Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Animovaný
  • Komedie
  • Akční
  • Dobrodružný

Poslední recenze (842)

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) odpad!

Až budu velký, chci být Djimon Hounsou! Ne vážně, na cokoliv se dívám, tak tam ten týpek je, ideálně v nějakém luxusním kostýmu. Jsou to sice většinou sračky, Eragon, Rychle a Zběsile, Artuš, Sedmý syn, Marvel, King's Men nebo Shazam, ale to prostě nic nemění na tom, že ten týpek i přes veškerou svoji průměrnost z nějakého důvodu dostal tolik naprosto luxusních rolí. Rebel Moon mi tak zcela subjektivně přijde jako návaznost na jeho linii všemožných braků plných efektů a výrazného vizuálu, nutno však ale říct, že raději bych se podíval na libovolný z výše zmíněných filmů, než abych znovu opakoval tuto verzi tohoto nepochopitelného Snyderova škváru. Tento film je krásnou reprezentací dichotomie mezi napsaným scénářem a konečným filmem, protože jakkoliv se Snyderovi mohlo zdát, že to na papíře vypadá cool, tak ve filmovém zpracování je to přes všechny efekty a herce nezáživná břečka, která si hraje na své kvalitnější blockbusterové bratříčky, ale která zároveň nevyvolává žádné emoce. Přehlédněme zmatený vizuál, z nějž by jistě tvůrci kostýmů v Robinu Hoodovi (nechť se škvaří v pekle) ustříkávali, tak film i přes znatelnou inspiraci ve Star Wars, Sedmi samurajích, Sedmi statečných a jiných, historických, sci-fi nebo fantasy si dle mého chce brát z nekorunovaného krále epického fantasy filmu - zcela překvapivě z Pána Prstenů. Tohle tvrdím jednak proto, že jsem v životě nic jiného neviděl, jednak proto, že různými technikami se Snyder pokouší navodit obdobnou atmosféru osudového a napínavého válečného střetu: bitva ušlechtilých venkovanů proti nenávistné čistě zlé přesile, idealizace venkova a agrikultury, zapojení (rádoby) líbivých písní (Djimon Hounsou si mohl zazpívat, vole) na navození atmosféry, řeči o tom, že se blíží konec a samozřejmě epická deus ex machina na konci bitvy. Oproti zmíněnému králi epického filmu a vlastně velké části zdrojů inspirace pro Rebelské měsíc však výše zmíněné scény nevyvolávají žádné emoce, i přes kvalitní herce, hudbu a vizuál nedovedou svůj text prodat. Vrcholem je pak zmíněná deus ex machina, která je v duchu ostatních současných záchran na poslední chvíli naprosto bez vybudování a objeví se na poslední chvíli. V Pánu prstenů jsou scény jako příjezd Rohirů do Helmova žlebu nebo k Minas Tirith budovány celým snímkem, často je v emocionálních scénách zdůrazňována nutnost pomoci, beznaděj obránců a neřešitelnost situace. V moderních bitvách přichází pomoc na konci pravidelně, nikdy však ne s takovým budováním jako v případě výše zmíněného snímku. Příkladem budiž Bitva bastardů z toho seriálu, jehož jméno se nesmí vyslovit, kde nějaké vojsko dorazí prostě jen tak, prostě se jen tak objeví (jistě, bylo tam budování tím dopisem v předchozí epizodě, ale já mluvím o budování z hlediska scén, v nichž záchranu očekáváme). Stejný případ je i Rebel Moon, kde je ona záchranná flotila jedno velké WTF. Mimochodem, poslední výborně vybudovaný deus ex machina pochází překvapivě z těch Marvelů, kde v Endgame nezdolnému, ale de facto prohrávajícímu bojovníkovi s víkem od popelnice a latexovým oblečením přijde na pomoc kavalkáda jiných obskurních postaviček - i přes tohle všechno ona atmosféra funguje a divák cítí zadostiučinění. Navzdory oprávněně kritickému hodnocení však s nadšením očekávám onu adult slibovanou version Rebel Moon a to minimálně ze dvou důvodů - jedním z nich je Sofia Boutella a druhý Ed Skrein (v rámci zcela nevhodné objektivizace zmiňuji herce viditelně obou pohlaví, nutno však říct, že mě přitahují oba - jedna kvůli Climaxu, druhý kvůli Deadpoolovi), protože jakkoliv bude i tato verze zcela zřejmě sračka, tak to alespoň bude mít jisté přidané hodnoty. Což v konečném důsledku tomuto snímku ubírá, protože nám již podruhé nabídl Snyder nekompletní příběh a další verzí nás jen připraví o více času. A vzhledem k tomu, jak špatně je film napsaný navzdory tomu, kolik peněz do něj muselo zřejmě jít, tak nás drahý Zack Snyder neokrádá jen o čas, ale i o potencionálních x možných kvalitních filmů, které by mohly být natočeny namísto tohoto. Což si v konečném důsledku zaslouží méně než odpad.

plakát

Květ mého tajemství (1995) 

Musím se přiznat, že v tomto případě svého oblíbeného režiséra asi ocenit nedokážu. Přitom jde o jeho typický film, citlivý, ženský, barevný, tlachavý, postavený na postavách, nikoliv na čemkoliv, co se děje. Ale možná to mě právě dohnalo. Že jakmile mě postava příběhu v Almodóvarově filmu nezaujme, nedovedu ji řádně ocenit. Skutečně mě navnadil hlavně prolog, rozhovor ženy s doktory o synu s mozkovou mrtvicí, jehož orgány by mohly pomoci jiným pacientům. Zatímco to píšu, možná pozoruji, co pro mě Pedro udělal špatně. Navnadil mne typickou svoji paradoxní tematikou a následně jí nahradil spisovatelkou, jíž nejdou vyzout boty. Ne že by nebyla nosné téma, spisovatelský pseudonym, vztah s kamarádem a návrat do rodné vsi, to vše bylo kouzelné. Jotu Soy de la rica Ribera si připisuji na seznam folklorních skladbiček z Kastilie. Ale celek pro mne nefungoval.

plakát

The Jesus Rolls (2019) 

Největším hříchem tohoto filmu je, že mi neprodal Audrey Tautou! Já bych se mohl samozřejmě zamýšlet nad tím podivným gulášem vzniklým z nepravděpodobné situace, v níž se John Turturro nostalgicky vrací ke své (asi co já vím) nejznámější roli, kterou vsazuje do děje mých milovaných francouzských Buzíků s mladým Depardieum v hlavní roli. Ale to asi není problém, protože ostatně remaky, byť zbytečné, se dějí a těm kvalitním to nelze vytýkat. Ale toto naštěstí není kvalitní není, toto je spíš smutné, protože ostatně převádí již tak kontroverzní filmeček do mnohem sensitivnější doby a v konečném důsledku jej dělá ještě trošku růžovějším. Pochopitelně byly momenty které mě bavily, jmenovitě třeba dosažení orgasmu nebo karma v podobě krádeže poničeného auta, ale abych byl upřímný, protagonisté hranými dvěma slizkými důchodci mi volnomyšlenkářský zločinecký příběh neprodali natolik jako ti dva mlaďoši z francouzského originálu. Nehledě na to, že podhůří Alp mi přijde pro takovou blbost mnohem přirozenější prostředí než drsné (asi) americké hranice s Mexikem plné Mechikánců a Portorikánců - což mě jen v závěru vede k zamyšlení, že druhé jmenované prostředí mnohem víc pociťuji jako drsné vážné místo, a tak mi jde velmi náročně prodat útěk na kolech s ustřelenými koulemi nebo vhození holky do jezera, aby se z orgasmu schladila.

Poslední hodnocení (1 137)

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024)

odpad! 30.05.2024

Květ mého tajemství (1995)

26.05.2024

The Jesus Rolls (2019)

19.05.2024

The Singing Revolution (2007)

17.05.2024

Oni a Silvio (2018)

12.05.2024

2040 (2019)

20.04.2024

Únos (2017)

13.03.2024

Dcera (2019) (studentský film)

13.03.2024

Ve službách papeže (1965)

11.03.2024

Reklama

Poslední deníček (2)

Dycky Zdeněk Godla

Seriál MOST! se přes jednu noc stal takovou mojí drogou. Mám za sebou pět epizod, zbývající tři snad kompletně vyjdou až se vrátím z Řecka. A jako většině Čechů "určité sociální bubliny," jak řekl Veselovský jsem si ho i přes lehkou nedůvěru zamiloval. Mimo z divadel oblíbeného Isteníka mě zde asi nejvíce zaujal příslušník tmavší mostecké menšiny Zdeněk Godla, který je sympatický nejen jako Franta z MOSTu! ale i jako reálná osobnost. Jeho rozhovor v DVTV je stejně dobrý (vlastně lepší) pohled na naše snědé sousedy jako MOST! který je omezován nadsázkou, zatímco zde vidíme pána herce naživo. Mimo to jsem jej viděl i v Show Jana Krause, která je sice slabší než Veselovského rozhovory, informační hodnotu však má podobnou a stejně přínosnou.