Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Půvabná Ellen Berentová a úspěšný spisovatel Richard Harland se náhodou potkají při cestě vlakem, kde si Ellen právě čte jeho novou knihu. Jejich vzájemné sympatie přerostou v milostný románek, k překvapení všech se brzy také vezmou. Po svatbě se Richard snaží pečlivě rozdělovat svůj čas mezi psaní románů, manželku a postiženého bratra, ale Ellen je čím dál víc zatrpklejší. Nejspíše proto, že poprvé v životě ucítila obrovskou vnitřní potřebu vlastnit milovaného člověka. Všichni lidé kolem Richarda se tak najednou stávají jejími úhlavními nepřáteli, protože ji okrádají o manželův čas... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser John M. Stahl /Stary Heidelberk, Foxes of Harrow 1947/ natocil film noir, ale nie tentokrat detektivku, ako je tomu v noire dobrym zvykom, ale vlastne spolocensku konzervacku o mylostnom vztahu jeho k nej a jej k nemu. Dej plynie pomaly, a ked myslim pomaly, tak hodne pomaly, ale tempo rozhodne nie je ospale. Vyborne je zobrazene premena idylickej selanky na nocnu moru s pomaly az hororovou atmosferou. Herci ako Gene Tierney /ve Viru 1949, Laura 1944/ slapu vyborne, a hlavne tato herecka bola vskutku skvela, dalej dobre hrali aj Cornell Wilde /Vysoko V Horach 1941, The Naked Prey 1966/, Jeanne Crain /Muz bez hvezdy 1955/ a videl som tuna aj hororovu legendu Vincenta Price -a /Pit and the Pendulum 1961, Maska Rude Smrti 1964 a Dum Voskovych figurin 1953/. Vacsina noir filmov je cierno -bielych, ale tento je farebny, naposledy sa mi to stalo u noiru Niagara Falls myslim. 82 % ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Smrteľný hriech je pre mňa stelesnením Hollywoodu. Všetko je v ňom nakašírované, čistučké, sterilné, postavy bezchybne odrecitovávajú svoje texty, divák má jasno v tom, kto je dobrý a kto zlý, sú tam chvíle napätia ako to skončí a ono to samozrejme skončí dobre. Veď ako inak. Nemal som negatívne pocity voči filmu počas jeho sledovania. Dokonca si dokážem predstaviť jeho úspech pri premietaní generácii mojich rodičov. Za mňa môže iba konštatovať - videl som ho bez toho, aby vo mne zanechal akúkoľvek stopu. Ale na druhej strane neľutujem dvoch hodín času, pretože je treba vidieť aj takéto filmy. Minimálne preto, aby som primerane ocenil majstrovstvo tvorcov iných filmov, ktoré vznikli v rovnakej dobe. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Milujem Noir filmy a tento je výnimočný. Nízke hodnotenie však kvôli hluchým miestam. Krásna, ale chladnokrvná vrahyňa v podaní hviezdnej Gene Tierney Z hľadiska estetiky obrazu je tento farebný film-noir úplne výnimočnou záležitosťou. Farebné filmy noir štyridsiatych a prvej polovice rokov päťdesiatych využívali rovnako ako tie čiernobiele obvyklé charakteristické prvky pre tento subžáner - tému zločinu, zneisteného hrdinu, či sexi deštruktívnu femme fatale. Nie prekvapivo ich však nevzniklo veľa. Kriminálna melodráma o krásnej žene, ktorá sa nechce s nikým deliť o svojho manžela, medzi nimi dominuje ako divácky veľmi úspešné. A to napriek tomu, že noirové filmy - hoci najviac rezonovali duchom doby - nepatrili medzi tak populárne žánre ako muzikál či romanca. ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Gene Tierneyová se už Premingerovou Laurou zařadila po bok nejpozoruhodnějších femme fatale - Lauren Bacall a Rity Hayworth - a Smrtelným hříchem svoji pozici jen posiluje. Stahlova psycho(pato)logická studie je z žánrového hlediska zajímavým filmem. Je to jeden z mála barevných pokusů o film-noir a tomuto zařazení odpovídá spíš vnitřně, než vnějšně. Nedočkáme se hry světel a stínů, všudypřítomné umělé mlhy, nezvyklých úhlů kamery ani extrémního počasí. Chybí i nadsazená rétorika hlavních hrdinů. Co ale zůstává je osudová přitažlivost mezi ústředním párem, femme fatale, která je ochotná pro svůj cíl obětovat kohokoli (všimli jste si někdy mimochodem, jak za ženskými hrdinkami filmů noir někdo neustále zvedá praporek s nápisem "Freud"?), a také fakt, že je celý příběh vyprávěn retrospektivně. I když v tomto ohledu bych řekl, že by lepší (a poněkud logičtější) variantou bylo, kdyby byl závěrečný soud rámcem vyprávění, spíše než tlachání dvou nedůležitých vedlejších postav na verandě chaty. Film by si to mohl dovolit, protože hraje stejně celou dobu s otevřenými kartami. A to je ostatně pro noir také netypické - většina zápletek žánru se točí okolo detektivního pátrání, jehož esencí je závěrečné překvapivé odhalení. Ať se Leave her to Heaven od konvencí odklání v tom či onom ohledu, v každém případě jde o parádní film. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Tedy takto přepjatě romantická atmosféra (včetně úderů tympánů) by sedla spíše do zlaté éry literárního směru ve 30. letech 19. století než o sto let později, ale funguje i tak skvěle, obohocena o freudiánské a jungovské aspekty. Jen ten malý srub byl malý pro lidi z neskromného světa, ostatně jako celý snímek. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (6)

  • Originální název filmu "Leave Her to Heaven" pochází ze hry Williama Shakespearea Hamlet. (ČSFD)
  • Při natáčení scény v jezeře byla voda tak studená, že kvůli tomu dostal herec Darryl Hickman zápal plic. (ČSFD)

Související novinky

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

12.08.2022

Noir Film Festival letos slaví 10. narozeniny. Unikátní žánrová akce, která se v roce 2013 poprvé konala na hradě Kokořín a rok poté se přestěhovala na hrad Křivoklát, se již podruhé v řadě bude… (více)

Reklama

Reklama