Reklama

Reklama

Nafukovací panna

  • Japonsko Kúki ningjó (více)
Trailer 3

Nafukovacia panna v životnej veľkosti žije v ošumelom tokijskom byte. Nedokáže sa hýbať a ani hovoriť, ale je jediným spoločníkom pre svojho majiteľa. Muž v strednom veku s ňou hovorí, kúpe ju a každý deň po práci sa s ňou miluje. Keď sa však jedného dňa jeho predstavy stanú realitou, zabehnutá rutina sa preruší: Nafukovacia panna z ničoho nič ožije a získa dušu. Podobne ako novorodenec, vôbec nerozumie tomu, čo sa okolo nej deje; avšak vie, že za oknami bytu sa skrýva svet, ktorý čaká na preskúmanie. Keď sa vydá von, je fascinovaná všetkým, čo vidí, ale napriek tomu, že stretne množstvo odlišných ľudí, nikto jej nedokáže presne odpovedať na to, čo znamená "byť nažive". Vo chvíli, kedy sa nafukovacia panna zatúla do videopožičovne, sa však jej život navždy zmení. Stretne predavača Junichiho, do ktorého sa na prvý pohľad zamiluje. Nafukovacia panna je romantická fantazíjna jazda, ktorá skúma zložitosť lásky a straty, radosti a bolesti, predstáv a skutočnosti. (Film Europe)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (67)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Jak to, že ten mužík (Icudži Itao), který se hned v prvních scénách představí jako úchyl sexuálně posedlý panenkami, působí často tak sympaticky a hoden soucitu? Jak to, že tak zvrácený příběh plný bizarních sexuálních scén ve svém zbytku může působit tak lahodivě poeticky a kouzelně? Protože Japonsko = jiný svět a jiná dimenze... A jak to, že tak skvěle vedený film s neotřelým námětem se opět, v rukou dalšího ze slavných japonských tvůrců současnosti, promění posledních 20–30 minut v jednu bizarní šílenost plnou nihilismu, extrémních zvratů, tekoucí krve i několikanásobné porce oněch úchylností? Protože Japonsko = jiný svět a jiná dimenze... Někomu takový film může plně sednout jako celek, za mě škoda přeškoda toho přerodu v téměř jiný film v okamžiku, kdy už po dvou třetinách mírně přestávalo kouzlo atmosféry Nafukovací panny fungovat, protože navzdory tomu, jak mě první scény vylekaly, se mi tahle nevšední love story velké oživlé panenky hodně líbila, stejně jako výkon hlavní herečky (Du-na Bae) s proměnou od živé panenky po zralejší mladou dívku i rozjímavá poetická atmosféra ve jménu radostí z obyčejných věcí, setkání či scenérií nočního Tokia; zajímavým je určitě i „filmové“ prostředí DVD půjčovny. Škoda přeškoda, protože v právě tak poeticky fantaskním filmu bych určitě přivítal odlišné vyústění, které by nezničilo veškeré předchozí kouzlo a nepřešlo by do trpce vyhroceného bizáru. [70%] ()

stub 

všechny recenze uživatele

Sice jsem se pětihvězdičkově nebavil, zato ve mně zůstaly pětihvězdičkové pocity. Hluboká existenciální výpověď, která s odzbrojující přímostí klade ty nejjednoduší, ovšem zároveň nejpalčivější, otázky. Doona Bae je jako gumová panna dokonalá, jak zvládnutím pohybů, tak i mimiky. Vnímavý, chápavý divák si jistě bez větších potíží dokáže nalézt paralelu k jakémukoli (klidně sebefádnějšímu) životu, zejména v této odosobněné době, a jediný skutečný rozdíl mezi životem hlavní hrdinky a životem obyčejného (především velkoměstského) člověka, lze - slovy filmu - charakterizovat spalitelností, či nespalitelností zbylého odpadu. Scéna s nafukováním Junichiho je logickým vyústěním, byť souhlasím s Jansenem, že do dynamiky snímku tak úplně nezapadá (výsledný efekt je ale působivý a předpokládám, že i takto zamýšlený). Výtku, že vedlejší příběhy nedostaly dostatečný prostor, nepovažuji za opodstatněnou - pro film nejsou vůbec důležité a slouží především pro lepší orientaci diváka při přenosu zkušenosti a principů (vlastně by se dalo říci, že jsou ve filmu obsaženy spíše pro ty méně chápavé).. Hudba od World`s End Girlfriend je skvělá, na chvíli se dějem mihne 65-tiletá Junko Fuji a poslední záběr (nádhernou kameru jako takovou netřeba zdůrazňovat) by mohl fungovat jako samostatný obraz. Pomalé a intenzivní... ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to skvelá dráma z japonskej produkcie. Má veľmi zaujímavý a výborný príbeh o nafukovacej panne, ktorá ožije a vždy, keď je jej majiteľ v práci, odchádza von, aby spoznávala život okolo seba. Zamestná sa vo videopožičovni, kde sa zamiluje do spolupracovníka, ale začne si uvedomovať, že ani skutoční ľudia nie sú moc odlišní a určitú prázdnotu pociťujú všetci. Spracovanie je perfektné, ešte tých pár úvodných minút som si nebol presne istý, čo vlastne dostanem, ale mal som svoje očakávania a tie sa nakoniec prakticky aj naplnili, po oživnutí hlavnej postavy si ma to úplne získalo, spoznávanie krás života, lásku, ale neskôr aj samotu a zlé stránky života a to všetko pri skvelej, až takej melancholickej atmosfére, kde sa dej nikde neponáhľa, ale dá sa vychutnávať každý detail a približne celú prvú polovicu sa o ničom inom, ako nadšení hovoriť nedá, druhá polovica už síce o trochu zoslabne, už sa tu nájde aj niekoľko priemernejších scén, ale ako celok je to stále výborné, je tu niekoľko vynikajúcich scén, skvelých myšlienok a perfektný záver. Síce všetky tie menšie vedľajšie línie majú len malý priestor a pritom viaceré z nich pôsobia dosť zaujímavo, ale filmu to neškodí, cítiť, že sú tu hlavne preto, aby naplňovali celkové vyznenie filmu. Herecké obsadenie je skvelé, film stojí hlavne na zaujímavej a originálnej hlavnej postave a tú zahrala Bae Doo-Na dokonalo, toto je asi jej životná úloha, úžasný herecký výkon a veril som jej každé gesto, ostatné postavy už nemajú šancu sa k nej ani priblížiť, ale nikomu nemám čo vytknúť, zaujal ma aj jej majiteľ, spolupracovník a aj tých pár ďalších. Réžia a technická stránka sú dokonalé, podobné filmy sa netočia ľahko, ale toto vyšlo prvotriedne, úžasný vizuál, kde ma hlavne prvú polovicu pohltil pomaly každý záber, pôsobivá atmosféra, zaujímavo to pôsobí po emocionálnej stránke, tu nemám čo vytknúť. A chválim aj hudbu, ktorá to všetko ešte vylepšuje. Škoda tých pár priemernejších častí v druhej polovici, ale to je zároveň asi aj to jediné, čo tomu môžem vytknúť. Ani neviem prečo mi trvalo až tak dlho, kým som si konečne tento film pozrel, ale robil som chybu, jeden z najlepších filmov, ktoré som videl za dlhú dobu. 88% ()

hunty 

všechny recenze uživatele

Problémem bylo možná moje vysoké očekávání, na tento film jsem se těšil alespoň půl roku, takže jsem chtěl něco nadpozemského. Nakonec jsem zasedl v kině a dostal výborný film, jen mu něco chybělo. WaraiOtoko to pěkně popsal, to jemné oťuknutí vedlejších příběhů nebylo dostačující, byly totiž moc zajímavé na to, aby byly přehlížené. Vše vyrovnávala jako vždy dokonalá Doo-na a s originalitou a provedením nápadu jsem byl nadmíru spokojen. World's End Girlfriend tam zakomponoval i pár skladeb ze starších alb, jinak vše složil přímo pro film, ale myslím, že se mohl víc vydovádět, ale zase jeho hudba podtrhávala tu jemnost a nevinnost. ()

WaraiOtoko 

všechny recenze uživatele

Film o prázdné nafukovací panně a prázdnotě v našich životech a srdcích. Po předchozích filmech od Koreedy jsem se těšil a věděl, jak dobře dokáže reflektovat mezilidské vztahy v Aruitemo aruitemo osamělost v Dare mo širanai a sebezpytování životů ve Wandafuru raifu. Bohužel mi ale tento film zatím přišel jako jeho nejpovrchnější, přestože se s úspěchem vyvaroval předvídatelnosti a klišé moderních lovestory, bohužel ale za cenu nejasných motivů a konání hlavních postav. Mrzelo mě, jak málo se dalo vedlejším příběhům, které mě zaujali možná ze všeho nejvíce (hikikomori, přestárlá úřednice...). Stačilo je trochu lépe propojit s hlavním dějem a opodstatnit jejich význam; hned by se na to koukalo lépe. Byl jsem také zvědavý na hudbu od World's End Girlfriend... tentokrát se nepustil do výraznějšího experimentování a tak se filmem nesou melancholické melodie s jedním výraznějším motivem. Musím také pochválit Bae Du-na, která nafukovací pannu ztvárnila velice uvěřitelně. ()

Galerie (41)

Reklama

Reklama