Režie:
Guillem MoralesScénář:
Guillem MoralesKamera:
Sergi BartrolíHudba:
Marc VaílloHrají:
Andoni Gracia, Mónica López, Francesc Garrido, Agustí Villaronga, Pablo Derqui, Minnie Marx, Daniel Casadellà, Fina Rius, Xavier CapdetObsahy(1)
Architekta bývajúceho v rozľahlom dome práve opúšťa priateľka a ostáva sám. V jeden večer na jeho dvere zaklope neznámy muž, ktorý si potrebuje zavolať. Dopraje mu chvíľku súkromia, no keď sa vráti, muža nevie nájsť a čo je podozrivejšie, nevidel ho ani odchádzať.
Časom dostáva pocit, že v dome sa okrem neho nachádza aj niekto iný...
(petero)
Recenze (139)
hmm... do poloviny skvělý atmosférický horor bez výtek, poté asi (?) nechtěná komedie, v závěru spousta ve vzduchu visících otázek - je či není v tom nějaký fakt promyšlený systém, jak je to vlastně s identitami jednotlivých postav, kdo byl přelud a kdo ne a byl tam vůbec nějaký... budu muset zhlédnout znova. každopádně po režijní stránce (fakt se mi líbí jeho smysl pro detail a pro přesné vystižení atmosféry okamžiku) už tehdy skvělé, takže doufám, že Moralesovi nebude další film trvat zase 6 let, páč ho asi žeru... (viděno po Los Ojos de Julia) ()
Ve chvíli kdy začne Félix pátrat, kampak že to zmizel jeho host, nastává nejlepší pasáž celého filmu. Ponurá atmosféra a potřebná dávka napětí udělá své a divák tak s velkým očekáváním sleduje minutu po minutě, kam se děj posune. Kdo je onen cizí muž? Kam se poděl? Nejde jen o chorou představivost hlavního hrdiny? Tak přesně tyto otazníky mi šrotovali v hlavě a nebudu zřejmě sám. Zhruba v polovině filmu začíná vše gradovat, ale poté následuje zlom. Tvůrci se rozhodli ještě více zamotat divákům hlavy a zvolili pomalejší tempo. Tento krok se však v mých očích nezdál být zrovna nejlepší volbou, protože popravdě jsem se začal trochu nudit. Následná pasáž totiž byla pravým opakem toho, co jsem měl možnost dosud sledovat. Navíc se do všeho začala motat zase ta „zasraná“ romantika, která mi leze v hororech krkem. Zbytečné natahování a proměna chování hlavního hrdiny se mi zrovna dvakrát nelíbilo. Začal jsem vážně pochybovat o žánrovém zařazení a to dlouhé čekání na další zvrat se začalo měnit v zoufalost. Naštěstí to Morales ukočíroval zajímavým závěrem. Bohužel se však nemůžu zbavit dojmu, že to trochu přehnal. Logiku trochu zahodil stranou a nelze si nevšimnout několika velice podivných „událostí“, které do sebe sice nakonec zapadnou, ale pozornému divákovi nad nimi zůstává rozum stát. ()
Jak z naprostého minima vytěžit maximum? Angažovat Moralese. Po Juliiných očích byl tenhle film povinnost a Španěl mě opět nezklamal. Sice to nebylo tak dokonalé, ale pořád ještě jsem musel obdivovat režisérovu schopnost zaujmout na tak malém prostoru takovou silnou atmosférou. Schovka už nikdy nebude jako dřív. 90% ()
Film Julias Eyes od tohoto režiséra vo mne vzbudil toľké nadšenie, že očakávania z tohoto snímku boli zrejme priveľké. Nedajú sa absolútne porovnať. Julias Eyes bol originál Nuttelou, žiadna polo čokoláda v piksli z poľských trhov vo Vyšnom Targu. Tento film síce z časti splnil po čom človek prahol, no bohužiaľ, neukázal nič navyše - 65%. ()
Svým způsobem atraktivní paskvil horroru, podivného psychologického dramatu, thrilleru a bůhví čeho ještě. Scénář nervózně tápe, ba přímo bezcílně dovádí jako bezhlavá slepice na dvorku. Tím pádem tomu odpovídá i zveličující a často až nesmyslné chování postav. Pointa, která prakticky nemá souvislost s ničím podstatným v první hodině a půl příběhu, je vcelku trapná a hlavně pro mě, jak už bývá zvykem, předvídatelná. Po první hodině byl film na 3 hvězdicích, pak chvíli hlasitě koketoval se čtvrtou, aby v zápětí zhučel na 2 ....áá...hups a jsme opět na třech. No ale takhle se tenhleten film zkrátka chová. A já mu moc nerozumím, proto asi nerozumím ani mému hodnocení. ()
Reklama