Režie:
Juan José CampanellaKamera:
Félix MontiHrají:
Ricardo Darín, Soledad Villamil, Guillermo Francella, Carla Quevedo, Pablo Rago, Javier Godino, José Luis Gioia, Fernando PardoObsahy(2)
Oscarové argentinské drama režiséra Juana Josého Campanelly, vypráví příběh právníka na
odpočinku, který píše román a doufá, že uzavře případ jedné nevyřešené vraždy a vyrovná se s
neopětovanou lásku ke své bývalé nadřízené.
Benjamín Chaparro odchází na odpočinek z celoživotní práce u kriminálního soudu. Aby vyplnil
volný čas, rozhodne se napsat román na motivy případu, který kdysi řešil a sehrál v něm důležitou
úlohu. Motivem je vražda, která se stala v roce 1973 v Buenos Aires a pátrání po jejím pachateli.
Když však Benjamín otevře dveře do minulosti, už je nedokáže zavřít. Turbulence v Argentině oněch
časů totiž zasáhly do osudů jeho postav s veškerou silou násilí a smrti. A ačkoli si Chaparro myslí,
že jeho příběh je pouze o minulosti, pátrání v ní staví do jiného světla i jeho současný život a donutí
jej postavit se čelem k dilematu jeho dlouholeté neopětované lásky. Benjamín musí přehodnotit
své pocity, činy i učiněná rozhodnutí. A nalezení pravdy bude vítězství nejen literární, pomůže také
uvolnit cestu ke spokojenému zbytku života.
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (169)
Jsem kdesi na půl cesty mezi zaujetím a okouzlením. Campanella dokázal do svého snímku vtisknout onu nezaměnitelnou emocionalitu "hispánské" kultury, která je zmítána někde mezi hlubokým prožitkem a exaltovaným kýčem. Občas mě z filmu vyrušovaly momenty, kdy až příliš prosvítá make-up – ten skutečný, i narativní. Každopádně El Secreto De Sus Ojos má vždy připravenou odpověď, moment, který vrací vyprávění do sedla. Laděním ho lze přirovant k Almodóvarovu něžnému období kolem Mluv s ní – je to zjitřené, kolíbavě lyrické a nadreálně krásné, jakoby se prolínala telenovela, thriller a psychologické drama. Herecké výkony jsou pevným svorníkem, roviny vyprávění jsou velmi čitelně a přehledně uspořádané a výsledkem je tak snadno přístupný a přitom tématy překypující film... Jen mám pocit, že skutečné dokonalosti pořád brání ona okázalá vrstva šminek i velmi konzervativní formy vyprávění, ze které si Almodóvar sarkasticky utahuje v Rozervaných objetích. ()
Takové hledání spravedlnosti po argentinsku. Něco, jako kdyby Pat a Mat vyšetřovali vraždu. Ale protože jsme v Argentině, musí tu být i láska, pokud možno se spoustou překážek, aby vydržela alespoň na 100 dílů v telenovele. Všechno to trošku (víc) přetřeme sentmentem, melodramatickým vzdycháním, kapkou šminek, až se skoro povede zakrýt hlavní a jedinou myšlenku příběhu, a tou je, jestli je smrt dostatečným trestem za vraždu. Myšlenka je dobrá a stojí za to film dokoukat, ale ..... ta omáčka mi fakt nechutnala:-( ()
Pro mě osobně menší překvapení, ale ne z důvodu kvality snímku, ale jde spíše o to, jakým směrem se snímek ubírá, což mě lehce překvapilo, protože bez znalosti obsahu atd, jsem čekal něco jiného. Celkově se jedná o zajímavé argentinské drama, ale tak nějak mi přijde, že ,,šokující'' pointu dokáže většina diváků rozluštit už dlouho dopředu a také mám neodbytný pocit, že podobná pointa už byla provedena jinde a daleko lépe. Kvalitní drama, které na mě i přes svojí nezpochybnitelnou originalitu působí tuctově. ()
Film, který celkem zajímavě řeší to, jak nás minulost dokáže ovlivnit, jak se dovede vracet, protože jsme ji nedořešili. Tohle jsou příběhy, které mám docela rád a přišlo mi, že i v závěru je snímek docela úderný. Vztahová rovina pro mě ale moc nefungovala. Nebyla zbytečná, ale stejně jsem z ní nic moc necítil. ()
Vynikajuci film, ktory nemozno jednoznacne oznacit za kriminalku, pretoze ide skor o vyborne namiesany zanrovy kokteil, ktory sice plynie pomaly, co vsak vobec nie na skodu veci, pretoze nechava divakovi priestor na vlastne uvahy a teorie. Pre mna mimoriadne prijemne argentiske prekvapenie a som velmi vdacny Akademii, ze tento film ocenila, pretoze by som on zrejme nikdy nezavadil. 4,5/5* ()
Reklama