Obsahy(1)
Po odchodu Piny (Penélope Cruz) stárnoucí Chon (Carmen Machi) nahlas fantazíruje. Její povídání je plné sexu, skrytých přání a perverzních kanibalistických představ. Problémy s muži jí pronásledují už od dětských let a poslední dobou ji i stále častěji okrádají o kvalitní spánek. Při svém monologu se vydatně posiluje šňupáním koksu. Maribel (Marta Aledo) po celou tu dobu spí s hlavou položenou na stole. Po probuzení přiznává, že se jí zrovna zdál sen, ve kterém snědla celého muže.
Pedro Almodóvar tento krátkometrážní snímek natočil jako nezveřejněnou scénu svého filmu ve filmu, Dívek s kufry, útržkovitě vyprávěného v ROZERVANÝCH OBJETÍCH.
(dopitak)
Recenze (15)
Ani náhodou, nic zajímavého, jen takový štěk, u kterého ani nejde stíhat číst anglické titulky. Penelope je v záběru asi 2,5 vteřiny na samém začátku. Že by to bylo tím koksem? :-) ()
Ježiš to je dokonalý! Oplácaná čtyřicítka vykládá svoje svérázné storky a prokládá to průběžně dortíčkem a koksem - kdo neviděl, nedovede si představit, jak je to vtipné a odzbrojující :-) Perfektně vypointováno! Pro znalce Rozervaných objetí povinnost. ()
Presne takto to vidím s Almodóvarovými komédiami. Pokiaľ to má osem minút, ako doplnok vážneho filmu, kludne aj za 4*. ()
Počkám si na Rozervaná objetí, do té doby váhavé tři - za tři prsty v otvorech. ()
Divadelní etuda ve filmových kulisách. Sílu šokující výpovědi neutralizuje scéna i okolnosti, šňupání koksu, nevnímající adresát… Tak tento privátní kabaret nedostačuje explozím tmy Sarah Kane nebo Elfriedy Jelinek. Přesto ale nelze nedocenit přirozenou eruptivnost hereččina projevu! ()
Další scéna z Dívek a kufrů..Pedro tohle natočil pod jménem Mateo Blanco, scénář mu napsal Harry Caine :o) Kdo zná Rozervaná objetí, chápe. Hrají: Marta Aledo, Carmen Machi a Penélope Cruz ()
Jako dezert k hlavnimu chodu " Rozervana objeti " chutna skvele. ()
Krátké dílko "Muže pojídající radní" je filmařskou recesí. Nemá význam, zabývat se zde jménem Penélope Cruz, neboť jde o jeviště pouze pro jednoho herce. Tím je Carmen Machi v nezastavitelném procesu objevení nejintimnější zpovědi nevědomí lidské sexuality a potřeb vlastního naplnění. Ten neutuchající gejzír bezprostředních pocitů pulsuje kokainovým rytmem a jásá škádlivou hravostí, na druhou stranu jde zde jen o vynechanou scénu z Almodóvarova filmu Rozervaná objetí a sama sekvence je recesistickou variací Žen na pokraji nervového zhroucení. "Muže pojídající radní" je tím příjemnějším vedlejším zpestřením Španělovy filmové tvorby. ()
Moučník, kokain, gazpacho. ()
Kdo zná Rozervaná objetí, tak pochopí :-) ()
Celkem vtipná scénečka bez pointy. Vystřižená scéna z filmu ve filmu Rozervaná objetí. Nicméně film "Dívka s kufrem" mi přišel místy jako remake některých scén z "Žen na pokraji nervového zhroucení". ()
Bez shlédnutí Rozervaných obětí nelze toto dílko, které je jen částí "skládanky", objektivně hodnotit. Kdyby někomu nedošlo proč Maribel spí, tak proto, že vypila gazpacho se sedativy, které Pina umíchala pro případ návštěvy svého bývalého. ()
Představte si postarší ženu, která vypráví o svých sexuálních a kanibalských fantaziích své družce spící leže na stole, zatímco u toho pojídá dort a šňupe kokain. Přiznám se, že už je to nějaký pátek, co jsem naposledy Los abrazos rotos viděl, tudíž si tuto vystřiženou scénu s ničím nespojím, tudíž se nabízí (a je vhodnější) interpretovat snímek jako samostatně stojící. Těch 8 minut filmu samozřejmě nemá děj, jde jen o žvanění a nějakou případnou pointu, která se objevuje pouze v podobě snu spící ženy. Věřím, že je na divákovi, aby sám uznal, zda se mu ono kecání staré Conchity líbí, nebo ne. Mně se líbí. Vynecháme-li totiž často dvojsmyslné kanibalské narážky v druhé půlce, zůstane nám výpověď frustrované ženy, které již dává smysl pouze sex. Obecně tak dostáváme lehkou esej o sexualitě a sexuální volnosti, což je fajn. Pedro Almodóvar, jak je jeho dobrým zvykem, staví vášeň na piedestal. Nechci tvrdit, že si stojím za vším, co je ve snímku zmíněno (ostatně nemohu stopro tvrdit, že jsem ve španělském snímečku s portugalskými titulky pochytil vše správně), ale nemyslím si, že jde o upřímný manifest samotného tvůrce. Jde prostě jen o režisérskou hříčku, snímeček, v němž muselo být pro Carmen Machi hrozně zábavné (a hravé) hrát a scénku, která je stoprocentně v souladu s režisérovou tvorbou. Jo a tak na sekundu je na začátku Penélope Cruz, což ohřeje srdíčko již v úvodu. ()
Tak kanibalismus jsem u Pedra ještě neviděl. Sice jen v metaforách ,ale přesto si jej ukládám do imaginární sbírky úchyláren ()
Spin-off k Rozervaným objetím, který (ne)urazí. Záleží na vkusu. ()
Reklama