Režie:
Alain CorneauScénář:
Alain CorneauKamera:
Yves AngeloHrají:
Ludivine Sagnier, Kristin Scott Thomas, Patrick Mille, Guillaume Marquet, Olivier Rabourdin, Gérald Laroche, Julien Rochefort, Stéphane Roquet (více)Obsahy(3)
Christine je prototyp veleúspěšné ženy. Je v čele francouzské pobočky velké nadnárodní firmy, je bohatá, krásná, žije v luxusu a není nic, co by si nemohla dopřát. Zároveň je však chladná, tvrdá a nenápadně s lidmi manipuluje. Mladičká Isabelle v ní spatřuje svůj vzor a zprvu Christine ve všem věří. Když si však přivlastní její nápad a pošle jí na služební cestu se svým milencem Philippem, Isabelle pozná, že má před sebou člověka bez skrupulí, který si s ní pohrává, a který ji nikdy nenechá vedle sebe vyniknout.Když Isabelle stráví s Philippem noc Christine zaútočí a poníží ji před všemi spolupracovníky. Začíná boj nejen o místo na slunci, ale i o život. Známý francouzský režisér Alain Corneau, jeho tvorbu si v České televizi připomene filmy Volba zbraní a Policejní kolt vzor 357, obsadil do jedné z hlavních rolí světovou hvězdu Kristin Scott Thomasovou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (36)
Totální bezbřehá non-atmosférická nuda bez hudby a napětí, zato s televizním lookem. Osvětlovač se asi na natáčení taky nedostavil, protože tak vybledle světlý filtry nemohli tvůrci myslet vážně. Ani moje favoritka Ludivine Sagnier to nemohla zachránit. Pevně doufám, že Brian De Palma se chytne za svoje starý povislý koule a předvede nám svou oldschool steady cam perverse verzi plnou dlouhých záběrů bez střihu jako za starých dobrých časů. ()
Dva pokusy a dvě zklamání. De Palma z předlohy natočil sterilní thriller. Corneau ho trumfnul a obešel nejen bez atmosféry, ale i bez napětí a bez emocí. Galský snímek za svým mladším sourozencem zaostává praktiky ve všem. Herci jsou nedomrlí a úplně bezvýrazní, zamýšleně vyhrocené scény působí veskrze banálně. V kritice by se dalo libovolně pokračovat. Alespoň konec tentokrát dává smysl a není tak šíleně překombinovaný. Crime d'amour je jedna z mála výjimek, kdy je americký remake lepší než francouzský originál. ()
dost zklamání, předevěím proto, že jednání a přerod Isabelle byl velmi nevěrohodný, já jsem jí to tedy absolutně nevěřil, lidi se zpravidla nemění mávnutím kouzelného proutku. A tahle postava se dokázala proměnit ve svůj pravý opak. Kromě toho, celá konstrukce a vývoj kolem vraždy se taky nezdála moc pravděpodobná, samotný závěr pak byl sice překvapivý, to ano, ale založený na absurdnosti. Jinak tenhle námět jsem už viděl v jiném zpracování, což také celkovému dojmu moc neposloužilo, když jsem věděl, jak to bude dál a jak to skončí. Pozoruhodné a přehnané také bylo, že všechny mužské postavy ve filmu zde plní pouze roli užitečných idiotů. Když bych to celé shrnul, působilo to na mě dojmem špatně vystavěné a překombinované TV detektivky ()
Tedy takovou "kriminální" nudu jsem už hodně dlouho neviděla.... tak jsem se zase dala obalamutit CT1 a zemí původu, do konce jsem vydržela už jen s největším sebezapřením. Nemůžu pět ódy ani na herecké umění K.S.Thomas, neb se tady patrně dost šetřila. Ploché charaktery, dvě chladné mrchy, jedna později o trochu víc ledovější.... a já zase zcela chladná nad výsledkem "vyšetřování" a závěrečným rozuzlením. ()
Jedině ženská ví, co dovede ženská.... pánové pozor..... Nebylo to o tom, že by se Isabell přeměnila mávnutím proutku, ona taková byla už od začátku - žádný přerod. Jen si nechávala svou slupku všednosti. Byla však raněná lidmi, ke kterým měla důvěru. Vždy tvrdila, že 'hrají jako tým'. Když však přišla na to, že je to jinak, zkrátka se přizpůsobila a hrála dle svého. Skvělý film ()
Galerie (11)
Zajímavosti (1)
- Jedná se o poslední film režiséra Alaina Corneaua, jenž zemřel dva týdny po jeho uvedení. (fleurette)
Reklama