiska je viacmenej jasne, kde sa film v zavere dopracuje, ovsem zaujimavym ho robi cesta k nemu. Odlahcena naracia v prospech zvyraznovania naladovosti urcitych momentov (krasna sekvencia zobrazenia dennodennej rutiny clenov CCB - policajny oddiel zaoberajuci sa financnou kriminalitou) podtrhuje emotivne zainteresovanie a vobec nevadi, ze sa to castokrat deje zaroven aj na ukor akcie, pretoze efekt napatia sa dostavuje takmer vzdy spolahlivo. Staci obcas spomalene zberovanie a napate pohlady. A hoc samotny zaver je zbytocne doslovny, v kontexte spominanych SART opatreni bol povinnou zlozkou, ktoru treba brat ako nutne zlo. ()
Galerie (6)
Photo © Distribution Workshop
Reklama