Režie:
John M. StahlScénář:
Jo SwerlingKamera:
Leon ShamroyHudba:
Alfred NewmanHrají:
Gene Tierney, Cornel Wilde, Jeanne Crain, Vincent Price, Ray Collins, Gene Lockhart, Darryl Hickman, Reed Hadley, Chill Wills, Mae Marsh, Grant Mitchell (více)Obsahy(1)
Půvabná Ellen Berentová a úspěšný spisovatel Richard Harland se náhodou potkají při cestě vlakem, kde si Ellen právě čte jeho novou knihu. Jejich vzájemné sympatie přerostou v milostný románek, k překvapení všech se brzy také vezmou. Po svatbě se Richard snaží pečlivě rozdělovat svůj čas mezi psaní románů, manželku a postiženého bratra, ale Ellen je čím dál víc zatrpklejší. Nejspíše proto, že poprvé v životě ucítila obrovskou vnitřní potřebu vlastnit milovaného člověka. Všichni lidé kolem Richarda se tak najednou stávají jejími úhlavními nepřáteli, protože ji okrádají o manželův čas... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (75)
Smrtelný hřích, patřící do žánru filmu-noir, byl pro mě velkou neznámou. Tudíž jsem neočekával příliš velkou podívanou a to se i přes můj oblíbený žánr potvrdilo. Film nepůsobí nijak tajemně ani atmosféra není příliš extra a to velmi zamrzí. Postavy se chvílemi chovají jako hloupé panenky a to sráží celkový dojem černobílého snímku. Příběh je poměrně přímočarý a průhledný a tak se nekoná žádné překvapení. ()
Žiarlivosť je najhorší smrteľný hriech... Film-Noir s brilantne vymysleným scenárom a veľmi sympatickými hercami. Najviac ma však oslovilo, ako príbeh ústrednej dvojice Ellen a Richarda postupne naberal na intenzite a zaujímavosti, od pomalšieho a romantického zaláskovania až po thrillerovo napínavý koniec. Navyše ako sa menili tieto žánre, tak sa menila aj atmosféra, ktorá smerom ku koncu pekne gradovala a temnela, čo samozrejme súviselo najmä s postupnou charakterovou zmenou hlavnej hrdinky. Jediné čoho ľutujem je, že to nebolo čiernobiele, celková sivosť a vizuálna pochmúrnosť by sa do atmosféry snímku veľmi hodila. Určite viac ako takáto pastelková vizáž. Ale aj tak to vidím na silný nadpriemer, vrelo odporúčam. 85/100 ()
Nesmírně intenzivní záležitost, hlavně díky brilantně vystavenému příběhu (který dávkoval informace i emoce s přesností lékárnických vah), skvělým hercům (do Gene Tierey jsem se nejdřív zamiloval, abych ji brzy začal nenávidět) a neskutečným technicolorovým barvám. Každopádně bacha na ženský, kterým připomínáte jejich otce! ()
Feministická verze Dreiserovy Americké tragédie? Hell yeah! Vždycky mě baví filmy, a pokaždé to u nich píšu, které klamou tělem a svoji tematickou podstatu odhalí divákovi až třeba v polovině děje. Ta kombinace Technicoloru a melodramatického milostného vzplanutí tak nejprve připomíná nejlepší kousky Douglase Sirka. A právě ta postupná transformace z melodramatického Sirka do psychoticky archetypálního Dreisera mi činila až překvapivé divácké potěšení. Gene Tierney je ve své roli skvělá a její pomalá cesta do záhuby dodává filmu neustálou dynamiku až do samého konce. 8/10 ()
Vizualní i narativní slast. Výrazné (až umělé) barvy technicoloru jsou pastvou pro oči. Celé té rozkoši ovšem vévodí božská Gene Tirneyová, jež svou divácky nevděčnou roli zahrála víc než mrazivě přesvědčivě (její fatální posedlost mi natolik učarovala, že putuje mezi mých Top 5 hereček). Nebyla jediná scéna, při které bych postrádala onen prapodivný, mou duši svírající pocit. Dokonalá gradace - scéna s loďkou, na schodech (nikdy nezapomenu ten Ellenin pohled!) a konečně finální, doslova brutální sekvence v soudní síni, u které jsem se málem rozbrečela. Co naplat, Leave Her to Heaven řadím mezi svých Top 10. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (6)
- Do úloh Ellen (Gene Tierney) a Ruth (Jeanne Crain) sa spočiatku uvažovalo s Tallulah Bankhead a Idou Lupino. (Michal74)
- Do úlohy Ruth (Jeanne Crain) bola zvažovaná Faye Marlowe. (Michal74)
- Roli Ellen měla původně hrát Rita Hayworth, ale odmítla. (ČSFD)
Reklama